    From: "Wirtualna" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto przehanlowal moje dane osobowe?!
    Date: Thu, 8 Dec 2005 15:59:28 +0100

    "Arek" <a...@g...pl> wrote in message
    news:hpcep1l9af86e6dtan97v531c2b3uot6rc@4ax.com...
    > Witam Grupowiczów!
    >
    > Znalazłem dziś w skrzynce przesyłkę reklamową jednego z koncernów
    > tytoniowych zaadresowaną na moje nazwisko.
    > Zeźliłem się bardzo, bo po pierwsze jestem osobą niepalącą, a po
    > drugie nigdy nikomu nie udzielałem zgody na przetwarzanie moich danych
    > w celach marketingowych, a już z całą pewnością nie koncernowi
    > tytoniowemu!
    > Zadzwoniłem na ich infolinię z pytaniem skąd mają moje dane i najpierw
    > uzyskałem odpowiedź że nie mogą powiedzieć (coś kręcili), a następnie
> [...]

    na mój gust ktoś kto cie zna podał w ankiecie twoje dane - być może nawet
    jako ankieter.
    Ankietowany nagradzany jest za wypełnienie ankiety upominkiem, gdy poda dane
    osobowe (jak wskazuje praktyka, nie koniecznie swoje), ankieter dostaje kase
    od każdej ankiety, gdzie są podane dane osobowe.

    Bank raczej by się nie odważył.

    Rozpuść wici, czy ktoś w twoim otoczeniu nie był ankieterem - jeśli chcesz
    się bawić w detektywa, ew. czy ktoś nagle nie dostał gadzetu w postaci
    czerwonej bandamki czy czegoś podobnego.

    A co do firmy tytoniowej - zarządaj usunięcia danych osobowych,
    argumentując, że nie wyrażałeś zgody na ich przetwarzanie, pod rygorem
    skargi do GIODO

    p.
    W,