  • 1. Data: 2004-06-27 17:47:24
    Temat: BANK - byly klient
    Od: "[Cichy]" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Nie znam sie dokladnie na prawie (bankowym) i mam pytanie.

    Ponad 2 lata temu zrezygnowalem z prowadzenia konta z bankiem BZWBK.
    Niedawno (miesiac temu) dostalem od nich ulotki oraz oswiadczenie (do
    podpisu) o ubezpieczenie mojej karty platniczej, ktorej przeciez od ponad
    2-ch lat nie mam (zdalem do banku).

    Czy bank ma prawo przechowywac moje dane osobowe ??
    Na jakiej podstawie przysylaja mi ulotki ??

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Cichy

  • 2. Data: 2004-06-27 19:08:04
    Temat: Re: BANK - byly klient
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik [Cichy] napisał:
    > Czy bank ma prawo przechowywac moje dane osobowe ??

    podpisujac umowe zgadzales sie na przechowywanie i wykorzystywanie
    danych osobowych a zamykajac konto niekoniecznie zrywales z nimi ta
    umowe.. mozesz po prostu byc ich klientem bez konta :))

    Inna sprawa, ze banki maja obowiazek przechowywac dane klientow i ich
    kont jeszcze przez 5 lat od ich zamkniecia.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-06-27 19:09:57
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "[Cichy]"
> [...]
    > podpisu) o ubezpieczenie mojej karty platniczej, ktorej przeciez od
    > ponad 2-ch lat nie mam (zdalem do banku).

    Pomyłka? Reakcja na wcześniejsze domyślne pobieranie opłat za
    ubezpieczenie karty?

    > Czy bank ma prawo przechowywac moje dane osobowe ??

    Śmiem twierdzić, że ma nawet obowiązek. Inna sprawa to przetwarzanie
    tych danych, np. w celach marketingowych.

    > Na jakiej podstawie przysylaja mi ulotki ??

    Na podstawie takiej, iż sądzą, że wciąż jesteś ich klientem?
    Idź do najbliższego oddziału BZWBK i opierdziel ich porządnie. A
    najlepiej umów się na rozmowę z naczelnikiem oddziału i też go ochrzań.

    I na tym bym poprzestał. Takie 'akcje' zdarzają się w wielu bankach. To
    zbiurokratyzowane firmy i dotarcie informacji o tym, że nie jesteś
    klientem może trwać nawet (jak widać) 2 lata. Jakiś rok temu, do
    wynajmowanego przeze mnie mieszkania przychodziło sporo listów z pekao
    sa do jakiejś dawnej wlascicielki lokalu. Gdy sie z nia skontaktowalem,
    okazalo się, że kobieta nie ma konta w tym banku od ponad 5 lat. Jak sie
    okazalo, w tych listach otrzymała m.in. liste hasel jednorazowych do
    startujacego wtedy dostepu przez Internet...

    --
    Maciek.