    From: w...@a...pl (Wemif)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradziez internetu - sprawca wykryty
    Date: Fri, 6 Jun 2008 07:32:09 +0000 (UTC)

    Domek <d...@g...pl> wrote:

    > Po skontaktowaniu się wstępnie z policją:funkcjonariusz stwierdził, ze
    > zgłoszenie powinna złożyć również osoba pokrzywdzona, czyli klient firmy
    > telekomunikacyjnej, jednak wydaje mi się ze pokrzywdzona została firma

    Miałem taki przypadek. Trzeba sie skontaktowac z "Sekcja do walki
    z przestępczością gospodarczą", nie wiem jak w innych miastach, ale we
    Wrocławiu znalazlem kontakt na stronie:
    http://www.wroclaw.policja.gov.pl/www/index.cgi?nume
    r=24&menu=3
    Odpowiadają na maile. Tam dostałem numer telefonu konkretnie do osoby.

    Sama sprawa - to zgloszenie, proszą o kontakt w momencie gdy ma
    wlaczony komputer, jesli tak, wchodza do mieszkania. (u mnie bylo
    troche utrudnione bo klient łączył się przez wifi - mieszkanie znalezli
    po zrzucie ruchu, dokladniej w stopce emaili nieszyfrowanych klient
    mial imie, nazwisko - adres ustalili nie wiem jak). Sprawa skonczyła
    się ugodą. Złodziej podpisał fakturę na abonament karny (*2) za okres
    od dnia wykrycia oraz opłatę dodatkową za 'archiwizacja ruchu
    złodzieja'.

    Jako dowód w sprawie zatrzymano mu komputer (nie wiem czy oddano)
    a z mieszkania wyprowadzono zakutego jak przestepcę, lekka przesada,
    pan był całkiem zaskoczony, nie stawiał oporu, wyglądał na informatyka.

    a.