  • 1. Data: 2007-01-03 00:40:51
    Temat: Czy DUO dopuszcza obróbkę dzieł?
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Proszę szanownych grupowiczy o podstawę(y) prawną - jeśli takowa jest -
    pozwalającą na następujące działania:
    - Mam legalną kopię filmu na powiedzmy DVD.
    - Mam legalny album na powiedzmy CD.
    - Mam legalny program do obróbki wideo na komputerze.
    - Robię sobie z materiału na DVD i muzyki na CD tzw. teledysk - tnę,
    sklejam, miksuję itd.
    - Końcowy efekt, powiedzmy w formacie DivX, trzymam sobie na dysku i od
    czasu do czasu oglądam dla własnej satyfakcji sam, z rodzoną siostrą,
    legalną matką, długoletnim przyjacielem (powinnowactwo, powinnowactwo).

    Dziękuję serdecznie za ewentualne odpowiedzi.

    --
    Tiber

  • 2. Data: 2007-01-03 07:40:11
    Temat: Re: Czy DUO dopuszcza obróbkę dzieł?
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:eneunf$vd3$1@news.onet.pl,
    Tiber <p...@p...onet.pl> typed:

    Zapytam inaczej: Czy poniższe artykuły Prawa Autorskiego wykluczają taki
    użytek?

    ***
    Art. 2.
    2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia
    twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa
    majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych
    spełniających cechy utworu zezwolenie twórcy jest konieczne także na
    sporządzenie opracowania.

    Art. 16.
    Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią
    nieograniczoną w czasie i niepodlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź
    twórcy z utworem, a w szczególności prawo do:
    3) nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego
    wykorzystania;

    Art. 35.
    Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego korzystania z utworu lub
    godzić w słuszne interesy twórcy.
    ***

    Czy Artykuł 2 w ogóle ma jakiś związek z tą kwestią? Czy tworzenie
    "teledysku" można podciągnąć pod "własnego użytku naukowy niezwiązany z
    celem zarobkowym" (artykuł 23.1)?

    --
    Tiber