  • 1. Data: 2005-02-12 10:15:21
    Temat: Komornik i alimenty
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Sąd Rodzinny przyznał mi alimenty 400 złotych. Ojciec płacił nieterminowo
    (kilkutygodniowe opóźnienia) więc ściąganie należności przekazałem
    komornikowi. Teraz komornik potrąca sobie koszty (kilkadziesiąt złotych) z
    moich alimentów i twierdzi że tak nadal będzie robił, bo nie może ściągnąć
    tych kosztów od dłużnika. Wydaje mi się że komornik nie ma prawa okradać
    wierzyciela! Co mam robić?

  • 2. Data: 2005-02-12 12:22:30
    Temat: Re: Komornik i alimenty
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2005 11:15:21 +0100, Michał naskrobał(a):

    sprawdzić co oznacza słowo kradzież

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-02-12 13:13:38
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > sprawdzić co oznacza słowo kradzież

    "dokonane bez wiedzy prawowitego właściciela bezprawne zabranie jego
    własności; złodziejstwo" Czyli w mojej sytuacji: komornik bez mojej wiedzy
    (bez poinformowania mnie o tym) zabrał moją własność (część alimentów).
    Pytanie z głównego wątku nadal pozostaje bez odpowiedzi.

  • 4. Data: 2005-02-12 13:30:49
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Michał napisał(a):
    Teraz komornik potrąca sobie koszty
    > (kilkadziesiąt złotych) z moich alimentów i twierdzi że tak nadal będzie
    > robił, bo nie może ściągnąć tych kosztów od dłużnika.

    super metoda. Najlepiej w ogóle nie ścigać dłużnika, tylko nazbierać
    odpowiednio dużo naiwnych wierzycieli i ściągać od nich. Na średnią
    krajową będzie.
    A wolny czas poświęcić można na rozpracowanie jednego porządnego
    kasiastego dłużnika.

    super

    MAc

  • 5. Data: 2005-02-12 13:48:38
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Michał napisał(a):

> [...]
    > wiedzy (bez poinformowania mnie o tym) zabrał moją własność (część
    > alimentów). Pytanie z głównego wątku nadal pozostaje bez odpowiedzi.

    Jak to "twoją własność". Komornik zabrał należne SOBIE koszty. Bo koszty
    komorenicze pobiera się w pierwszej kolejności. Dopiero potem ściąga
    alimenty. Więc nic tobie nie zabrał.

  • 6. Data: 2005-02-12 14:02:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2005 14:13:38 +0100, Michał naskrobał(a):

> [...]
    > (bez poinformowania mnie o tym) zabrał moją własność (część alimentów).
    > Pytanie z głównego wątku nadal pozostaje bez odpowiedzi.

    ROFL :) Komornik ukradł ci tytuł wykonawczy i prowadzi egzekucje bez twojej
    wyrażnej zgody? Nono to ci dopiero historia :D

  • 7. Data: 2005-02-12 14:19:31
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Jak to "twoją własność". Komornik zabrał należne SOBIE koszty. Bo koszty
    > komorenicze pobiera się w pierwszej kolejności. Dopiero potem ściąga
    > alimenty. Więc nic tobie nie zabrał.

    A ja byłem naiwny i myślałem że koszty ściąga się OD DŁUŻNIKA...
    No, no: widzę teraz, że wierzyciel jest karany za winę dłużnika.
    Może ofiary też się karze, jeśli nie można złapać sprawcy?!

  • 8. Data: 2005-02-12 14:19:50
    Od: Michał <m...@o...pl>

  • 9. Data: 2005-02-12 14:23:44
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > ROFL :) Komornik ukradł ci tytuł wykonawczy i prowadzi egzekucje bez
    > twojej
    > wyrażnej zgody? Nono to ci dopiero historia :D

    Przecież komornik ma wykonywać wyrok Sądu! Dlaczego obarcza kosztami
    wierzyciela a nie dłużnika? Przecież to nie wierzyciel, tylko dłużnik
    olewa prawomocny wyrok, nieterminowo płacąc alimenty! Czyli: nie mogą
    dorwać sprawcy, więc dokopują ofierze, tak?!

  • 10. Data: 2005-02-12 14:39:57
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Michał napisał(a):

    > A ja byłem naiwny i myślałem że koszty ściąga się OD DŁUŻNIKA...

    tak. W pierwszej kolejności. A resztę, jak coś zostanie, dostaje wierzyciel.

    > No, no: widzę teraz, że wierzyciel jest karany za winę dłużnika.
    > Może ofiary też się karze, jeśli nie można złapać sprawcy?!

    Nic nie rozumiesz.