  • 21. Data: 2004-08-04 21:22:45
    Temat: Re: Komornik wszedl mi na konto
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2004 22:22:24 +0200, kam naskrobał(a):

    > Jaki znasz organ powołany do egzekwowania roszczeń?

    znam doskonalne - jeżeli wydaje ci sie że wykonując czynności u komornika
    ciągle przerywasz bieg przedawnienia to znowu sie mylisz. Poczytaj
    komentarz do KC.

    > Skup się na pojęciu przedawnienia, przerwaniu przedawnienia, a także
    > art.124 kc

    ok - resztę usune żeby było wygodniej. Robi się zenująco.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 22. Data: 2004-08-04 21:37:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > znam doskonalne - jeżeli wydaje ci sie że wykonując czynności u komornika
    > ciągle przerywasz bieg przedawnienia to znowu sie mylisz. Poczytaj
    > komentarz do KC.

    Komuś na pewno przydałoby się.

    > ok - resztę usune żeby było wygodniej. Robi się zenująco.

    To wszystko?

    KG

  • 23. Data: 2004-08-04 21:46:50
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > znam doskonalne - jeżeli wydaje ci sie że wykonując czynności u komornika
    > ciągle przerywasz bieg przedawnienia to znowu sie mylisz. Poczytaj
    > komentarz do KC.

    Bieg zasiedzenia ulega zatem przerwaniu przez każdą akcję skierowaną
    przeciwko samoistnemu posiadaczowi w celu pozbawienia go tego posiadania
    i zdolną ten cel osiągnąć; dlatego zawsze do przerwania biegu
    zasiedzenia doprowadzi powództwo o wydanie nieruchomości, zgłoszenie
    niektórych innych roszczeń właścicielskich w formie odpowiadającej
    warunkom tego (art. 123 kc) przepisu, wszczęcie egzekucji zmierzającej
    do odebrania przedmiotu posiadania. W tych wypadkach bieg zasiedzenia
    nie tylko ulega przerwaniu, ale nie rozpoczyna bieg na nowo przed
    zakończeniem postępowania sądowego, czy egzekucyjnego (art. 124 § 1 kc).
    Prawidłowo zatem Sąd Wojewódzki w zaskarżonym kasacją orzeczeniu
    zaaprobował stanowisko Sądu pierwszej instancji, że kolejne akcje sądowe
    i egzekucyjne podejmowane przez właścicieli (poprzedników prawnych
    uczestników, a następnie samych uczestników) powodowały przerywanie
    biegu zasiedzenia, uniemożliwiając stwierdzenie posiadania przez okresy
    wymagane prawem do nabycia własności nieruchomości tą drogą.
    (...)
    To nie wykonanie bowiem, czy nawet wydanie wyroku, lecz wytoczenie
    powództwa przerywa bieg zasiedzenia, podobnie jak nie wyegzekwowanie,
    lecz wszczęcie egzekucji na podstawie tytułu wykonawczego jest konieczne
    dla osiągnięcia takiego rezultatu przez właściciela występującego
    przeciwko posiadaczowi.

    II CKN 69/97
    wystarczy?

    KG

  • 24. Data: 2004-08-07 12:19:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, kam wrote:

    > + Sebol wrote:
    > + > znam doskonalne - jeżeli wydaje ci sie że wykonując
    > + > czynności u komornika ciągle przerywasz
    > + > bieg przedawnienia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > + Bieg zasiedzenia ulega zatem przerwaniu przez każdą akcję skierowaną
    ^^^^^^^^^^^
    [...]
    > + To nie wykonanie bowiem, czy nawet wydanie wyroku, lecz wytoczenie powództwa
    > + przerywa bieg zasiedzenia
    [...]
    > + II CKN 69/97
    > + wystarczy?

    A to nie jest OT ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-08-07 15:56:26
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A to nie jest OT ?

    Do biegu zasiedzenia stosuje się przepisy o przedawnieniu.

    KG

  • 26. Data: 2004-08-07 21:15:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2004, kam wrote:
    [...]
    > + Do biegu zasiedzenia stosuje się przepisy o przedawnieniu.

    Thx. za wskazanie - już widzę art. 175...

    pozdrowienia, Gotfryd