  • 1. Data: 2008-06-04 17:25:53
    Temat: Kradziez internetu - sprawca wykryty
    Od: "Domek" <d...@g...pl>

    Jak powinno wyglądać zgłoszenie i kto ma racje?

    Miała miejsce sytuacja następująca:

    Zgłasza klient problem, że od dłuższego czasu ma utrudnienia z korzystaniem
    z internetu

    szybko udało się ustalić, przyczynę, że ktoś korzysta na poczet jego
    abonamentu z internetu.

    Klientowi uruchomiono internet sprawnie na nowych hasłach i adresach, oraz
    urządzeniach.

    złodziejowi nie wyłączono, internetu.
    Szybko udało się ustalić personalnia złodzieja nawet z numerem telefonu
    pełnym adresem.

    Po skontaktowaniu się wstępnie z policją:funkcjonariusz stwierdził, ze
    zgłoszenie powinna złożyć również osoba pokrzywdzona, czyli klient firmy
    telekomunikacyjnej, jednak wydaje mi się ze pokrzywdzona została firma
    telekomunikacyjna również, ponieważ poniosła koszta z wykryciem sprawcy i
    serwisem u klienta, + jakiś rabat za utrudnienia dla klienta.

    Klient nie jest jeszcze świadomy dlaczego miał utrudnienia, tak jak i
    złodziej, że został nakryty.

    Kradziej dalej korzysta z internetu nie bądąc świadomym, że jest
    obserwowany.
    (student informatyki) na prywatnej uczelni.

  • 2. Data: 2008-06-04 18:00:13
    Temat: Re: Kradziez internetu - sprawca wykryty
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Domek <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > telekomunikacyjna również, ponieważ poniosła koszta z wykryciem sprawcy i
    > serwisem u klienta, + jakiś rabat za utrudnienia dla klienta.

    Kiedyś zgłaszaliśmy coś takiego na policji - podaliśmy m.in. poniesione
    straty (rabat dla klienta, koszty wymiany kabla, itd.). Klient niczego nie
    zgłaszał. OIDP pajęczarz dostał pół roku w zawieszeniu na dwa lata.

    P.

  • 3. Data: 2008-06-04 18:30:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Domek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem policjant nie miał racji. Internet kradziono na Waszą szkodę,
    która jest podwójna, bo nie dość, że ktoś korzystał bezumownie z Waszych
    usług, to jeszcze uszkodził przepływ w innym łączu, czym naraził Was na
    ewentualne odszkodowanie choćby. Przejść się jeszcze raz i poprosić o
    rozmowę z kimś z pionu Przestępczości Gospodarczej. Nie ma ludzi
    nieomylnych.

  • 4. Data: 2008-06-04 20:23:37
    Od: "news" <m...@n...pl>

    Jedno jest pewne macie administratora "firmy telekomunikacyjnej" dop dupy !

  • 5. Data: 2008-06-04 21:12:59
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@N...net>

    Dnia Wed, 4 Jun 2008 22:23:37 +0200, news napisał(a):

    > Jedno jest pewne macie administratora "firmy telekomunikacyjnej" dop dupy !

    Dlaczego tak piszesz?
    Przeciez wykryli, klientowi dziala.
    Co w nim do d.?
    Nie wiem jaki jest (moze faktycznie do d), ale narazie raczej tego nie
    pokazal.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-06-04 23:53:43
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Lukasz Olesiejuk <m...@n...net> wrote:

    > Dlaczego tak piszesz?
    > Przeciez wykryli, klientowi dziala.
    > Co w nim do d.?
    > Nie wiem jaki jest (moze faktycznie do d), ale narazie raczej tego nie
    > pokazal.

    Daj spokój, mały dostał kompa na dzień dziecka i szaleje :]

    P.

  • 7. Data: 2008-06-06 05:36:08
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Kradziej dalej korzysta z internetu nie bądąc świadomym, że jest
    > obserwowany.
    > (student informatyki) na prywatnej uczelni.

    Ja bym jednakowoż pogadał ze studentem.

    Przedstawił mu fakty, logi, pokazał zgłoszenie na policję i rzucił kilkoma
    paragrafami.
    Postraszył pismem do rektora... i relegacją ze studiów.
    Przedstawił fakturę na kwotę pokrywającą wszystkie wasze straty.
    Myślę, że sutdent podpisze fakturę i zapłaci w ciagu tygodnia.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-06-06 07:21:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin P. wrote:

> [...]
    > Przedstawił fakturę na kwotę pokrywającą wszystkie wasze straty.
    > Myślę, że sutdent podpisze fakturę i zapłaci w ciagu tygodnia.

    fakture podpisze
    z zapłaceniem może być kiepsko

  • 9. Data: 2008-06-06 07:32:09
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Domek <d...@g...pl> wrote:

    > Po skontaktowaniu się wstępnie z policją:funkcjonariusz stwierdził, ze
    > zgłoszenie powinna złożyć również osoba pokrzywdzona, czyli klient firmy
    > telekomunikacyjnej, jednak wydaje mi się ze pokrzywdzona została firma

    Miałem taki przypadek. Trzeba sie skontaktowac z "Sekcja do walki
    z przestępczością gospodarczą", nie wiem jak w innych miastach, ale we
    Wrocławiu znalazlem kontakt na stronie:
    http://www.wroclaw.policja.gov.pl/www/index.cgi?nume
    r=24&menu=3
    Odpowiadają na maile. Tam dostałem numer telefonu konkretnie do osoby.

    Sama sprawa - to zgloszenie, proszą o kontakt w momencie gdy ma
    wlaczony komputer, jesli tak, wchodza do mieszkania. (u mnie bylo
    troche utrudnione bo klient łączył się przez wifi - mieszkanie znalezli
    po zrzucie ruchu, dokladniej w stopce emaili nieszyfrowanych klient
    mial imie, nazwisko - adres ustalili nie wiem jak). Sprawa skonczyła
    się ugodą. Złodziej podpisał fakturę na abonament karny (*2) za okres
    od dnia wykrycia oraz opłatę dodatkową za 'archiwizacja ruchu
    złodzieja'.

    Jako dowód w sprawie zatrzymano mu komputer (nie wiem czy oddano)
    a z mieszkania wyprowadzono zakutego jak przestepcę, lekka przesada,
    pan był całkiem zaskoczony, nie stawiał oporu, wyglądał na informatyka.

    a.

  • 10. Data: 2008-06-06 15:18:37
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > pan był całkiem zaskoczony, nie stawiał oporu, wyglądał na informatyka.

    A jak wygladaja informatycy?