  • 21. Data: 2007-01-03 16:18:16
    Temat: Re: Kolizja samochodowa. Hak to jest to.
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia 3 Jan 2007 00:43:18 -0800, u...@g...pl napisał(a):

    > Teraz niestey nowo montowane haki muszą być odpinane/odkręcane i nie
    > można sobie z nimi jeździć bez przyczepy. Może tamten Golf też
    > powinien mieć odkręcony (to chyba jest tak od dwóch lat), to
    > mógłbyś się tłumaczyć że przed zderzakiem to byś wychamował, a
    > tak to wystający hak spowodował zniszczenia ;-)

    Czy ten przepis na demontowane haki nie dotyczy przypadkiem tylko
    osobówek ? Miałem kontrolę policji jadąc służbową terenówką z fabrycznym
    hakiem (homologacja pojazdu jako ciężarowa) i się nie czepiali.

    Masz jakiś przepis pod ręką ?

    Swoją drogą - > wina bezspornie jest każdego, który w wyniku nie
    dostosowania odległości zaliczał tył wozu poprzedzającego. To, że kierowca
    drugiego auta spisał oświadczenie przyjmując na siebie winę niczego nie
    dowodzi. Ubezpieczalnie zawsze wnioskuje o wersję drugiego poszkodowanego.
    Jeśli nie było przy tym policji (nic o tym nie piszesz) tymbardziej po
    "ptokach".

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 22. Data: 2007-01-03 16:59:13
    Temat: Re: Kolizja samochodowa - kto winny ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .:Mariusz:. wrote:

    > Sam jesteś głupi i tylko tyle ci powiem
    > i nie będę z tobą dalej dyskutował SZUMACHERZE !!!

    A, czyli jednak uznajesz mnie za znacznie lepszego kierowcę. Dziękuję ;->

    > I widziałem nie jednego cwaniaka co to ca ideał kierowcy się uważał a
    > jeździł jak pierdoła

    Znaczy się wg. ciebie jeżdżenie komuś "na plecach" to jeżdżenie jak
    pierdoła?

    To pewnie jeszcze kierunkowskazów nie używasz (zgodnie z tą anegdotą o
    prawdziwych kierowcach nie-pierdołach ;)

    > Ja jeżdżę ostrożnie i dużo bo taka mam pracę ale jeśli ty wiesz lepiej

    Skoro jeździsz ostrożnie, to dlaczego komuś w zadek wjechałeś, hmm?

    > jak ja prowadzę, to twój problem i lepiej się lecz z tego problemu

    Problem o wyleczenia masz ty - popełniasz karygodne błędy i w oślim
    uporze nie potrafisz się do nich przyznać. W przypadku ruchu drogowego
    to bardzo niebezpieczne (cóż - kolejna ilustracja konieczności
    przeprowadzania solidnych testów psychologicznych osób odpuszczanych do
    kierowania pojazdami).

  • 23. Data: 2007-01-03 17:48:34
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik ".:Mariusz:." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kolego - mam przejechane setki tysięcy km po Polsce i 15 lat bez wypadku

    Miałem okazje widzieć i słyszeć o paru kolizjach, gdzie jeden gwałtownie
    hanujący powodował szereg stłuczek za sobą.
    Policja po przyjeżdzie zaczynała zawsze od wypisywania mandatów wszystkim
    poza tym pierwszym.

    Gdzieś słyszałem, że: bezpieczna odległość [m]= szybkość [km/h] x 2

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 24. Data: 2007-01-03 18:07:43
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    CZYŚCIWO wrote:

    > Gdzieś słyszałem, że: bezpieczna odległość [m]= szybkość [km/h] x 2

    Się jednostki nie zgadzają :>

    (bp, nmsp)
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 25. Data: 2007-01-03 19:21:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    .:Mariusz:. wrote:
    > Jadę sobie za Golfem i nagle ten po krótkim hamowaniu uderza w inne auto
    > stojące przednim.

    Czym stojące?

    > Ja też ostro hamowałem ale niestety brakło parę
    > centymetrów. [...]
    > Kto ponosi winę?

    To zależy. W skrócie: jeśli Golf przed zderzeniem jechał 5 km/h, to
    przyczyną wypadku jest Twoje zagapienie albo niezachowanie odstępu
    (zależnie od tego, jaki był ten odstęp). Jeśli Golf wyhamował zderzaku
    poprzedniego auta na odcinku metra z 50 km/h do zera, to winny jest on,
    Ty niewiele mogłeś zrobić żeby temu zapobiec. Granica będzie gdzieś
    pomiędzy (płynna).

    -------------------+
    -------------------+

  • 26. Data: 2007-01-03 20:35:24
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Się jednostki nie zgadzają :>

    Mogą się "nie zgadzać" bo to nie jest wzór z fizyki.
    Gdy jedziesz 60 km/h, to według tej zasady bezpieczna odległość jaką
    powinieneś utrzymywać od pojazdu jadącego przed tobą wynosi 120 m.

  • 27. Data: 2007-01-03 20:51:37
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    CZYŚCIWO napisał(a):
> [...]
    > Gdy jedziesz 60 km/h, to według tej zasady bezpieczna odległość jaką
    > powinieneś utrzymywać od pojazdu jadącego przed tobą wynosi 120 m.

    Co ozacza, ze kilku innych ma szanse się wcisnąć w tą luke.
    W uchu miejskim ta zasada oznacza stanie w miejscu.
    MZ

  • 28. Data: 2007-01-03 21:23:45
    Od: m...@g...com

    Johnson wrote:

> [...]
    > pojazd (jego kierowcę).
    > *Bezpieczna prędkość* to nie zasada ryzyka, w stylu że jak uderzyłeś w
    > kogoś z tyłu to automagicznie znaczy że nie zachowałeś bezpiecznej
    > odległości.
    > Oceniając co jest bezpiecznym odstępem trzeba wziąć pod uwagę że
    > zasadniczo powinna być ona taka by zahamować, wtedy gdy poprzednik
    > również normalnie bądź gwałtownie hamuje, a nie sytuację gdy zatrzymuje
    > się praktycznie w miejscu na jakiejś przeszkodzie. Od kierowcy trzeba
    > wymagać tylko przewidywania normalnych sytuacji.

    A co z sytuacją, gdy poprzednik jednak musi się gwałtownie zatrzymać?. Np.
    ktoś wpada mu na jezdnię?

    p. m.

  • 29. Data: 2007-01-03 21:24:49
    Od: m...@g...com

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]
    > poprzedniego auta na odcinku metra z 50 km/h do zera, to winny jest on,
    > Ty niewiele mogłeś zrobić żeby temu zapobiec.

    Oczywiście że mógł - mógł jechać odpowiednio daleko.

    p. m.

  • 30. Data: 2007-01-03 22:10:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

    > (zależnie od tego, jaki był ten odstęp). Jeśli Golf wyhamował zderzaku
    > poprzedniego auta na odcinku metra z 50 km/h do zera, to winny jest on,

    Zapominasz, że (1) nie znasz normalnej drogi hamowania poprzedzającego
    pojazdu (2) patrzeć należy nie tylko w zadek pojazdu poprzedzającego,
    ale też kontrolować całą sytuację na drodze (oczywiście jak się jedzie
    komuś "na plecach" jest to znacznie utrudnione).

    Dochodzą też takie czynniki jak przeszkody, które pojazd poprzedzający
    może z jakichś powodów zignorować (np. ciężarówka z dużym prześwitem
    przejedzie nad leżącym na środku drogi kamulcem - a niżej zawieszona
    osobówka będzie miała ładne ŁUP).

    Dlatego ideałem jest zachowanie takiego odstępu, żeby móc wyhamować
    nawet, jakby np. poprzedzający pojazd był czołgiem, który nagle dał
    pełne hamowanie ;-> (a czołgi ze swoimi gąsienicami mają drogę hamowania
    taką, że Porshe może im pozazdrościć).