  • 1. Data: 2004-11-25 12:20:28
    Temat: Pełnomocnictwa Zgromadzenia Wspólników
    Od: "Sebastian" <s...@a...pl>

    1) Czy w spółce z o.o. Zgromadzenie Wspólników może swoją uchwałą udzielić
    jakiego chce pełnomocnictwa czy tylko takiego, o którym expresis verbis jest
    mowa w ksh lub umowie spółki ?
    2) Pytanie dodatkowe - czy konieczne jest udzielenie pełnomocnictwa dla
    Dyrektora Generalnego, który jednocześnie jest Członkiem Zarządu do kierowania
    bieżącą, operacyjną działalnością spółki (w szczególności do bycia kierownikiem
    zakładu pracy) czy też wystarczy samo umocowanie z ksh ?

    Pozdrawiam
    Sebastian Nowak

  • 2. Data: 2004-11-25 14:37:46
    Temat: Re: Pełnomocnictwa Zgromadzenia Wspólników
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Sebastian" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiego chce pełnomocnictwa czy tylko takiego, o którym expresis verbis
    tylko takiego, którego:
    Przewiduje KSH - np. do reprezentacji spółki względem członka zarządu

> [...]
    kierownikiem
    > zakładu pracy) czy też wystarczy samo umocowanie z ksh ?
    jeżeli członek zarządu może reprezentować spółkę jednoosobowo, to nie ma
    problemu
    jeśli reprezentacja jest łączna, to:
    1. w sprawach cywilnych nie ma wątpliwości - sam nie złoży on oświadczenia w
    imieniu spółki
    2. w sprawach prawa pracy może być różnie - tzn. uznaniowym jest czy uważa
    się go za kierownika jednostki, czy czynności prawa pracy może dokonywać
    członek zarządu sam, mimo łącznej reprezentacji - widziałem takie orzeczenie
    Sądu Pracy - należy spytać kogoś od prawa pracy jak to widzi.
    3. doktryna nie jest zgodna co do tego, czy zarząd wieloosobowy, w spółce o
    reprezentacji łącznej, może udzielić któremuś z członków pełnomocnictwa do
    samodzielnej reprezentacji. Moim zdaniem można, bez ograniczeń, tak jak
    każdej innej osobie. Jednakże Strzępka, Kidyba i inni są zdania odmiennego

    p.
    W,