  • 1. Data: 2004-06-27 20:21:40
    Temat: Kto kontroluje policję, prokuraturę i SOK?
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dziś dowiedziałem sie pewnych rzeczy, dotyczących pracy policji. Ponieważ
    są to informacje nieoficjalne, nie będę na razie podawał szczegółów.
    Pytanie mam tylko jedno: kto kontroluje pracę policji i prokuratury, a
    przede wszystkim takie sprawy, jak korupcja i współpraca z przestępcami?
    Czy od tego jest NIK ?
    A kto kontroluje pracę Służby Ochrony Kolei ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 2. Data: 2004-06-27 20:54:05
    Temat: Re: Kto kontroluje policję, prokuraturę i SOK?
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    zadzwoń pod 997 i zapytaj się bezpośrednio u źródła gdzie możesz złożyć
    zawiadomienie... adresat twojego doniesienia zależy od tego co chcesz
    zgłosić....
    --
    pozdro, amant
    gg # 3350626

  • 3. Data: 2004-06-28 05:05:50
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 22:54:05 +0200, amant <l...@f...pl> napisał:

    > zadzwoń pod 997 i zapytaj się bezpośrednio u źródła gdzie możesz złożyć
    > zawiadomienie... adresat twojego doniesienia zależy od tego co chcesz
    > zgłosić....

    Sprawa wygląda nastęująco: Na początku maja zostałem okradziony w pociągu
    "Podlasiak" relacji Białystok - Szczecin. Kradzież miała miejce
    najprawdopodobniej na wysokości Elbląga. Zgłosiłem tą sprawę na policji,
    sprawę przejęła prokuratura w Wejherowie i cisza.
    W ostatni weekend jechałem tym samym pociągiem, ale w druga stronę - ze
    Stargardu do Ełku. W Gdańsku dosiadł się do mnie człowiek, który ostrzegł
    mnie przed złodziejami na odcinku Gdańsk - Elbląg. Opowiedziałem mu o tej
    kradzieży a wówczas dostałem od niego informację, że na tym odcinku
    grasuje regularna banda złodziei, na dodatek doskonale znana kierownikom
    pociągów, policji i SOKistom. Z tego co mówił, mają oni niepisaną umowę ze
    złodziejami: my siedzimy cicho, wy nam odpalacie działkę.
    Jeśli nawet są to informacje nie do końca sprawdzone, aczkolwiek wielce
    prawdopodobne, to gdzie je zgłosić jako doniesienie o korupcji ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 4. Data: 2004-06-28 09:05:30
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    jaQbek wyskrobał(a):
> [...]
    > Pytanie mam tylko jedno: kto kontroluje pracę policji i prokuratury, a
    > przede wszystkim takie sprawy, jak korupcja i współpraca z przestępcami?

    W Policji jest specjalna komórka (czy wydział nawet) wewnętrzna będąca taką
    "policją w policji". Prokuraturę nadzoruje sama prokuratura - rejonową -
    okręgowa a okręgową - apelacyjna. Ale to pod względem prowadzonych
    postępowań bardziej niż stricte pod względem korupcji. Ogólny poziom
    działania tych służb: średnio-niski.

    > Czy od tego jest NIK ?

    NIK jest raczej od kontrolowania ogólnego w tym sensie, że zajmuje się
    Policją czy innymi instytucjami w całości, a nie ich poszczególnymi
    komórkami lokalnymi. Nie słyszałem o tak wąskiej kontroli, ale może się
    zdarza.

    > A kto kontroluje pracę Służby Ochrony Kolei ?

    Powinno być Straż Ochrony Kolei :) Dobre pytanie. W sprawie nakładania
    mandatów i zatrzymań przez SOK przysługuje zażalenie do prokuratury. A w
    innych przypadkach? Może jest jakaś komórka wewnętrzna jak w Policji? A może
    do komendanta głównego SOK?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-06-28 09:23:22
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Mon, 28 Jun 2004 07:05:50 +0200, jaQbek <a...@n...koncu.postu>
    napisał:

> [...]
    [ciACH]
    > Jeśli nawet są to informacje nie do końca sprawdzone, aczkolwiek wielce
    > prawdopodobne, to gdzie je zgłosić jako doniesienie o korupcji ?

    Taak. Takich wielce prawdopodobnych informacji mieliśmy tysiące. Np to, że
    za komuny szynke wywożono do ZSRR zapakowaną w puszki po farbie coby się
    naród nie skapował. Ale kolejarze wiedzieli i przysiegali ze to prawda

    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej
    Używam M2 - rzekomo innowacyjnego lecz najwidocznie zalanego w trupa
    klienta poczty z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu wbudowanego w skądinad
    całkiem przyzwoitą Operę: http://www.opera.com/

  • 6. Data: 2004-06-28 09:41:19
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    jaQbek napisał(a):
    > Pytanie mam tylko jedno: kto kontroluje pracę policji i prokuratury, a
    > przede wszystkim takie sprawy, jak korupcja i współpraca z przestępcami?

    Takie sprawy zawsze możesz zgłosić do CBS-u

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2004-06-28 16:45:07
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 28 Jun 2004 11:23:22 +0200, Falkenstein <f...@p...fm>
    napisał:

> [...]
    > że za komuny szynke wywożono do ZSRR zapakowaną w puszki po farbie coby
    > się naród nie skapował. Ale kolejarze wiedzieli i przysiegali ze to

    Więc co, lepiej nic nie robić ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 8. Data: 2004-06-28 16:54:02
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Powinni cie powiadomic o wydanym postanowieniu o wszczęciu bądz odmowie
    wszczecia dochodzenia. Jezeli nie zrobili tego w terminie 6 tyg albo
    odmowili wszczecia dochodzenia przysluguje ci zazalenie do prokuratora
    nadrzednego.

    Igunia

  • 9. Data: 2004-06-29 20:02:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 07:05:50 +0200, jaQbek <a...@n...koncu.postu>
    wrote:

    >mnie przed złodziejami na odcinku Gdańsk - Elbląg. Opowiedziałem mu o tej
    >kradzieży a wówczas dostałem od niego informację, że na tym odcinku
    >grasuje regularna banda złodziei,
    Ja pamietam te bande (lub moze to byla inna, ale w tym miejscu) z roku
    1998! Zagladali pare razy do przedzialu ale bylismy czujni i mielismy
    patent pt. przywiazany do drzwi dzwonek :) gdy szarpneli drzwiami
    dzwonek zadzwonil a kolega ktory spal poderwal sie i zaczal pytac co
    sie dzieje. banda wyszla a za pare minut wrocila otwierajac drzwi
    bardzo powoli. niestety, dla nich, wciaz nie spalismy. Pamietam ze oni
    chyba przejechali 1 czy 2 stacje, miedzy jakimis wioskami gdzie nikt
    nie wsiadal / nie wysiadal.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2005-11-16 20:58:21
    Od: Sokista<p...@o...pl>

    Też jestem sokistą i tak do końca bym się z tobą ni zgadzał, np w moim przypadku
    ja się narazam pilnując złodzieji (jak i wielu moich kolegów) a ty opisujesz jakieś
    bajki. Wiadomo jakie mamy prawo nawet jeśli to jest złodziej i my o tym wiemy to i
    tak on ma prawo przebywać na terenie pkp (dworzec lub perony) jedynie co mogę
    zrobić to chodzić i pilnować aby nic nie zwinął a jeżeli to zrobi to wtedy co innego
    ale oni są sprytni i nie ruszą przy nas nikogo, wykożystają natomiast każdą
    sytuację bez naszego nadzoru . A tak na marginesie to nie jest tak jak myślisz np.
    ja wracając do domu często słyszę od złodzieji PIES<POLAMIEMY CI NOGI< Itp. a
    ty jak sie odplacasz nam za to . Narka

    -> http://usenet.pomocprawna.info