  • 1. Data: 2004-11-25 10:26:43
    Temat: list zwykly / list polecony / list z potwierdzeniem nadania/odbioru
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    Witam,

    Jedno pytanie... chodzi mi o postepowanie reklamacyjne i korespondencje od
    firmy do klienta. Czy jezeli firma wysle do klienta list zwykly z
    odpowiedzia na reklamacje, a klient tej odpowiedzi nie dostanie (z blizej
    nieokreslonych przyczyn - na przyklad zawartosci skrzynki pocztowej), to
    mozna to uznac prawnie za brak odpowiedzi? Chodzi o to, ze nie mialem szansy
    zlozyc odwolania w ciagu 7-miu dni po wrzuceniu do skrzynki pocztowej listu
    poleconego (mam na to zezwolenie w skrzynce - zalozone przez moja Mame).
    Zawsze wydawalo mi sie, ze zeby prawnie korespondencja byla doreczona (byl
    dowod) - musi byc moj podpis na potwierdzeniu odbioru. Jak sie miewa sprawa
    w przypadku pozostalych form korespondencji:

    - list polecony
    - list polecony z potwierdzeniem nadania
    - list polecony z potwierdzeniem odbioru

    Bede wdzieczny za odpowiedz.

    Pozdrawiam

    Tiger

  • 2. Data: 2004-11-25 10:58:27
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-25 11:26 Tiger said the following:
> [...]
    > mozna to uznac prawnie za brak odpowiedzi? Chodzi o to, ze nie mialem szansy
    W przypadku listu _nie_-poleconego, to można uznać, że listu nie było.

    > zlozyc odwolania w ciagu 7-miu dni po wrzuceniu do skrzynki pocztowej listu
    > poleconego (mam na to zezwolenie w skrzynce - zalozone przez moja Mame).
    No to teraz już wiesz dlaczego takich rzeczy _nie_ powinno się robić.
    List niestetety jest uznany za doręczony.
    > Zawsze wydawalo mi sie, ze zeby prawnie korespondencja byla doreczona (byl
    > dowod) - musi byc moj podpis na potwierdzeniu odbioru. Jak sie miewa sprawa
    Źle Ci się wydawało.

    > w przypadku pozostalych form korespondencji:
    >
    > - list polecony
    > - list polecony z potwierdzeniem nadania
    Czym sie różnią te 2 przypadki ? Tzn. Może być polecony bez
    potwierdzenia nadania ?

    > - list polecony z potwierdzeniem odbioru
    Zwykłe udogodnienie - szybciej wiesz kiedy list dotarł. teoretycznie
    taką informację możesz uzyskać składając reklamację na poczcie.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 3. Data: 2004-11-25 13:37:34
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 11:26:43 +0100, Tiger naskrobał(a):

> [...]
    >
    > - list polecony
    > - list polecony z potwierdzeniem nadania
    > - list polecony z potwierdzeniem odbioru

    To raczej w kwestii dowodowej, inaczej w sprawach cywilnych, inaczej może
    być w karnych. Generalnie tam gdzie jest wymagane poinformowanie kogoś
    należy mieć potwierdzenie wysłania a w pewnych sytuacjach wymagana jest
    zwrotka tj potwierdznie odbioru lub stosowna adnotacja na piśmie z datą.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-11-25 14:48:00
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No to teraz już wiesz dlaczego takich rzeczy _nie_ powinno się robić.
    > List niestetety jest uznany za doręczony.
    a czy zlecenie wrzucania poleconych do skrzynki nie odbywa sie na zasadzie
    pelnomocnictwa i nie dotyczy jedynie korespondencji adresowanych na "mamę"
    grupowicza?

    > Źle Ci się wydawało.
    Mam (może mylne) wrażenie, że odbiór na mocy pełnomocnictwa potwierdza
    Poczta Polska.

    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-11-25 15:17:30
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-25 15:48 Wirtualna said the following:
> [...]
    > pelnomocnictwa i nie dotyczy jedynie korespondencji adresowanych na "mamę"
    To zależy co było w pełnomocnictwie. :-)

    [...]

    > Mam (może mylne) wrażenie, że odbiór na mocy pełnomocnictwa potwierdza
    > Poczta Polska.
    ????

    > p.
    > W,