  • Data: 2007-06-27 11:12:38
    Temat: Re: Kolizja z motocyklista
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Cze, 12:43, Sebcio <s...@n...com> wrote:

    > Taak ? Czyżby zasada zachowania pędu przestała obowiązywać ? :)

    a niby dlaczego ?

    jesli chodzi o teorie to polecam GOOGLE ;)

    np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania

    w teorii (i testach) motocykl ~170kg+70 kierowca ma podobna droge
    hamowania jak samochod ~1tona, w praktyce zeby tak zahamowac
    motocyklem potrzeba lat treningu, a w samochodzie (z ABSem) hamulec w
    podloge... dlatego nie bardzo chce mi sie wierzyc, ze ten motocykl
    zahamowal "gwaltownie"... jesli ktos juz jezdzi motocyklem kilka lat,
    to takich numerow nie robi (no...raz widzialem, ale wczesniej byla
    redukcja 3 biegi w dol i obserwacja pouczanego...w wypadku zbyt wolnej
    reakcji - mozliwosc unikniecia kolizji...), a jesli zaczyna, to nie
    praktycznie nie ma szans hamowac lepiej od samochodu osobowego ;)

    WS