  • 71. Data: 2010-01-26 19:57:32
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    news:hjmvec$k1k$1@node2.news.atman.pl...

    > nie, polski pracodawca wybrnal z tego problemu wzorcowo. Obnizyl pensje i
    > nas pani na kasie nie zarabia 4000 netto.
    >
    > I po problemie.

    Wzorowo. Toz dzieki temu wlasnie "polskiemu" pracodawcy w europie nastapila
    najwiesza migracja wszechczasow z Polski na zachod... za chlebem!
    Ty to bierzesz jako zasluge a ja to postrzegam jako porazke panstwa
    polskiego. Polak juest dzis uwazany (ty tez) za taniego prcaonika o niskich
    kwalifikacjach i takowych oczekiwaniach.
    To jest zasluga "polskiego" rzadu ktory raczj dla polakow niewiele robi, ajk
    juz ci napisalem slowa Tuska "aby nam sie zylo lepiej" tylko kogo mial na
    mysli mowiac "nam"?

  • 72. Data: 2010-01-26 20:49:11
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    pmlb wrote:

    > W Uk sa wyzsze podatki dochodowe niz w Polsce. Brak wolnosci
    > gospodarczej? co to jest?

    Chrzanisz. Ile podatku i skladek na ubezpieczenia spoleczne zaplaci
    przez rok osoba zarabiajaca 5000 zlotych brutto na miesiac, czyli 60000
    zlotych rocznie, czyli przyjmijmy dla uproszczenia 12000 GBP rocznie.

    W Polsce bedzie to 30% danin, 70% zostaje w kieszeni pracownika.
    w UK w przyblizeniu 15% danin, 85% w kieszeni.

    Teraz dwa razy wiecej:

    120000 zlotych na rok vs 24000 GBP na rok

    w PL bedzie to 30% do 70%
    w UK 23% do 77%

    Kto ma wyzsze podatki?
    Wieslaw

  • 73. Data: 2010-01-27 08:54:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    ma

    dzis znalazlem chwile specjalnie dla Ciebie ;P

    ale sluchaj gdyby bylo miejsce na inne izby czy inne twory broniace praw
    pracodawcow to pewnie cos by powstalo. Nie ich wina, ze trafiaja na beton.

    Wiekszosc nie ma pojecia o prawach gospodarki rynkowej, a podejmowane w tym
    celu kroki sa niepopularne politycznie. Bo zaraz ktos powie np. ,ze
    pracodawca to zawsze jest ten bogaty wiec po co ulatwiac tym bogatym. Trzeba
    ulatwiac biednym. A to jest blad.

    Procent jest z zasady proporcjonalny wiec dokladanie bogatemu dodatkowegop
    podatku (np. poprzez wyzsza skale) jest niesprawiedliwe. Bo jak biedny
    zarabia 20 tys rocznie i zaplaci 19 % podatku to podatek bedzie
    proporcjonalny. A jak ktos jest madry i zarabia milion rocznie to czemu ma
    placic 34% czy 45% czy jakakolwiek inna stawke. Co do kwoty zaplaci i tak
    duzo wiecej. Ale taka decyzja jest niepopularna.

    > Nie o to chodzi, ale bieganina do urzedow, komplikacja spraw prostych,
    > zniecheca ewentualnych malych biznesmenow. Nieczytelen przepisy, kary za
    > brak czegos o czym nikt nie powiedzial itp. od 20 lat ten Lwewiatan
    > zapowiada, ze bedzie lobbowac za uproszczeniem tak jak jest na zachodzie i
    > od 20 lat jedyne co Lewiatan zrobil to ograniczenia w kodeksie pracy....
    Po
    > prostu lewiatanowi nie zalezy na powstawaniu malych biznesow a nia tanim
    > pracowniku.

    eeeeeee, nie wydaje mi sie. Coprawda ostatnie przepisy o swobodzie
    gospodarczej i jednym okienku skomplikowaly troche sprawe ale nie jest
    tragicznie. sp. z o.o. mozna zalozyc w jeden dzien. NIP dostajesz w ciagu 3
    dni, regon od reki, na krs czekasz do 6 miesiecy ale juz prowadzic DG mozesz
    "w organizacji". Zalozenie firmy w 1 dzien to nie klopot.

    Tak jak juz pisalem wczesniej. Ograniczenie formalnosci nie jest konieczne z
    punjktu widzenia prowadzacego DG. Ograniczenie formalnosci jest konieczne z
    punktu widzenia Panstwa bo po ch.. tyle okienek, urzednikow i papierow.

    Nie wiem czy wiesz jak im zajebioscie wyszla reforma jednego okienka. Kiedys
    zakladajac podmiot (czy to DG czy sp z o.o.) odwiedzales GUS, US oraz KRS
    albo wydzial inicjatyw gospodarczych. Wszedzie skladales papier. Szlo
    calkiem niezle. Teraz jak istnieje pseudo jedno okienko to ja myslalem, ze
    skladasz tylko papiery np. do KRSu a oni swoimi kanalami informuja GUS czy
    US. A to tak nie jest. W tym jednym okienku skladasz papiery te co
    dotychczas skladales w GUS czy US. Wynik jest taki, ze jest tyle samo
    papierowej roboty.

    > Wrecz przeciwnie!
    > Brak regulacji dorpwadzi w rok do zerowej konkurencji na rynku pracy!
    > Jesli obecnie pracujesz i masz np. 2000zl to przy calkowitym zniesieniu
    > wszelkich socjali i zasilkow, pracodawca da ci alternatywe: 500 lub
    > zdychanie pod mostem! Co wybierasz?
    > Gwarantowana minimalan czy zasilek broni pracownikow przed brakiem
    > konkurencyjnosci.
    > Tak jest na calym swiecie, poza Salwadorem, Hondurasem, Polska...

    W polsce jest za duzo oszustow. Zaraz by sie okazalo ze cala masa ludzi
    pracuje i pobiera zasilek.

    Ludzi nie powinno sie dzielic na pracujacych i bezrobotnych. Powinno sie ich
    dzielic na robotnych i nierobotnych. Ci ktorym sie nie chce pracowac nie
    beda chcieli szukac pracy bo po co. Siedzi w domu i oglada TV i ma na lape
    900 zeta. Na piwo mu to starcza wiec po co pracowac?

    W holandii dostajesz przez pewien czas nawet na oplacenie samochodu i
    komorki. Tylko po to abys szukal pracy. U nas cos takiego by nie wypalilo.
    Nie mozna kopiowac wszystkich rozwiazan gdyz w innych krajach jest inna
    mentalnosc.

    Nie zgodze sie z Toba, ze mocne ograniczenie zapisow kodeksu pracy
    zwiekszyloby bezrobocie.

> [...]
    > Bo ja ci zadam pytanie:
    > Czy chcesz miec 0% podatku i zarabiac 1000zl czy 65% podatku i zarabiac
    > 10000zl co wybierasz? Zerowy pdatek czy 65%? Widzisz nie wysokosc podatku
    ma
    > wplyw.
    > Poza tym w Poslce podatki dlugo pozostana wysokie (VAT) poza
    najbogatdszymi
    > im bedzie sie zmniejszac.
    > Ponieawaz liberalowie buzka, tuska i kaczynskiego nabrali poteznych
    pozyczek
    > w latach 1998 - 2009 za ktore trzeba splacac. Juz dzis ponad 60% budgetu

    ale czy chcesz to zrozumiec czy nie ludzie prace maja przez bogatych. Bo jak
    ktos jest pracowity, ma pomysl to rozkreca biznes. Zarabia. Im lepiej zarobi
    tym bardziej bedzie rozkrecal biznes. Jak mu duzo zostanie to duzo
    zainwestuje. A jak zainwestuje to da komus prace. To sie nazywa rozwoj.

    > Ale mieszasz sprawy! Mieszasz wydatek z dochodem!
    > Obnizka akcyzy spowodowala spadek ceny alkoholu. Jesli obnizka podatku

    nie, juz pisalem. Spowodowala spadek oplacalnowsci kontrabandy.

    > spowoduje spadek wynagrodzenia to ile bedzie wybnosic? 100zl?
    > W 1996 lub 1997 obnizono CIT z 35% do 19% - zwiekszylo to zatrudnienie?
    > Przypomne ci, w 1997 roku ok 5% bezrobocia na koniec 2001 20%!!! A przecie
    > CIT zszedl z 35 na 19%!!!!

    chyba mowisz 1990 i 2001

    > Jakos cisza o tym obecnie w mediach. Wogole media widac daly sobie juz
    siana
    > z tym onizaniem podtaku jakoby bylo by to panaceum na wszelkie zlo:)
    > W UK podakki sa wyzsze i jakos spada bezrobocie... przy czym VAT wynosi
    > 17,5%... a przez 13 miesiecy byl obnizony do 15%.

    ale dla systemu jakim jest gospodarka to zmiana vatu na rok to tylko mega
    problem. Zmiana systemu kas, programow ksiegowych i naliczania cen. Zreszta
    VAT jest podatkiem konsumenta a nie przedsiebiorcy wiec to srednio ma na
    niego wplyw. Przedsiebiorca VATu nie placi za duzo jak inwestuje.

    > Wystarczy wprowadzic zasilek bezrobotny w wysokosci ok 900zl
    bezterminowo -
    > szara strefa zniknie moment!

    nie jestem takim fachowcem z ekonomii ale obawiam sie, ze niestety nie.
    Czemu akurat 900? A czemu nie 1500 ?

    > Nic sie nie zmnieni nic nie zdrozeje, jedynie pracodawca bedzie miec
    > mniejszy zysk... to wszystko.

    ale czemu chcesz zmuszac pracodawcow aby mieli mniejszy zysk? Nie sadzisz,
    ze oni beda chcieli miec taki sam zysk i ceny beda wyzsze ?

    > Brak regulacji i za rok masz niewolnictwo bo wygra silniejszy,
    > bezwzgledniejszy. Nawet wsrtod zwierzat sa zasady...

    ale to nie prawda. Wystarczy pare regulacji podstawowowych. A tu mamy setki
    zapisow i koniecznych obciazen pracodawcy co przeklada sie wlasnie na cos o
    czym chyba Ty pisales, ze zakladasz DG i nikt Ci nie powie a zaraz masz
    kontrole i mandat bo masz zle stanowisko pracy bo np. siedzenie pracownika
    nie ma regulowanych podlokietnikow.

    > Nie jestesmy na bezludnej wyspie. Zyjemy w spoleczenstwie.
    > Jesli juz bez zasada, to niech kazdy dostanie AK47... zostana
    najsilniejsze
    > jednostki. Ale czy to nie oznacza powrotu na dzewo? Mamy isc do przodu z
    > cywilizacja czy sie cofac?
    > Byc moze dla liberalow cofanie jest celem... powort do niewolnictwa,
    > feudalizmu...
    > Juz dzis w Polsce sa staze za darmo... cos w tym jest. A banki rzadaja
    > ustawy o bezwzglednym dziedziczeniu dlugow...

    ale glupoty gadasz.

    > W Uk sa wyzsze podatki dochodowe niz w Polsce.
    > Brak wolnosci gospodarczej? co to jest?

    To jest obciazenie pracodawcy setkami bzdurnych obowiazkow. Zamiast pracowac
    i zarabiac poswieca np. dwa osobo dni na wypelnienie druku Z10 i Z6 do GUSu
    bo ten ma zapytanie o statystyczna wysokosc wynagrodzenia. Czy nie moze
    sobioe tego wyciagnac z US ?

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    > Mozesz udowodnic?

    Ja nie jestem od udowadniania. Z moim pierwszym postem obliczylem ile musi
    zarobic pracodawca aby mogl wyplacic pracownikowi 4000 zlotych na lapke. Jak
    podniesiemy place do poziomu takiego, ze pracodawcy nie bedzie sie oplacac
    trzymac pracownika to go zwolni.

    A u nas mentalnosc jest taka, ze jak pracownjik zobaczy, ze dzieki jego
    pracy pracodawca wystawia fakture na 15k brutto miesiecznie to ten zabierze
    sie i zalozy DG bo jak sam tyle zarabia to po co zarabiac na pracodawce jak
    moze sam na siebie. I pracodawca ktory placi ZUS od calosci wynagrodzenia
    pracownika jest w gorszej sytuacji bo:
    - Ci najlepsi odchodza na wlasna DG
    - prowadzacy DG placi ZUS od minimalnej krajowej a nie od zysku czy
    sprzedazy.

    Icek

  • 74. Data: 2010-01-27 09:00:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wzorowo. Toz dzieki temu wlasnie "polskiemu" pracodawcy w europie
    nastapila
    > najwiesza migracja wszechczasow z Polski na zachod... za chlebem!

    gowno prawda. Tam latwiej prowadzic DG i brakuje pracownikow. Wywindowalo to
    wynagrodzenia. U nas wielkie bezrobocie i niskie pensje.

    Co bylo 2 lata temu przed kryzysem?? Co mowili? Ze co sie dzieje z
    pensjami??

    Nagly wzrost spowodowany brakiem sily roboczej na rynku !

    Doprowadzmy do takiej sytuacji. Bezrobocie wynosi 12,5% nie dlatego, ze
    pracownikom sie nie chce pracowac. Dlatego, ze nie ma miejsca pracy.

    A czmu ich nie ma ?? Bo sie nie oplaca ich tworzyc.

> [...]
    ajk
    > juz ci napisalem slowa Tuska "aby nam sie zylo lepiej" tylko kogo mial na

    no wiec niech sie wezmie i cos dla polakow zrobi.

    Przykladowo:

    - zreformuje wydatki Panstwa
    - obnizy oplaty na ZUS
    - uprosci system podatkowy, prawny, rentowy, emerytalny

    Po ch.j nam tyle urzednikow? Po co takie wydatki ? Zwolnic polowe.

    Sadze, ze ustaw jak liczyc podatki w firmie bedzie z 1000 stron. Po co to
    wszystko?

    Masz zysk placisz podatek. Nie masz zysku nie placisz. A tu miliony
    ograniczen.

    VAT z zasady byl; podatkiem konsumenta. To czemu nie mozna go odliczac od
    samochodow? Paliwa? Bo jak kupuje auto to jest bogaty to niech zaplaci
    podatek??? Tak mozna kazdemu powiedziec. Masz wiecej jak 10 tys na lokacie
    to Panstwo zabiera polowe z wszystkiego co ponad. Bo bogaty to ma to mozna
    mu zabrac.

    Icek

  • 75. Data: 2010-01-27 12:06:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości

    > weź no się puknij, do krusu dopłaca się 15mln zł rocznie, a do zusu
    > 65mln zł rocznie, czyli krusowcy dopłacają 50mln zł rocznie tym
    > darmozjadom zusofcom!:O(

    Sam się puknij i przypomnij kto płaci KRUS, otóż płacą go rolnicy,
    którzy podatków nie płacą, dodatkowo dostają dofinansowanie z UE, za które
    płacą inni. A później przechodzą na emeryturę i znowu tyle co uzbierali to
    jakieś 1200 zł rocznie x nawet 45 lat, daje w sumie 54.000 zł, czyli jakieś
    4 lata bidnej emeryturki na poziomie około 1000 zł.

    I możesz powiedzieć, że gdyby nie te dopłaty to żywność by była droższa.
    No i OK, tylko jakby była droższa to byśmy ją sobie zakupili poza granicami
    Polski (tam gdzie jest tańsza) i też by wszystko grało.

  • 76. Data: 2010-01-27 12:14:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > No i OK, tylko jakby była droższa to byśmy ją sobie zakupili poza granicami
    > Polski (tam gdzie jest tańsza) i też by wszystko grało.

    Byłaby droższa, ale ludzie by więcej zarabiali, więc raczej na dobre by
    wyszło... Dodatkowo nie byłoby sztucznych ograniczeń co do wielkości
    produkcji rolniczej....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 77. Data: 2010-01-27 14:10:07
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message news:hjouk0$qcc$1@node1.news.atman.pl...
    > A jak ktos jest madry i zarabia milion rocznie to czemu ma
    > placic 34% czy 45% czy jakakolwiek inna stawke. Co do kwoty zaplaci i tak
    > duzo wiecej. Ale taka decyzja jest niepopularna.

    ale w kwotach bezwzglednych i tak placi znacznie wiecej niz biedny, a jakos
    nie widze powodow dla ktorych mialoby tak byc

    zwlaszcza ze raczej leczy sie sam, ochroniarza ma, alarmy p.poz, adwokata
    itd. itp. wiec kosztuje panstwo wiecej niz nisko zarabiajacy...

    a skoro nie placi sie od glowy (nawet mafia bierze za ochrone zazwyczaj stale
    oplaty a nie procenty od dochodu ;) ) tylko oddaje czesc zyskow, to jak by ona
    nie byla liczona to i tak nie jest 'sprawiedliwie'...

  • 78. Data: 2010-01-27 14:49:44
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message news:a87c3$4b604964$59647f75$1611@news.upc.ie...
    > itd. itp. wiec kosztuje panstwo wiecej niz nisko zarabiajacy...

    tfu, mniej mialo byc

  • 79. Data: 2010-01-27 19:32:05
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > I możesz powiedzieć, że gdyby nie te dopłaty to żywność by była
    > droższa. No i OK, tylko jakby była droższa to byśmy ją sobie zakupili poza
    > granicami Polski (tam gdzie jest tańsza) i też by wszystko grało.

    Nie wszystko, bo w Polsce zniknelo by rolnictwo. I jak sadzisz w Chemskim,
    Zamojskim ceny by byly takie jak w Szczecinie?
    Poza tym kupowal bys dotowana zywnosc za granica, czyli bys do tego
    doplacal...
    Rolnictwo, Budownictwo, energetyka, bankowosc, przemysl ciezki - to sa
    strategiczne galezie w kazdym panstwie! W Polsce ostalo jedynie rolnictwo i
    czesc budownictwa...
    I zobacz jak to fajnie wplynelo na konkurencyjnosc w Polsce! Banki sa jak
    mniewam za darmo... wszka sa zagraniczne i konkuruja... przemysl ciezki -
    kupujemy maszyny, samochody, statki za grosze bo konkurencja zachodnia...
    energetyke tez mamy najtansza bo weszla zachodnia konkurencja...
    Jakos te twoje widzimisie sie nie zpsrawdza, ze brak doplat spowoduje
    obnizke cen bo "zachodnie"...

  • 80. Data: 2010-01-28 05:46:13
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 13:06:29 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Sam się puknij /.../ rolnicy,
    > którzy podatków nie płacą,
    Bzzzzz, płacą a że inaczej niż np. Ty to inna sprawa.
    > I możesz powiedzieć, że gdyby nie te dopłaty to żywność by była droższa.
    > No i OK, tylko jakby była droższa to byśmy ją sobie zakupili poza granicami
    > Polski (tam gdzie jest tańsza) i też by wszystko grało.
    No, gaz i ropę też kupujemy poza granicami Polski (tam gdzie jest tańsza) i
    wcale z tym nie ma żadnych problemów, no żadnych po prostu. WAIRL
    czlowieku!

    --
    pozdro
    poreba