  • 51. Data: 2010-01-25 23:46:36
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    news:hjk0km$qt4$1@node1.news.atman.pl...

    > hy hy, dobre. Czyli z biznesem trzeba spieprzac do ruskich bo tam
    > najlepiej
    > sie robi biznes ??
    >
    > A widziales ile zarabiaja pracownicy w rosji ?

    Czy jak w Poslce beda (moze juz sa) darmowe staze, to tez koszty pracy nadal
    beda wysokie?
    Moze pracownik powinien doplacac pracodawcy w Polsce by koszty obnizyc?
    Moze dac taki postulat PO czy PiS do realizacji ku poprawie zycia, jak to
    tusk mowi by sie zylo nam lepiej!
    Przy czym nie sprecyzowal co oznacza "nam"...

  • 52. Data: 2010-01-26 01:10:55
    Od: "Szolek" <s...@w...cyberlan.totezwytnij.pl>

    > W szpitalu to za te 800zł to miałbyś taką wspaniałą opiekę z
    > 3 godziny na miesiąć. Zobacz ile kosztuje doba w prywatny
    > szpitalu bez żadnych procedur medycznych - które nawet w setki
    > tysięcy zł czasem lecą. Dla ułatwienia myślenia sprawdź ile kosztuje
    > doba w dobrych hotelach (nie mają sprzętu medycznego) i
    > bez macania pielęgniarek.

    Mylisz kolego bezpośrednią opłatę z abonamentem (czyt składką).
    Bo płacisz caaaaaaałe życie, a 90% z nas czasem wogole nie stanie
    nogą w szpitalu...

    --
    Szolek
    Verba docent exempla trahunt

  • 53. Data: 2010-01-26 01:41:35
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "pmlb" napisal:
    > Jak ktos sie nie nadaje na dane stanowisko to sie go zwalnia... prawda?
    > Tak powinien wyleciec: Balcerowicz, Tusk, Suchocka, Boni, Bielecki,
    > Kropiwnicki, Lewandowski... prawda?

    tak to panie jest w cywilizowanym sfiecie, u nas jest na odwrut, czyli jak
    ktos jest glupi, len i na niczym sie nie zna to pracuje w rzadzie, albo jest
    prezesem w jednej w wielu pokomuszych, zlodziejsko sprywatyzowanych firm:O(
    zreszta ta tendencja zaczyna sie powoli szerzyc na europe, niedawno wybral
    glowa UE zostala niejaka Aszton, baba ktura na niczymsie nie zna, nigdy nie
    miala dobrej pracy, nigdy do niczego nie zostala wybrana, do UE tez nie
    zostala wybrana:O(

  • 54. Data: 2010-01-26 08:58:44
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tak tylko brakowi szczescia mozna pomoc.
    > W Polsce robi sie to od 20 lat. Lewiatan od nastu lat nie wywalczyl i nie
    > wywalczy uproszczenia przy zakladaniu firm bo po co? Nie po to liberal ma

    rozumiem, ze te mega trudnosci powoduja, ze szary kowalski nie zalozy
    firmy?? Znaczy jest dupa i nie umie sie zorganizowac.

    Teraaz zalozenie spolki zoo to pikus, nie mowiac juz o DG, ktorej moim
    zdaniem nie powinno sie wogole prowadzic. Jak mozna sp. z o.o. przy kapitale
    5k to DG to nieporozumienie. Ale pewnie to zrozumieja Ci rozumni, ktorzy
    maja odwage zalozyc sp. zo.o. i dla ktorych zakladanie DG to nie problem.

    > Dla przykladu:
    > Zasilek dla bezrobotnego wyplacany bezterminowo w wysokosci 900zl na
    miesiac
    > paradoksalnie zmniejszyl by bezrobocie! Malo podniousl by place minimalna
    do
    > minimum 1800-2000, kto straci? Zdecydowanie ludzie juz zarabiajacy ok 2500
    > bo im pensje nie wzrosna.

    takie sztuczne sterowanie zabija konkurencje. Ja uwazam, ze wszelkie
    regulacje tylko szkodza zdrowej konkurencji.

    A czemu nie zmniejszyc obciazen dla pracodawcow przy zatrudnianiu
    pracownikow ? Zniesc przywileje, mase dodatkowych oplat. Zatrudnienie
    wzrasta wtedy gwaltownie o kilka procent.

    To tak jak z akcyza za alkohol. Pare lat temu testowali. Obnizyli akcyze i
    podatek wzrosl (przestalo sie oplacac robic kontrabande). Potem doszli do
    wniosku, ze w takim razie podniosa podatek. I co sie stalo?? Wplywy spadly!
    I bylo wielke zdziwienie.

    Gdyby zmniejszyc obciazenia to te wszystkie osoby, ktore na lewo dostaja
    pareset zlotych zostalyby zarejestrowane. Wplywy by wzrosly pomimo obnizenia
    obciazenia. Tyloko trzeba to zrobic z glowa.

    Ostatnie pytanie do Twojej wypowiedzi: kto za to zaplaci ???

    > Niskie place nie sa wiec efektem lenistwa czy braku szczescia. Sa wynikiem
    > systemu i regulacji prawnych.

    Polprawda. Lepszy jest brak regulacji niz milion obowiazkow, podatkow i
    utrudnien.

    > W Uk niskie place oscyluja w okolicy 1000-1300 miesiecznie, przy czym do
    tej
    > placy panstwo doplaca poprzez rozne programy. Osoba zarabniajaca 1200
    funtow
    > na miesiac czy naprwde jest bardziej zaradna niz ta co zarabia 1000zl?
    > Pensje 1500 i mniej powinny byc w Polsce uznane za niewolnicze. Wcale nie
    > jest to prawda, ze zwiekszenie pensji spodouje upadek przedsiebiorstwa czy
    > pracodawcy. To kolejny mit liberalow. W UK, palce sa duzo wyzsze i jakosc
    > pracodawcow przybywa...

    Ale to jest wynikiem wysokich podatkow, braku wolnosci gospodarczej, miliona
    innych pseudopodatkowych obciazen.

    Najprosciej to widze napisalbys "Zwiekszyc place minimalna do 3000 brutto".
    Do czego by to doprowadzilo? Paradoksalnie do zmniejszenia realnego
    uposazenia pracownika, zmniejszenia etatow i naglej proby podnoszenia
    wydajnosci zakladow.

    Icek

  • 55. Data: 2010-01-26 09:00:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mylisz kolego bezpośrednią opłatę z abonamentem (czyt składką).
    > Bo płacisz caaaaaaałe życie, a 90% z nas czasem wogole nie stanie
    > nogą w szpitalu...

    ja raz bylem jak sie rodzilem i raz jak odwiedzalem babcie w szpitalu

    Icek

  • 56. Data: 2010-01-26 09:08:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > http://www.gns.nowyszpital.pl/
    >
    > to dopiero początek tego procesu. Takich firm będzie coraz więcej.
    > Znaczy się że można z deficytowego powiatowego szpitala wycisnąć zysk.

    ale banda niedouczonych zaczyna krytykowac takie pomysly bo sie okazuje, ze
    trzeba pracowac, przychodzic na czas, byc trzezwym.

    Czytalem o oszczednosciach. Jak sie zebralo 3 dyrektorow 3 duzych szpitali z
    regionu. Postanowili wszystkie zamowienia robic wspolnie. Ceny podobno
    spadly radykalnie.

    Tylko jako dyrektora powinno sie zatrudniac kogos do zarzadzania a nie
    lekarza.

    Icek

  • 57. Data: 2010-01-26 09:16:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Z empirii. Ludzie zakładają firmy właśnie dlatego.
    > Za to samo za co na etacie by brali 4000 tu biorą 10000. Bierze się to z
    > alogicznego poczucia wspólnoty stanowej "właścicieli firm" vs robole.

    ale to dokladnie wynika z mojego wyliczenia w drugim poscie tego watku.
    Pracownik, ktory zarobi na siebie na UoP 4000 na lape dochodzi do wniosku,
    ze jest tak zajebisty ze zaklada DG i bierze zlecenia za 10k. Czemu?? Bo on
    sam prowadzacy DG placi ZUSy od minimalnej krajowej a nie od 5650 brutto

    > Natomiast w tym wątku Icek twierdził, że to ma jakieś uzasadnienie
    > zbliżone do ekonomicznego - czyli że nie płacą bo nie mają a nie nie
    > płacą bo nie chcą.

    oczywiscie, ze podstawa wszystkiego w naszej gospodarce jest ekonomia. Jak
    by sie pracodawcy oplacalo zatrudnic pracownika za 4000 netto to by
    zatrudnil.

    I nie ma tu nic do gadania dyletanctwo, urban legendy o koniecznosci
    placenia 1500 zlotych.

    Sredniej wielkosci pracodawca zatrudniajacy 20 dobrze wynagradzanych
    pracownikmow na UoP placi miesiecznie 30-50 tys. oplat zwiaqzanych z
    utrzymaniem tych pracownikow. Wiesz ile ten przedsiebiorca moglby wiecej
    zainwestowac gdyby nie tracone bezpowrotnie pol mioliona zlotych rocznie?

    Czy myslisz, ze pracodawca tylko "przejada" pieniadze? W duzej mierze
    zaklady rozwijaja sie. A przynajmniej by chcialy tylko nie maja za co bo
    obciazenia sa kosmiczne.

    Najlepiej oglosic place minimalna 3000 netto i juz mamy dobrobyt w polsce.

    Icek

  • 58. Data: 2010-01-26 09:26:18
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > tusk mowi by sie zylo nam lepiej!
    > Przy czym nie sprecyzowal co oznacza "nam"...

    kiedys byla dziesiecina. Co dziesiaty snopek siana oddawales wasalowi. I byl
    wielki raban, ze to za duze obciazenie.

    Dzis musisz wystawic fakture na 8174 brutto zeby starczylo tylko na sama
    golo wyplate dla pracownika bez uwzglednienia ubocznych skutkow przywilejow
    pracownicznych, urlopow na zadanie, szkolen, badan zdrowotnych, zastepstwa w
    czasie choroby, urlopu oraz zarobku przedsiebiorcy.

    Oznacza to ze realnie zeby przedsiebiorca na tobie zarobil, a Twoje
    stanowisko bylo bezpieczne na czas nawet krotkiego zalamania sie rynku to
    musi sprzedawac uslug na kwote nie mniej niz 12-15 tys. brutto.

    Czyli jak sie ma koszt 4000 zlotych do koniecznosci skasowania 15 tys od
    klienta ?? Chujowo.

    Icek

  • 59. Data: 2010-01-26 10:18:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Icek napisal:
    > ja raz bylem jak sie rodzilem i raz jak odwiedzalem babcie w szpitalu

    Sadzac, ze statystyk, wiekszosc swojego pobytu w szpitalach wyrobisz
    pod koniec zycia. Lacznie z samym zakonczeniem. Wszystko jeszcze
    przed toba :P

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 60. Data: 2010-01-26 13:04:02
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 10:16:25 +0100, Icek napisał(a):
    /.../
> [...]
    > wniosku, ze jest tak zajebisty ze zaklada DG i bierze zlecenia za 10k.
    > Czemu?? Bo on sam prowadzacy DG placi ZUSy od minimalnej krajowej a nie

    Nic nie wynika z Twojego "obliczenia" poza tym, że nieudolnie
    manipulujesz jednostkami.
    Albo konsekwentnie stosuj brutto-brutto
    Albo netto-netto

    > oczywiscie, ze podstawa wszystkiego w naszej gospodarce jest ekonomia.
    > Jak by sie pracodawcy oplacalo zatrudnic pracownika za 4000 netto to by
    > zatrudnil.

    Właśnie o to chodzi że nie. Tłumaczę juz któryś dzień.

> [...]
    > utrzymaniem tych pracownikow. Wiesz ile ten przedsiebiorca moglby wiecej
    > zainwestowac gdyby nie tracone bezpowrotnie pol mioliona zlotych

    A jak kupujesz se kalesony to też tracisz kasę?
    Może wszystko robić sam jak mu źle. Poza tym to są marne grosze.

    > Czy myslisz, ze pracodawca tylko "przejada" pieniadze? W duzej mierze
    > zaklady rozwijaja sie. A przynajmniej by chcialy tylko nie maja za co bo
    > obciazenia sa kosmiczne.

    Nie są kosmiczne tylko są niskie. Na tle kontynentu.

    > Najlepiej oglosic place minimalna 3000 netto i juz mamy dobrobyt w
    > polsce.

    Znowu to samo.
    --
    Smok Eustachy