  • 11. Data: 2005-02-12 14:42:26
    Temat: Re: Komornik i alimenty
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Michał napisał(a):

    > Przecież komornik ma wykonywać wyrok Sądu!

    A nie wykonuje?

    > Dlaczego obarcza kosztami wierzyciela a nie dłużnika?

    Przecież obciążył dłużnika, więc o co chodzi? W końcu to nie wina
    komornika, ze po potrąceniu kosztów egzekucji niewiele zostało dla
    wierzyciela.

    > Przecież to nie wierzyciel, tylko dłużnik
    > olewa prawomocny wyrok, nieterminowo płacąc alimenty! Czyli: nie mogą
    > dorwać sprawcy, więc dokopują ofierze, tak?!

    A owo "dokopanie" polega na tym, że w pierwszej kolejności ściągają
    należne koszty?

  • 12. Data: 2005-02-12 14:46:16
    Od: " " <r...@g...pl>

    Michał <m...@o...pl> napisał(a):

    > Przecież komornik ma wykonywać wyrok Sądu! Dlaczego obarcza kosztami
    > wierzyciela a nie dłużnika? Przecież to nie wierzyciel, tylko dłużnik
    > olewa prawomocny wyrok, nieterminowo płacąc alimenty! Czyli: nie mogą
    > dorwać sprawcy, więc dokopują ofierze, tak?!

    Komornik pobiera nalezne mu koszty egzekucyjne sciagane, jak sie domyslam, z
    wierzytelnosci przyslugujacej Twojemu ojcu. Czyni to zgodnie z prawem na
    podstawie art. 1025 kpc, ktory przyznaje komornikowi prawo zaliczenia
    sciagnietej kwoty w pierwszej kolejnosci na swoje wynagrodzenie. Alimenty sa
    zaspokajane w dalszej kolejnosci z kwoty, ktora pozostala po odliczeniu
    kosztow komorniczych. Nie dzieje sie to Twoim kosztem, tzn. wysokosc alimentow
    przez to nie maleje. Jezeli ujawniony zostanie inny skladnik majatku Twojego
    ojca, to komornik kierujac do niego egzekucje sciagnie rownowartosc kosztow na
    Twoja rzecz(art. 770 kpc).

    Zajmujesz postawe bardzo roszczeniowa. To, ze jestes zwolniony z obowiazku
    uiszczenia oplaty egzekucyjnej nie powoduje, ze komornik ma pracowac za darmo.

    Pozdr
    roburkov

  • 13. Data: 2005-02-12 15:41:37
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Nic nie rozumiesz.

    Bo się nie znam na prawie. I dlatego pytam ekspertów ;)

  • 14. Data: 2005-02-12 16:43:58
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Michał napisał(a):

    > Bo się nie znam na prawie. I dlatego pytam ekspertów ;)

    nie pytasz tylko najeżdżasz na komornika.

  • 15. Data: 2005-02-12 17:06:52
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > nie pytasz tylko najeżdżasz na komornika.
    Przyznaję, trochę mnie poniosło. Sorki. Dzięki za odpowiedzi na post.

  • 16. Data: 2005-02-12 22:27:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2005 15:23:44 +0100, Michał naskrobał(a):

    > Przecież komornik ma wykonywać wyrok Sądu!

    Działa tylko i wyłącznie na wniosek wierzyciela. Sam wyrok to za mało.

    > Dlaczego obarcza kosztami
    > wierzyciela a nie dłużnika?

    nieprawda - obciąża tylko i wyłącznie dłuznika .

    > Przecież to nie wierzyciel, tylko dłużnik
    > olewa prawomocny wyrok, nieterminowo płacąc alimenty! Czyli: nie mogą
    > dorwać sprawcy, więc dokopują ofierze, tak?!

    nie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 17. Data: 2005-02-13 08:09:16
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sąd Rodzinny przyznał mi alimenty 400 złotych. Ojciec płacił nieterminowo
    > (kilkutygodniowe opóźnienia) więc ściąganie należności przekazałem
    > komornikowi. Teraz komornik potrąca sobie koszty (kilkadziesiąt złotych) z
    > moich alimentów i twierdzi że tak nadal będzie robił, bo nie może ściągnąć
    > tych kosztów od dłużnika. Wydaje mi się że komornik nie ma prawa okradać
    > wierzyciela! Co mam robić?

    jeżeli ojciec będzie miał / ma emeyturę nie musisz korzstać z usług
    komornika
    poprostu prześlij tytuł wykonawczy z odpowiednim wnioskiem do zusu

  • 18. Data: 2005-02-13 08:20:50
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2005 09:09:16 +0100, pablio naskrobał(a):

    > jeżeli ojciec będzie miał / ma emeyturę nie musisz korzstać z usług
    > komornika
    > poprostu prześlij tytuł wykonawczy z odpowiednim wnioskiem do zusu

    że jak?? możesz wyjaśnić?

  • 19. Data: 2005-02-13 12:22:25
    Od: " roburkov" <r...@g...pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > Dnia Sun, 13 Feb 2005 09:09:16 +0100, pablio naskrobał(a):

    > że jak?? możesz wyjaśnić?

    art. 139-142 ustawy o emeryturach i rentach z FUS

    Dodam tylko, ze mozna uniknac komornika takze przy egzekucji z wynagrodzenia
    za prace(art. 87-90 kodeksu pracy).

    Pozdr
    roburkov

  • 20. Data: 2005-02-13 22:34:31
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik " roburkov" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dodam tylko, ze mozna uniknac komornika takze przy egzekucji z
    wynagrodzenia
    > za prace(art. 87-90 kodeksu pracy).

    Polecam lekturę art. 880 kodeksu postępowania cywilnego i kolejnych.

    L.