  • 1. Data: 2004-11-25 11:34:22
    Temat: Krajowy Rejestr Dłużników - piekielnie drogo
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest sobie Krajowy Rejestr Długów. Niestety, jak sprawdziłem ostatnio, koszty
    dodania dłużnika do tego rejestru są olbrzymie, bo trzeba podpisać umowę (nawet
    jeśli zaraz po dodaniu dłużnika umowę się wypowie to i tak kosztuje to ok. 1000
    zł.). Są wprawdzie zniżki i abonamenty, ale opłacalne tylko dla dużych firm z
    masą dłużników. Pytanie: co ma zrobić malutka Spółdzielnia mieszkaniowa, w
    której jest jedna dłużniczka? Dług dotyczy oczywiście opłat za użytkowanie
    lokalu mieszkalnego, dłużniczka jest członkiem Spółdzielni, mieszkanie
    własnościowe. Koszty umieszczenia w rejestrze są wprawdzie mniejsze niż
    zadłużenie, ale Spółdzielni nie stać na taką opłatę, bo ona przecież tych
    pieniędzy nie zwróci, a Spółdzielnia jest naprawdę mała. Czy są jakieś tańsze
    rejestry, ewentualnie jakiś sposób (całkowicie zgodny z prawem!) żeby inni
    dowiedzieli się o tym długu? Samo ściągnięcie długu nie stanowi problemu
    (sprawa już w sądzie, potem będzie komornik) chodzi tylko o zdyscyplinowanie
    kobiety, żeby w przyszłości nie traktowała zaległego czynszu jako
    niskooprocentowanego kredytu długoterminowego.

    Pozdrawiam

    Czapla

    PS. to nie jest żaden przypadek losowy, ona ma pieniądze, tylko nie chce płacić.

  • 2. Data: 2004-11-25 13:52:05
    Temat: Re: Krajowy Rejestr Dłużników - piekielnie drogo
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 25 Nov 2004 12:34:22 +0100, Czapla naskrobał(a):

> [...]
    > kobiety, żeby w przyszłości nie traktowała zaległego czynszu jako
    > niskooprocentowanego kredytu długoterminowego.

    Nie sądze żeby wpis KRD utrudnił życie tej osobie. Część banków nawet nie
    sprawdza wpisów w rodzimym BIK a co mówić o KRD.
    Jako że dłużkim posiada majątek, to doskonałym środkiem dyscyplinującym
    będzie szybki wyrok w trybie uproszczonym a potem kurtuazujna wizyta z
    komornikiem pod tytułem "a co masz przyjacielu za auto do sprzedania za pół
    ceny ?" a potem "a co masz przyjacielu w domu i w piwnicy do sprzedania? o
    jaki ładny TV.. o narty jak fajnie komornik jedzie w lutym w alpy. "...

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-11-25 14:11:33
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Nie sądze żeby wpis KRD utrudnił życie tej osobie. Część banków nawet nie
    > sprawdza wpisów w rodzimym BIK a co mówić o KRD.

    To po co wogóle ten KRD istnieje? To jakiś absurd, wpisać dłużnika można już za
    200 złotych długu, wpis kosztuje 5 razy więcej niż dług, a dotego bank daje
    kredyty nie sprawdzając zadłużenia. Paranoja.

    > Jako że dłużkim posiada majątek, to doskonałym środkiem dyscyplinującym
    > będzie szybki wyrok w trybie uproszczonym

    Niebawem będzie.

    > a potem kurtuazujna wizyta z
    > komornikiem

    I z policją, babsko jest wyjątkowo pyskate.

    > pod tytułem "a co masz przyjacielu za auto do sprzedania za pół
    > ceny ?"

    Dlaczego zaraz auto... wystarczy zlicytować mieszkanie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2004-11-25 16:13:18
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 25 Nov 2004 15:11:33 +0100, Czapla naskrobał(a):

    > To po co wogóle ten KRD istnieje? To jakiś absurd, wpisać dłużnika można już za
    > 200 złotych długu, wpis kosztuje 5 razy więcej niż dług, a dotego bank daje
    > kredyty nie sprawdzając zadłużenia. Paranoja.

    w istocie - IMO bank nie przykłada zbytniej staranności przy rozdawaniu
    kredytów ponieważ posiada BTE który jest swoistym asem w rękawie.

    > I z policją, babsko jest wyjątkowo pyskate.

    Uwierz komornik sam sobie poradzi - to nie są chłopaki do bicia. Jeżeli
    ktoś mu podskakuje w czasie jego pracy to odpowiada karnie.

    > Dlaczego zaraz auto... wystarczy zlicytować mieszkanie.

    IMO przy tych kwotach nie warto ponieważ:
    1. Trzeba wycenić nieruchomość (wierzyciel buli)
    2. Sprzedać (długie procedury przetagowe)
    3. Bardzo łatwo dłużnikowi zaskarżyć decyzję komornika wskazując inny
    majątek.
    4. Cieżko wywalać na bruk

    lepiej autko - raz dwa się sprzeda i po kłopocie.

  • 5. Data: 2004-11-25 19:10:47
    Od: k...@p...onet.pl

    > Uwierz komornik sam sobie poradzi - to nie są chłopaki do bicia.

    Różnie bywa...

    > Jeżeli
    > ktoś mu podskakuje w czasie jego pracy to odpowiada karnie.

    Mogą być kłopoty. Babsko ma stryja senatora (noszą to samo nazwisko) i komornik
    może się przestraszyć.

    > 4. Cieżko wywalać na bruk

    Ona tam nigdy nie mieszkała. Mieszka u tatusia, w tym samym budynku, samochód
    już sprzedała, mieszkanie stoi puste, żeby wierzyciele mieli gdzie przychodzić
    i i wysyłać listy na ten adres :).

    > 3. Bardzo łatwo dłużnikowi zaskarżyć decyzję komornika wskazując inny
    > majątek.

    To rzeczywiście jest problem.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 6. Data: 2004-11-25 23:15:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 25 Nov 2004 20:10:47 +0100, k...@p...onet.pl naskrobał(a):

    > Różnie bywa...

    Zgadza się raz widziałem jak dłużnik jednemu przylał tak że aż spłynął na
    drzwiach. Za 15 minut przyjechał z policją która bez zbędnych pytań skuła
    go i wsadziła do aresztu.

    > Mogą być kłopoty. Babsko ma stryja senatora (noszą to samo nazwisko) i komornik
    > może się przestraszyć.

    Komorników nie odwołuje sejm :) to zamknięta kasa w zasadzie pseudomafijna
    ale ma to swoje plusy jeżeli chodzi o niezależność (a precyzyjnie zależność
    od kasy).

    > To rzeczywiście jest problem.

    chcesz ją wyprowadzić z równowagi to zarządaj także egzekucji z
    nieruchomości a komornik może dokonać od ręki wpisu do działu III KW
    "wszczęcie postępowania egzekucyjnego". Nic już z tym mieszkaniem nie zrobi
    na rynku. Potem zajmij się wpisem do działu IV KW - hipoteka przymusowa i
    spokojnie czekaj aż komornik wygeneruje kolejne kilkanaście tysięcy kosztów
    i pod młotek. Komornik widząc szykujący się wyjazd na Kajmany będzie
    działał ze zdumiewającą skutecznością :)

  • 7. Data: 2004-11-26 08:42:47
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Zgadza się raz widziałem jak dłużnik jednemu przylał tak że aż spłynął na
    > drzwiach. Za 15 minut przyjechał z policją która bez zbędnych pytań skuła
    > go i wsadziła do aresztu.

    Co nie zmienia faktu, że różnie bywa. Zobacz:
    http://republika.pl/komornik/Komornicy/index1.html albo:
    http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz4/z-odp/z0688-o1.htm

    Wielkie dzięki! O to właśnie chodziło.

    Pozdrawiam