  • 31. Data: 2013-06-30 13:41:44
    Temat: Re: Komplet punktów...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 23:28:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Ale sugestia jest taka, że skoro wystarczy jeden, to i w omawianym
    > przypadku powinien być jeden a nie cztery.

    Ale jeden byl. Tylko punkty z czterech.
    Jak Robert slusznie zauwazyl - nieslusznie, ale program mogl byc
    starszy.

    > IMO trzeba sprawę postawić tak: czy powrót przez linię ciągłą
    > spowodowany uprzednim przekroczeniem jej w drugą stronę w ogóle
    > stanowi wykroczenie?
    > Mi wychodzi, że nie stanowi.
    > Dlaczego?
    > Bo mamy "kolizję stanów": jazda po pasie "pod prąd" jest
    > niewątpliwie bardziej niebezpieczna, bardziej "niewskazana
    > prawnie", niż przejechanie ciągłej celem powrotu na prawidłowy
    > pas ruchu.
    > Przekroczenie ciągłej jest więc *usprawiedliwione*.

    Ale dopiero jak sie cos naprzeciwko pojawi, wtedy mamy stan wyzszej
    koniecznosci, wczesniej to jedziemy lewym pasem, skoro przepis
    zabrania wracac :-)

    Od biedy mozna uznac ze nalezy zjechac przed szczytem wzniesienia lub
    zakretem czy inna przeszkoda ograniczajaca widocznosc :-)

    > Co do ciągłej.
    > Dlaczego więc stanowi wykroczenie, jeśli przekroczenie "tam"
    > miało miejsce jeszcze na przerywanej?

    Rozumiem ze piszesz o sytuacji ze zaczeto wyprzedzac na linii
    przerywanej i ciagla "zlapala".
    Tu jak rozumiem tak nie bylo ... a moze i bylo, bo te linie przed
    skrzyzowaniem krotkie.

    > Przecież "stan aktualny" jest jak wyżej: trzeba wrócić
    > na swoją stronę, a nie jechać na czołowe.
    > Dlaczego więc należy się mandat?

    Ale wrocic nie wolno.
    Trzeba wcisnac gaz, wyprzedzic przed skrzyzowaniem, a potem
    kontynuowac lewym pasem - w miare mozliwosci :-)

    J.

    > IMO dobrze gadasz :), tylko odpowiedź o jednym mandacie za
    > dwukrotne przejechanie ciągłej pozornie temu przeczy.

    Mniejsza o ta ciagla, nie bedziemy sie o drobiazgi sprzeczac :-)

    J.

  • 32. Data: 2013-06-30 14:22:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .net...
    > Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

    Nie zawsze.

  • 33. Data: 2013-06-30 15:00:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.06.2013 14:22, qwerty pisze:
    > Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Nie zawsze.

    Zawsze

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2013-06-30 15:14:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Pewną sprzeczność widzę - jak pustka całkowita, to nie mógł
    > wjechać "nagle".

    Pustka na przejściu i w okolicach, w sensie pieszych.

    > Zbyt często tam jeżdżę, żebym nie mógł napisać "odpada" :>
    > Jadących od Makro widać od samego wyjazdu, z DUŻYM wyprzedzeniem.

    I co? Mam krążyć po rondzie aż znikną?

    > Ba.
    > Mi wychodzi, że on nie powinien ruszyć

    On nie rusza, on jedzie swoim pasem, który się w pewnym momencie skleja
    z moim, tuż przed przejściem.

    > nim przejedziesz
    > obok niego LUB jechać na tyle szybko, że jak nie przyspieszasz
    > to go nie wyprzedzisz do pasów (ściślej: do końca skrzyżowania,
    > przypadkiem w tym samym miejscu).

    > Tam jest linia warunkowego zatrzymania i A7.

    Tak, a co znaczy A7? Znaczy że ma powstrzymać się od ruchu, jeżeli jego
    ruch zmusza mnie do zmiany kierunku jazdy, zmiany pasa ruchu lub
    istotnej zmiany prędkości. A skoro on jedzie swoim pasem, to jego ruch
    mnie do tego nie zmusza.

    W życiu nie będę czekał tam koło Makro aż cały ruch z ronda zaniknie.
    Nie ma nikogo na przejściu/obok to jadę.

    Po prostu przepis o wyprzedzaniu jest skopany.

    > Tak czy nie?
    > Czyli on powinien albo wjechać za Tobą, albo zdecydowanie
    > przed Tobą.

    Gdzie wjechać? On jedzie swoim pasem, ja swoim.

    > Jeśli nie jechałeś *za* nim, to nie widzę gdzie to wyprzedzanie.

    wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    Dojeżdżam, trzymam się koło niego, żeby nie wyprzedzić, on zwalnia, więc
    mi wychodzi wyprzedzanie.

    > Ciekawe :)
    > Większość świata (która podpisała konwencję) daje sobie radę (jakoś).

    Ale jak se dają radę? Tak, że kierowcy to mają w dupie, a jak Dworak
    zrobi nalot z niebieskimi dla pokazówki, to się sypią mandaty, a do
    tego kierowcy nie są w stanie pojąć za co k-wa te mandaty. I słusznie,
    to logiki w tym brak jakiejkolwiek.

    > A *z jakiego to powodu*?

    Braku prawa do wyprzedzania z prawej na niewyznaczonych pasach ruchu.

    > Konwencję Wiedeńską czytałeś? ;)

    Jej obowiązywanie w Polsce jest dyskusyjne.

    > Wyjątek (od "niewyprzedzania") dotyczy *WYŁĄCZNIE* przejeżdżania
    > przez pasy (no dobra, nie muszą być akurat pasy - wyznaczone
    > przejścia dla pieszych).
    > Przecież w art.11.6 bez zastrzeżeń odwołuje się do ust.5 (znaczy
    > art.11.5), a tam jest zwyczajnie i po prostu "Na jezdniach mających
    > co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do ruchu w kierunku jego
    > jazdy".
    > Widzisz tam gdzieś słowo WYZNACZONYCH?

    Nie wiem, ale skoro polskie prawo zabrania wyprzedzania z prawej na
    niewyznaczonych pasach ruchu, to brak tego zakazu w konwencji nie jest
    miarodajny, nawet jak przyjąć (kwestionowane przez wielu) założenie, że
    w zakresie braku regulacji w PoRD sięgamy do Konwencji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2013-06-30 15:15:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.06.2013 12:03, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:51cee4cf$0$1448$65785112@news.neostrada.pl...

    > Za gwałt rozbój odpowie, ale za nielegalne posiadanie broni już nie. Są
    > odpowiednie przepisy, które to regulują.

    Ale ja nie o nielegalności broni. Ale o tym, że jak napadł bez broni
    albo napadł z bronią, to zasadnicza różnica.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2013-06-30 17:41:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > A konkretnie? Nie dostanie ekstra jak wpadnie z nielegalną bronią zamiast
    > z legalną?

    Nie. Przepis przewiduje karę za rozbój z bronią w ręku, i jej
    legalnoścposiadania nic tu nie zmieni. Moze mieć nawet pistolet na wodę,
    który zezwolenia w ogóle nie wymaga.

  • 37. Data: 2013-06-30 17:42:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:51d02f75$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale ja nie o nielegalności broni. Ale o tym, że jak napadł bez broni albo
    > napadł z bronią, to zasadnicza różnica.

    A to oczywiście.

  • 38. Data: 2013-06-30 18:11:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.06.2013 17:41, Robert Tomasik pisze:

    > Nie. Przepis przewiduje karę za rozbój z bronią w ręku, i jej
    > legalnoścposiadania nic tu nie zmieni. Moze mieć nawet pistolet na wodę,
    > który zezwolenia w ogóle nie wymaga.

    Moment, moment... Jasne, że nie grozi mu ekstra za napad z bronią w ręku
    z powodu nielegalności broni, ale czy nie powinien zostać osobno ukarany
    za nielegalne posiadanie??

    Dalsza opcja - broń do napadu ukradł. Chyba nie twierdzisz, że będzie
    bezkarny pod kątem kradzieży?

  • 39. Data: 2013-06-30 19:01:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > za nielegalne posiadanie??
    >
    > Dalsza opcja - broń do napadu ukradł. Chyba nie twierdzisz, że będzie

    W znanych mi wypadkach nie karano, a kilka znam. Sąd uznawał, że to
    nielegalne posiadanie broni jest niejako jednym z elementów przestępostwa
    rozboju. Co więcej, sądzę, że w wypadku rozboju z legalnie posiadaną bronią
    kara będzie wyższa - na zasadzie naruszenia zaufania itp.

  • 40. Data: 2013-06-30 19:25:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.06.2013 19:01, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > posiadaną bronią kara będzie wyższa - na zasadzie naruszenia zaufania itp.

    Z tym ostatnim akurat jestem w stanie się zgodzić, ale to pierwsze (brak
    osobnego karania za nielegalne posiadanie) to jakiś bezsens.