  • 11. Data: 2007-08-21 11:41:58
    Temat: Re: Kradzieże w pracy i prawie przyłapany
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 13:17
    (autor S.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faehjr$4l5$1@news.onet.pl>):

    > nierozumiem,
    > jaka zła umowa?
    > korzystamy z biura rachunkowego, oni wystawiają za nas te umowy
    > i jedyny warunek zatrudnienia tej osoby na umowę zlecenie to to, że musi
    > to być student
    > poniżej 29 roku życia.

    No może jakiegoś kruczka nie znam, ale NIE WOLNO ZATRUDNIAĆ NA U-Z... Taka
    UZ jest uznawana jako UoP i koniec. Ja wiem, że całkiem sporo osób tak
    robi, zwłaszcza w stosunku do studentów do któregośtam roku życia :D żeby
    oszukać na ZUSie, ale to działa o ile się obie strony lubią... A wy się nie
    lubicie... Więc ona zaskarży umowę i popłyniesz....

    To znaczy napisz na czym jej praca polegała, bo może jednak tylko ty źle
    nazywasz i było to faktycznie zlecenie.

    > Jeśli tych warunków nie spełnia to zatrudniamy na umowę o pracę.

    No tak, bo wtedy nie macie bonusa na ZUSie więc nie macie takiej presji do
    kombinowania... Mocno brzmi i z tego co piszesz to wynika, że może nawet
    sobie nie zdajesz sprawy, że działasz nielegalnie.... Dlatego ci zwracam na
    to uwagę.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 12. Data: 2007-08-21 11:56:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał
    > wiele firm zatrudnia studentow na podstawie umow cywilno-prawnych -
    > firmom sie to oplaca (nizsze koszty)

    Skąd wynikają te niższe koszty, jeśli mogę spytać?

  • 13. Data: 2007-08-21 12:27:17
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Piotr [trzykoty] porozsypywal nastepujace haczki:
    > Skąd wynikają te niższe koszty, jeśli mogę spytać?

    Pierwsze co przychodzi do glowy - przy tej samej kwocie netto (to
    zazwyczaj interesuje pracownika) pracodawca mniej musi wylozyc kasy (w
    przypadku umowy-zlecenia dla studenta odprowadzany jest tylko podatek -
    wszelkie ZUSy i inne haracze - nie obowiazuja).
    Poza tym - czesto umowa zlecenie polega na tym ze student liczy sobie
    ile godzin spedzil w pracy, na koniec liczba godzin przemnazana jest
    przez stawke godzinowa i wychodzi pensja. W przypadku miesiecy
    'swiatecznych' - z tego tytulu wychodzi mniej kasy.
    Z powyzszego wynika fakt ze student z umowa-zlecenie zazwyczaj nie ma
    placone za urlop czy absencje spowodowana choroba.
    --
    badzio

  • 14. Data: 2007-08-21 12:45:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

> [...]
    > przypadku umowy-zlecenia dla studenta odprowadzany jest tylko podatek -
    > wszelkie ZUSy i inne haracze - nie obowiazuja).

    Czy to dotyczy również zatrudnienia studenta na umowę o prace czy tylko
    zlecenie?

  • 15. Data: 2007-08-21 13:17:59
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Piotr [trzykoty] porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy to dotyczy również zatrudnienia studenta na umowę o prace czy tylko
    > zlecenie?

    Tylko zlecenie. Dlatego wlasnie mowilem o nizszych kosztach
    umowy-zlecenia w porownaniu do umowy o prace
    --
    badzio

  • 16. Data: 2007-08-21 13:58:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:faefcm$t8n$1@news.onet.pl S. <...@n...org> pisze:

    > Przypomnę że ta osoba nie miała żadnej umowy o pracę tylko co miesiąc
    > wystawialiśmy nową umowę zlecenie
    > od około roku.
    > Powiedzcie mi, co wg Was powiniennem zrobić.
    > Iść na ugodę i dać to co ona chce.
    > Czy mam więcej do stracenia gdy postawię na swoim.
    > Czy to ja jestem tym złym i mam sprawę przegraną.
    > Doradźcie coś.

    To zależy głównie od tego, czy ma ona szansę udowodnić, że ją oszukiwałeś
    zatrudniając na seryjne umowy-zlecenia, podczas gdy charakter pracy spełniał
    kodeksowe przesłanki stosunku pracy. Ustaleniem tego zajmie się sąd pracy.
    Spowodowanie kontroli przez uprawnione organy jest raczej łatwe i ja bym ci
    tego na miejscu tej pani absolutnie nie odpuścił. Jeśli masz wszystko OK, to
    tylko się troche podenerwujesz.
    Natomiast cywilnie może cię skarżyć zawsze i o co zechce, będzie musiała
    przedstawić dowody.
    Znasz stan faktyczny i sam musisz zdecydować jaki wariant postępowania
    wybrać.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-08-21 14:06:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    S. wrote:

> [...]
    > być student
    > poniżej 29 roku życia.
    > Jeśli tych warunków nie spełnia to zatrudniamy na umowę o pracę.

    czym prędzej zmień biuro.

  • 18. Data: 2007-08-21 14:23:49
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał
    > Tylko zlecenie. Dlatego wlasnie mowilem o nizszych kosztach umowy-zlecenia
    > w porownaniu do umowy o prace

    To dotyczy tylko studenta? Czy koszty niższe zlecenia są również dla innych
    osób bez tego statusu?

  • 19. Data: 2007-08-21 15:54:19
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Marcin Gabryszewski napisał(a):

    > Pewnego razu zdarzyła się podobna sytuacji. Jedna z osób wychodząc na
    > papierosa zapomniała "ognia". Więc wróciła się do pokoju. A tam
    > zastała "lepkie paluszki" przy swojej torbie. Cóż kobita miał dość,
    > zgłosiła to kierownikowi, tamten policji. "LP" tłumaczyła się że
    > chciała tylko rozmienić pieniądze.
    > Dla policji za mało dowodów(przedstawiany grafik kradzieży i pracy
    > "LP", tylko jej grafik się pokrywał w całości + zaznania świadków
    > którzy widzieli "LP" w pobliżu)

    Ciekawe, że nikt nie wpadł na pomysł zainstalowania ukrytej kamerki.
    Ciężko byłoby dyskutować z nagraniem.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 20. Data: 2007-08-21 16:49:03
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:faesjc$g7p$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Piotr [trzykoty] <trzykoty@[wytnij]o2.pl> typed:

    > To dotyczy tylko studenta? Czy koszty niższe zlecenia są również dla
    > innych osób bez tego statusu?

    Raczej tylko studenta.
    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/0,75037.html

    A tak przy okazji, to studenci mają potrójną korzyść: brak ZUS-u, brak
    obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego, brak podatku (jeśli nie zarobią
    w miesiącu 2k coś, nie pamiętam teraz dokładnie ile to jest obecnie;
    podatek zwrócony przez US), czyli brutto równa się netto.

    --
    tbr