    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Krajowy Rejestr Dłużników - piekielnie drogo
    Date: Thu, 25 Nov 2004 14:52:05 +0100
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia 25 Nov 2004 12:34:22 +0100, Czapla naskrobał(a):

    > Witam
    >
    > Jest sobie Krajowy Rejestr Długów. Niestety, jak sprawdziłem ostatnio, koszty
    > dodania dłużnika do tego rejestru są olbrzymie, bo trzeba podpisać umowę (nawet
    > jeśli zaraz po dodaniu dłużnika umowę się wypowie to i tak kosztuje to ok. 1000
    > zł.). Są wprawdzie zniżki i abonamenty, ale opłacalne tylko dla dużych firm z
    > masą dłużników. Pytanie: co ma zrobić malutka Spółdzielnia mieszkaniowa, w
    > której jest jedna dłużniczka? Dług dotyczy oczywiście opłat za użytkowanie
    > lokalu mieszkalnego, dłużniczka jest członkiem Spółdzielni, mieszkanie
> [...]

    Nie sądze żeby wpis KRD utrudnił życie tej osobie. Część banków nawet nie
    sprawdza wpisów w rodzimym BIK a co mówić o KRD.
    Jako że dłużkim posiada majątek, to doskonałym środkiem dyscyplinującym
    będzie szybki wyrok w trybie uproszczonym a potem kurtuazujna wizyta z
    komornikiem pod tytułem "a co masz przyjacielu za auto do sprzedania za pół
    ceny ?" a potem "a co masz przyjacielu w domu i w piwnicy do sprzedania? o
    jaki ładny TV.. o narty jak fajnie komornik jedzie w lutym w alpy. "...

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org