  • 1. Data: 2007-01-03 05:26:40
    Temat: Kolizja samochodowa - kto winny ?
    Od: ".:Mariusz:." <m...@o...pl>

    Witam Grupowiczów
    Wczoraj miałem małą kolizję i mam niejasna sytuacje kto jet winien
    Było tak
    Jadę sobie za Golfem i nagle ten po krótkim hamowaniu uderza w inne auto
    stojące przednim. Ja też ostro hamowałem ale niestety brakło parę
    centymetrów. Golf miał hak który rozwalił mi przód, a jemu nic się nie
    stało z tyłu bo przód miał i tak rozbity.
    Moje pytanie
    Kto ponosi winę?
    Ja bo go walnąłem z tyłu, czy on bo spowodował karambol?
    Dzięki za pomoc

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-01-03 06:55:30
    Temat: Re: Kolizja samochodowa - kto winny ?
    Od: u...@g...pl

    Witam

    On jest odpowiedzialny za uderzenie w poprzedni samochód, ty za
    uderzenie w jego.

    Usjwo

  • 3. Data: 2007-01-03 07:10:24
    Od: "Kriss" <a...@w...pl>

    > Kto ponosi winę?
    > Ja bo go walnąłem z tyłu, czy on bo spowodował karambol?

    Witam

    Bez cienia wątpliwości całkowitą wine za uderzenie pojazdu w tył ponosisz
    TY.
    Niedostosowanie prędkości.

    Oczywiście ten przed Tobą odpowiada za uszkodzenia auta przed nim. Tak wiec
    ten po środku płaci za szkode tego przed nim (OC) a Ty płacisz (twoje OC )
    za jego tył.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-03 07:20:27
    Od: ".:Mariusz:." <m...@o...pl>

    Kriss napisał(a):

> [...]
    > ten po środku płaci za szkode tego przed nim (OC) a Ty płacisz (twoje OC )

    OK a jeśli on napisał mi oświadczenie że on jest winny tej kolizji to
    czy firma ubezpieczeniowa może to odrzucić ?

    MK

  • 5. Data: 2007-01-03 07:21:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .:Mariusz:. napisał(a):

    > OK a jeśli on napisał mi oświadczenie że on jest winny tej kolizji to
    > czy firma ubezpieczeniowa może to odrzucić ?

    Tak i pewnie tak zrobi. Ja bym nie liczył na odszkodowanie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 6. Data: 2007-01-03 07:31:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .:Mariusz:. wrote:

> [...]
    > centymetrów. Golf miał hak który rozwalił mi przód, a jemu nic się nie
    > stało z tyłu bo przód miał i tak rozbity.

    A prawo jazdy to na którym bazarze kupiłeś?

    Bo nie uwierzę, że na kursie nie wspominali o czymś takim jak
    "bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu" i konieczność jego
    zachowania.

    Wina ewidentnie twoja i mam nadzieję, że dostaniesz conieco punktów -
    może się nauczysz wreszcie przepisów oraz jazdy...

  • 7. Data: 2007-01-03 08:03:23
    Od: ".:Mariusz:." <m...@o...pl>

    > Tak i pewnie tak zrobi. Ja bym nie liczył na odszkodowanie.

    To mam próbować z tym zeznaniem u ubezpieczyciela (WARTA) czy raczej
    odpuścić

    Dziwna sprawa
    Bo niby jestem winien ale nie bardzo sie czuję - jechałem sobie w
    kolumnie a tu nagle staje prawie bez hamowania przede mną auto ( bo
    walną w tył innego) - i jak ja miałem wyhamować.
    Golf III oczywiście pełen bajer przyciemnione reflektory i ten sterczący
    hak - gdyby nie on to wszystko było by OK - zderzak by to wytłumił a tak
    on ma cały tył a ja pogiętą maskę.
    Mariusz

  • 8. Data: 2007-01-03 08:13:07
    Od: "Kriss" <a...@w...pl>

    > To mam próbować z tym zeznaniem u ubezpieczyciela (WARTA) czy raczej
    > odpuścić

    Witaj ponownie

    Jako iż jestem troche obeznany w temacie , sugeruje nie tracić paliwa i
    czasu na wizyte u ubezpieczyciela.

    Nie ma żadnych szans na wypłate!!!!

    Bardziej obawiał bym się iż włąścicciel golfa dopatrzy się jakiś uszkodzeń
    na swoim "zadku":)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-01-03 08:19:22
    Temat: Re: Kolizja samochodowa. Hak to jest to.
    Od: "Olex" <n...@w...pl>

    Użytkownik ".:Mariusz:." <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Bo niby jestem winien ale nie bardzo sie czuję - jechałem sobie w
    > kolumnie a tu nagle staje prawie bez hamowania przede mną auto ( bo
    > walną w tył innego) - i jak ja miałem wyhamować.

    Nie zdążyłeś wyhamować, bo nie zachowałeś bezpiecznej odległości.

> [...]
    sterczący
    > hak - gdyby nie on to wszystko było by OK - zderzak by to wytłumił a

    Muszę sobie taki hak zainstalować, bo co chwilę
    jakis dureń "jedzie mi na zderzaku".
    O.

  • 10. Data: 2007-01-03 08:20:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Kriss napisał(a):

    > Bardziej obawiał bym się iż włąścicciel golfa dopatrzy się jakiś uszkodzeń
    > na swoim "zadku":)

    Będzie jeszcze gorzej, jeśli "sie okaże", ze golf wyhamował przed
    pierwszym samochodem, a Ty najeżdżająć spowodowałeś, że golf uderzył w
    pierwszy samochód.

    Rzecz z życia, niestety :-(

    M.