  • 61. Data: 2022-01-03 06:26:52
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak jest w Polsce przy kowidzie?

    Nijak - straszą że przy kwarantanie masz zainstalować apkę. W teorii jak
    masz apkę to masz robić głupie zadania ale kulsony nie przychodzą. Nie
    instalujesz i też nie przychodzą. Taki teatrzyk:P

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2022-01-03 08:56:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 Jan 2022 00:28:10 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > preferujesz model socjalistyczny,

    Dębowski, na boga, co ma wykrywanie oszustów z socjalizmem wspólnego??
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 63. Data: 2022-01-03 10:08:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Dębowski, na boga, co ma wykrywanie oszustów z socjalizmem wspólnego??

    Ano to Maciejewski, że jakby system nie był nadopiekuńczy,
    zbiurokratyzowany i nie oferował szerokich świadczeń socjalnych
    płaconych z podatków, to nie musiałby rozwiązywać problemów, które sam
    stworzył, tu, wykrywania, a dalej ścigania oszustów pasożytujących na
    tym systemie.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2022-01-03 10:16:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 Jan 2022 09:08:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > płaconych z podatków, to nie musiałby rozwiązywać problemów, które sam
    > stworzył, tu, wykrywania, a dalej ścigania oszustów pasożytujących na

    Kontynuując twoją światłą myśl należałoby zlikwidować państwo. Każde
    bowiem (od Sumerów i faraonów) zasadza się na redystrybucji dóbr, czyli
    na problemach z tym związanych jak kasta urzędnicza, pasożyci i oszuści.
    Których ktoś musi wykrywać, więc z kolei potrzebna jest struktura do
    wykrywania oraz osądzania. Nie wiedziałem że utopijni anarchiści jeszcze
    prosperują na świecie :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 65. Data: 2022-01-03 10:18:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zasadniczo to nie jest twój wybór co wolisz:P

    Zgadza się. A może by się przydał? Ciekawe swoją drogą jakby to wszystko
    wyglądało, gdyby nagle dać ludziom wybór. Pewnie praktycznie wszyscy
    zrezygnowali by z zus, ale też okazałoby się, że za te XX nie mają na
    emeryturze z czego żyć lub nie mają szansy przestać pracować.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2022-01-03 10:24:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 Jan 2022 09:18:24 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > zrezygnowali by z zus, ale też okazałoby się, że za te XX nie mają na
    > emeryturze z czego żyć lub nie mają szansy przestać pracować.

    Gorzej - mlodzi by zrezygnowali, a starzy nie, bo emeryturka blisko.
    I z czego im placic?

    Tak swoja droga - to przeciez zrobiono w poprzedniej reformie -
    ZUS mial placic 70% emerytury, OFE 30%.
    Budzet tego nie wytrzymal :-)

    J.

  • 67. Data: 2022-01-03 10:31:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Jan 2022 11:48:26 +0100, Shrek wrote:
    > https://www.rynekzdrowia.pl/Prawo/Od-stycznia-kontro
    le-L4-po-nowemu-ZUS-sprawdzi-logowanie-telefonu-i-da
    ne-z-biura-podrozy,228073,2.html

    > "kontrolerzy będą mogli sprawdzić logowanie telefonu oraz do portali
    > społecznościowych w czasie trwania zwolnienia lekarskiego;"
    >
    > Przepraszam - to są jakieś kurwa jaja? Urzędnik ot tak będzie mógł sobie
    > stalkować ubezpieczonego, bo popełnia przestępstwo pobierania zasiłku?

    Shreku, ale nie pomyslales, z oni Ciebie oszukują ? :-)

> [...]
    > do prawidłowości wykorzystywania zwolnień od pracy zgodnie z ich celem
    > oraz są upoważnieni do formalnej kontroli zaświadczeń lekarskich.
    >
    > 2. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego, po
    > zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej, określi, w drodze
    > rozporządzenia, szczegółowe zasady i tryb kontroli prawidłowości
    > wykorzystywania zwolnień od pracy oraz formalnej kontroli zaświadczeń
    > lekarskich.
    >
    > Więc podsumowując - zasady kontroli ustala minister tłi^H^H
    > rozporządzeniem, niedorzecznik zaprzecza i mówi, że nie przecieka bo nie

    A w rozporzadzeniu pewnie napisane, ze sa uprawnieni do kontroli
    obecnosci w domu :-)

    > Normalnie bym powiedział że to aszdziennik, ale po pierwsze
    > aszdziennik z głodu zdycha, po drugie jest dementi kłamcy, po trzecie w
    > ustawie jest delegacja do tłitera ministra, po czwarte zwolnienie da się
    > z koronapierdolcem powiązać a stamtąd droga do aresztu domowego i
    > pozbawienia praw człowieka już prosta, po ostatnie czas zbiega się z
    > pisim ładem.

    No ale to wina Tuska - on uchwalil ustawe o kwarantannie :-)

    J.

  • 68. Data: 2022-01-03 10:31:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Których ktoś musi wykrywać, więc z kolei potrzebna jest struktura do
    > wykrywania oraz osądzania. Nie wiedziałem że utopijni anarchiści jeszcze

    Po prostu tkwisz w tym systemie tak dogłebnie, że nie widzisz
    alternatyw. Nie płacę nic na zus. Moja umowa o prace gwarantuje mi 60
    dni chorobowego w tym 45 dni hospitalizacji. Ja nie mam interesu aby
    kombinować ze zwolnieniami bo jeślibym przegiął to pracodawca nie będzie
    miał ze mnie pożytku i wylecę. Jakbym zarabiał mniej, to objęła by mnie
    ochrona ustawowa, ale też nie tak rozbuchana jak w Polsce. A w Polsce
    można się bujać długo i nikt nikogo nie zwolni, to do czego to motywuje?

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2022-01-03 10:47:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 Jan 2022 09:31:52 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > dni chorobowego w tym 45 dni hospitalizacji. Ja nie mam interesu aby
    > kombinować ze zwolnieniami bo jeślibym przegiął to pracodawca nie będzie
    Ale kombinować ma interes twój pracodawca. Jak pójdziesz na 60-dniowe
    zwolnienie to cię wywali z roboty pod byle pretekstem. I twoją umową
    podetrzesz sobie tyłek.

    >Jakbym zarabiał mniej, to objęła by mnie
    > ochrona ustawowa, ale też nie tak rozbuchana jak w Polsce.
    No proszę, jednak w twoim kraiku też jest socjalizm. I ciekawe jak
    mierzysz "rozbuchaność" poszczególnych wariantów opieki socjalnej.

    > A w Polsce można się bujać długo i nikt nikogo nie zwolni, to do czego to motywuje?
    Blabla. Nie wiem co to "bujać", nie wiem dlaczego nie zwolni. Proszę
    mówić literackim narzeczem, knajackim to gadaj ze Shrekiem.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 70. Data: 2022-01-03 11:56:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Ale kombinować ma interes twój pracodawca. Jak pójdziesz na 60-dniowe
    > zwolnienie to cię wywali z roboty pod byle pretekstem. I twoją umową
    > podetrzesz sobie tyłek.

    Dziękuję za troskę, generalnie sobię jakoś radzę. Nie ja zresztą jeden.

> [...]
    > Blabla. Nie wiem co to "bujać", nie wiem dlaczego nie zwolni. Proszę
    > mówić literackim narzeczem, knajackim to gadaj ze Shrekiem.

    Efendi, jasne, że pogadam ze Shrekiem. Ale jak będziesz miał Maciejewski
    jakieś dalsze pytania to wal śmiało.

    --
    Marcin