  • 1. Data: 2004-10-02 08:17:02
    Temat: Ksaizeczka mieszkaniowa a premia gwarancyjna
    Od: "Marek" <o...@p...onet.wywal_to.pl>

    Dzisiaj odebralem ksiazeczke mieszkaniowa, ktora zlozylem w banku do
    wyceny.
    Kwota na ksiazeczce to 6200 zl. Ksiazeczka wystawiona 01.09.1988 roku.

    Oto wyliczenia banku.
    Odsetki 2900 zl
    Premia gwarancyjna 570 zl !!
    Czy oni na glowe upadli?
    Przeciez w tamtych latach, to nawet procent w banku byl wyzszy.

    Moje pytanie jest takie. Czy da sie z tym cos zrobic? Slyszalem, ze
    niektore osoby zakladaly sprawy w sadzie.
    Czy ktos orientuje sie jak to wyglada w praktyce? Czy mam jakas szanse
    na wygranie? Czy sa jakies koszta sadowe? Potrzebuje wszelkich
    informacji co zrobic, zeby nie dac sie wydy..c.
    Jak dla mnie to rozboj w bialy dzien.

    pozdrowienia
    -Marek-

  • 2. Data: 2004-10-02 08:47:28
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > wyceny.
    > Kwota na ksiazeczce to 6200 zl. Ksiazeczka wystawiona 01.09.1988 roku.

    Wiadac takie wychodza odsetki od 62 groszy po kilkunastu latach.

> [...]
    > na wygranie? Czy sa jakies koszta sadowe? Potrzebuje wszelkich
    > informacji co zrobic, zeby nie dac sie wydy..c.

    Chodza sluchy, ze ktos walczyl w sadzie ale szczegolow nie znam.

    Imo mozesz probowowac powolac sie na nazdwyczajna zmiana stosunkow lub
    domagac sie waloryzacji swiadczenia.

    Art. 357 z indeksem 1. Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków
    spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo
    groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały
    przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z
    zasadami współżycia społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania,
    wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. Rozwiązując
    umowę sąd może w miarę potrzeby orzec o rozliczeniach stron, kierując
    się zasadami określonymi w zdaniu poprzedzającym.

    lub

    Art. 358. z indeksem 1 § 3. W razie istotnej zmiany siły nabywczej
    pieniądza po powstaniu zobowiązania, sąd może po rozważeniu interesów
    stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, zmienić wysokość lub
    sposób spełnienia świadczenia pieniężnego, chociażby były ustalone w
    orzeczeniu lub umowie.

    Nie wiem, jednakze czy w sprawie ksiazeczek mieszkaniowych wypowiadal
    sie SN, bo to moze miec dosyc istotne znaczenie.

    > Jak dla mnie to rozboj w bialy dzien.

    A tutaj sie zgodze.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 3. Data: 2004-10-02 10:27:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Mithos wrote:
> [...]
    > stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, zmienić wysokość lub
    > sposób spełnienia świadczenia pieniężnego, chociażby były ustalone w

    gdyby nie art.13 ustawy z dnia 28 lipca 1990 r. o zmianie ustawy -
    kodeks cywilny

    KG

  • 4. Data: 2004-10-02 15:36:37
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Marek wrote:

    > Oto wyliczenia banku.
    > Odsetki 2900 zl
    > Premia gwarancyjna 570 zl !!
    > Czy oni na glowe upadli?

    Mialem inna sytuacje (to tak przy okazji tematu) - ksiazeczka
    byla dawana do wyceny 2 razy. Za pierwszym razem wyszlo
    premii (powiedzmy, nie pamietam dokladnie) 7000 PLN. Po 4 latach
    dalismy znowu i tym razem wyszlo (c.a.) 1000 PLN...

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin