  • 1. Data: 2004-11-25 11:14:47
    Temat: niechciane reklamy drogą elektroniczną
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Jest ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną. Art. 10 mówi o zakazie przesyłania niezamówionej
    informacji handlowej [...] za pomocą środków komunikacji elektr., w
    szczeg. poczty elektr. Rozumiem, że na podstawie chociażby tego art.
    mogę uważać za niechciane także wiadomości reklamowe rozsyłane przez
    komunikatory internetowe, np. GG. Czy mam rację?

    --
    .:: sjf ::..
    "Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"

  • 2. Data: 2004-11-25 11:24:38
    Temat: Re: niechciane reklamy drogą elektroniczną
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    ..:: sjf ::.. wrote:

    > mogę uważać za niechciane także wiadomości reklamowe rozsyłane przez
    > komunikatory internetowe, np. GG. Czy mam rację?

    Przeczytaj regulamin danego komunikatora.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-11-25 11:58:16
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    pewnego dnia niejaki(a) Borszczuk wstukal(a) byl(a) co nastepuje...:

    > Przeczytaj regulamin danego komunikatora.

    Akurat w przypadku GG jest pkt. 6 regulaminu "Zabrania się rozsyłania do
    nieznajomych użytkowników wiadomości reklamowych (spamu)."
    Z drugiej strony nawet gdyby w regulaminie (np. innego komunikatora) był
    pkt. mówiący, że operator sieci/komunikatora rozsyła reklamy, nie
    zmienia to faktu, że wiadomości reklamowe otrzymuję akurat _nie od
    operatora_.

  • 4. Data: 2004-11-25 12:36:46
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > pkt. mówiący, że operator sieci/komunikatora rozsyła reklamy, nie zmienia
    > to faktu, że wiadomości reklamowe otrzymuję akurat _nie od operatora_.

    Otrzymujesz _od_operatora_ i uzywajac danego komunikatora wyrazasz zgode na
    otrzymywanie takowych-> uprzedajac pytanie o to, czy sa to niechciane
    wiadomosci.

    --
    http://42.pl/url/9nc
    Nie zastanawiac sie!

  • 5. Data: 2004-11-25 14:42:28
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]

    > pkt. mówiący, że operator sieci/komunikatora rozsyła reklamy, nie
    > zmienia to faktu, że wiadomości reklamowe otrzymuję akurat _nie od

    te rozsyłane przez Operatora (SMS-Express) czy podmiot przez niego
    upoważniony, są przez ciebie zamówione, gdyż zgodziłeś się na to instalując
    program i klikając 'tak' przy akceptacji umowy licencyjnej,

    jesli zas reklame wysle ci ktos inny (bez posrednictwa operatora) to jest to
    czyn zabroniony, spenalizowany w art.24 tejze ustawy.

    p.
    W,.

  • 6. Data: 2004-11-25 15:49:38
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Otrzymujesz _od_operatora_ i uzywajac danego komunikatora wyrazasz zgode
    na
    > otrzymywanie takowych-> uprzedajac pytanie o to, czy sa to niechciane
    > wiadomosci.

    moze mu chodzi o jakies prywatne wiadomosci wysylane na gadu, nie przez ta
    firme ktora sie tym
    zajmuje.

    P.

  • 7. Data: 2004-11-25 23:52:34
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    js napisał/a:
    >Otrzymujesz _od_operatora_ i uzywajac danego komunikatora wyrazasz zgode na
    >otrzymywanie takowych-> uprzedajac pytanie o to, czy sa to niechciane
    >wiadomosci.
    Mi się wydaje, że nie chodziło tu o reklamy od operatora (w okienku),
    ale o spim (komunikatorowy odpowiednik spamu) - IMHO spim można
    potraktować jako niechcianą reklamę wg ustawy.

    A rozwiązania techniczne antyspimowe:
    - przyjmowanie wiadomości tylko od określonej grupy użytkowników;
    - wtyczki filtrujące.

  • 8. Data: 2004-11-27 09:09:52
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał(a)
    w news'ie: news:co4esb$jss$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > mogę uważać za niechciane także wiadomości reklamowe rozsyłane przez
    > komunikatory internetowe, np. GG. Czy mam rację?

    Masz rację i jedynym(?) "lekarstwem" jest PowerGG
    i wtyczki, m.in. "TextFilter" i "Ignorant".

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Wszystko co kradzione to czysty zysk."