  • 61. Data: 2011-05-02 15:38:44
    Temat: Odp: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ipm55a$27f$...@i...gazeta.pl...
    > Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    >
    > Udowodnij. Gdy uruchomisz to pojawia się lista dostępnych sieci. Musisz
    > świadomie się z jakąś połączyć, aby dodał do listy łączenia się automatycznego.

    byle soft od producenta laptopa moze to robic, zwlaszcza ze z reguly
    ma zaptaszone lacz z otwartymi, robia tak connection managery z
    lenovo toshiby i asusa

    robi tak tez np. moja nokia n900, jezeli jest niezabezpieczone wifi a
    ja robie cos co wymaga netu to sprawdza czy jest jakas siec z wczesniej
    skonfigurowanych a jezeli nie to laczy sie z pierwsza z brzegu

  • 62. Data: 2011-05-02 15:39:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-02 08:12, qwerty wrote:
    > System operacyjny sam
    > Udowodnij. Czy to windows/linux/bsd to pokazuje listę sieci i człowiek
    > świadomie wybiera. System nic nie robi.

    Świadomie? Ty serio twierdzisz ze przeciętny Kowalski robi coś
    *swiadomie* na kompie?

    Wyskoczylo mu jakieś głupie okienko okienko. Kliknął ok, bo jest
    analfabetą informatycznym i nie wiedział co kliknąć. I już. Dlatego
    napisałem "prawie". Nigdzie nie pisało na czerwono że *może* popełnić
    przestepstwo. Bo i niby dlaczego?

  • 63. Data: 2011-05-02 20:13:47
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 1 May 2011 20:01:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Rozumiem, że fakt, że niekodowana telewizja jest rozpowszechniania po to,
    > by ją odbierać

    Podobnie jak hotspot.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 64. Data: 2011-05-03 10:14:51
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 02 May 2011 12:35:16 +0200, Maruda napisał(a):
    /.../
    > (Wyjątkowo) Cię poprę! :)
    > Rozumiem (choć nie popieram), że u nas ogromnym zdziwieniem kwitowana
    > jest postawa kogoś, kto znalazłszy na podłodze w sklepie 10zł daje je
    > kasjerce z tekstem "ktoś to zgubił" zamist cichcem schować do kieszeni.
    > Jakoś do ludzi nie dociera, że "to nie moje, więc nie mogę tego wziąć".
    > Nie dociera ciągle do nas zasada, że jeśli widzę jakiś dom, pusty, to
    > mogę się domyślać, ze on jest "czyjś" i nie powinienem wchodzić, a nawet
    > naciskać na klamkę.

    A po chodniku chodzisz czy oczekujesz pisemnego zezwolenia???

  • 65. Data: 2011-05-03 10:16:29
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 02 May 2011 16:12:13 +0200, leon napisał(a):
    /../
> [...]
    ;wifi,42337.html

    > Jest tam mowa o
    > Art. 267. § 2. Tej samej karze podlega, kto bez uprawnienia uzyskuje
    > dostęp do całości lub części systemu informatycznego.
    >
    > Podkreślmy zwrot "BEZ UPRAWNIENIA". Sęk w tym , iż niezabezpieczony
    > nadajnik AP nadaje uprawnienia dostępowe każdemu. Bez jakiejkolwiek
    > selekcji. Kontynuując różne porównania to będzie auto stojące przed tym
    > blokiem, bez zamków, z włączonym silnikiem i neonem na dachu "Mozna
    > korzystac do woli"

    Ależ nie rozumiesz intencji ustawodawcy. "Uprawnienie" znaczy pisemne
    zezwolenie.

  • 66. Data: 2011-05-03 17:13:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-02 08:12:27 +0200, "qwerty" <q...@p...fm> said:

    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >
    > Udowodnij. Czy to windows/linux/bsd to pokazuje listę sieci

    Nieprawda.

    > i człowiek świadomie wybiera.

    Nieprawda.

    > System nic nie robi.

    Nieprawda.

    Komputer skonfigurowany na pracę automatyczną nie pyta nikogo o nic.
    A zakazu automatycnzej konfiguracji wciąż nie ma...

    --
    Bydlę

  • 67. Data: 2011-05-03 17:15:07
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-02 12:35:16 +0200, Maruda <m...@n...com> said:

    > ... problem się zaczyna, gdy do takiego kranika ktoś się podepnie z
    > ręczną pompką i wpompuje do miejskich wodociągów parę kg cyjanku... ;)

    Nie widziałeś nigdy wodociągu?
    Wiesz, że one (wodociągi) nie ciągną wody od użytkownika do dostawcy?

    --
    Bydlę

  • 68. Data: 2011-05-03 17:18:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-02 14:25:59 +0200, Maruda <m...@n...com> said:

    > Natomiast w naszym urzędniczym państwie bezprawia sprawa zakończy się
    > skazaniem właściciela AP-ka za to, że "udostępnił i nie zapisał komu".

    Raczej nie.
    Zacznie się podejrzeniem, że to właściciel urządzenia coś zrobił.
    Jeśli nie udowodni, że to nie on, to podejrzenie będzie bardzo mocne.
    Do wyroku włącznie.

    Wiesz jak to się nazywa?
    Odpowiedzialność za własne czyny.
    Trudne i w dobie gier komputerowych rzadko spotykane...
    ;>

    > Kto się założy o flaszkę?

    Że odpowiedzialność spoczywa na tym, kto skonfigurował tak, że wszyscy
    chętni mogli anonimowo korzystać?
    Ja...

    --
    Bydlę

  • 69. Data: 2011-05-03 17:23:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-02 13:39:36 +0200, "qwerty" <q...@p...fm> said:

    > Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    >
    > Udowodnij.

    Udowadniam - w normalnym systemie operacyjnym, gdy włączę automat, to
    komputer _sam_ dokonuje wyboru z kim się łączyć, bez zajmowania mnie tą
    sprawą.

    > Gdy uruchomisz to pojawia się lista dostępnych sieci.

    Jeśli to włączysz.

    > Musisz świadomie się z jakąś połączyć,

    Nie.
    <http://img818.imageshack.us/img818/7700/screenshot2
    0110503at721.png>

    --
    Bydlę

  • 70. Data: 2011-05-03 18:13:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.05.2011 19:23), Bydlę wrote:

    > Nie.
    > <http://img818.imageshack.us/img818/7700/screenshot2
    0110503at721.png>

    Ten obrazek jest raczej dowodem na to że trzeba jednak świadomie wybrać ...

    p. m.