  • Data: 2007-06-27 11:22:17
    Temat: Re: Kolizja z motocyklista
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    WS pisze:

    > jesli chodzi o teorie to polecam GOOGLE ;)
    > np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania

    Teoria nie uwzględnia kilku dodatkowych zjawisk, np. zmniejszenia
    przyczepności opony motocyklowej w wyniku nagrzania powierzchni trącej.
    Zrób test i wtedy pogadamy, takowe testy miałem okazję robić więc wiem,
    o czym piszę :)

    Ogólnie rzecz biorąc masa pojazdu ma znaczny wpływ na drogę hamowania,
    poprzez wiele czynników - rozkład masy i położenie środka ciężkości
    (także w pionie), rodzaj ogumienia, charakterystyka układu hamulcowego
    pojazdu etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio