  • 11. Data: 2014-02-06 13:23:34
    Temat: Re: Kolejny Pobieraczek
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup

    > Trochę ludzi się nabrało.
    > Chcieli znaleźć tanie sklepy w okolicy, więc zarejestrowali się w serwisie
    > outlets-online.pl, podając nazwisko i adres domowy. A po miesiącu dostali
    > wezwanie do zapłaty 189 zł.

    >Czas najwyższy uzmysłowić sobie wreszcie, że do rejestracji w Internecie
    >używa się FAŁSZYWYCH danych.

    Podawanie fałszywych danych w takich umowach stanowi przestępstwo samo w
    sobie. Jeśli by się komuś chciało to za samo takie podanie fałszywych danych
    byłbyś udupiony. Tylko nie odpisuj, że nie są w stanie Cię namierzyć.

  • 12. Data: 2014-02-06 13:52:14
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-06 11:03, WOJO pisze:

    > Czas najwyższy uzmysłowić sobie wreszcie, że do rejestracji w Internecie
    > używa się FAŁSZYWYCH danych.

    Oczywiście, ale są wyjątki :)
    Można zawrzeć przez net umowy np. lokaty bankowej. Tam raczej należy
    podać dane prawdziwe, bo jak się klientowi przytrafi zemrzeć, to kasa
    przepadła. A na prawdziwe dane - spadkobiercy odzyskają.

    Nie ma wyraźnej reguły gdzie należy postawić tę granicę dotąd prawdziwe,
    a odtąd - zmyślone.

    > Jedyną prawdziwą daną jest adres email (też nie zawsze).

    Podaje się prawdziwy, "temporary" albo inny "disposable". Np. getairmail.com

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2014-02-06 14:01:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Podawanie fałszywych danych w takich umowach stanowi przestępstwo samo w
    > sobie.
    Od kiedy?! :)
    A możesz przytoczyć konkretny paragraf KK, który mówi o tym, że takie
    postępowanie jest karalne?

    > Jeśli by się komuś chciało to za samo takie podanie fałszywych danych
    > byłbyś udupiony. Tylko nie odpisuj, że nie są w stanie Cię namierzyć.
    Anonimowość w Internecie jest mitem, choć nie wszyscy zdają sobie z tego
    sprawę.
    Ale czasem dotarcie do prawdziwych danych jest mocno utrudnione lub
    niejednoznaczne.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 14. Data: 2014-02-06 21:44:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli muszę już podać adres email, to podaję w pierwszej kolejności
    > fałszywkę, a jak nie przechodzi to prawdziwy spamtrap.

    To bardzo głupia porada. Głupia, bo o ile jak się posłużysz prawdziwymi
    danymi, to masz spore szanse sie obronić przed roszczeniem cywilnym, to w
    wypadku danych fałszywych staniesz sie z wilka zającem, bo pobieraczek czy
    inny kręt złoży zawiadomienie o oszustwie.

  • 15. Data: 2014-02-06 21:46:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > sprawę.
    > Ale czasem dotarcie do prawdziwych danych jest mocno utrudnione lub

    Jak podasz fałszywe, to ustalenie Twoich prawdziwych danych dla t5akiej
    firmy świaczącej "usługi" jest proste. Składają zawiadomienie. Prokurator
    występuje do operatora o Twoje dane. Oni są stroną, więc dowiadują się, jak
    sie nazywasz.

  • 16. Data: 2014-02-06 21:47:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > podać dane prawdziwe, bo jak się klientowi przytrafi zemrzeć, to kasa
    > przepadła. A na prawdziwe dane - spadkobiercy odzyskają.

    Vide VA BANK I :-)

    > Nie ma wyraźnej reguły gdzie należy postawić tę granicę dotąd prawdziwe,
    > a odtąd - zmyślone.

    Jest podajemy prawdziwe albpo w ogóle.

    > Podaje się prawdziwy, "temporary" albo inny "disposable". Np.
    > getairmail.com

    I w czym to niby pomaga?

  • 17. Data: 2014-02-06 23:20:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Feb 2014, WOJO wrote:

    [...komuś...]
    > Od kiedy?! :)
    > A możesz przytoczyć konkretny paragraf KK, który mówi o tym, że takie
    > postępowanie jest karalne?

    Przyznam, że też czekam :) (na "paragraf", choć tam są artykuły akurat).

    Tak nieco obok, taki przypadek jest dość "mocno ciekawy".
    Na początek, sprawca zapoznaje się z treściami nie przeznaczonymi
    dla niego, łamiąc tajemnicę korespondencji.
    Czyni to poprzez wprowadzenie korespondenta w błąd, świadomie :P
    Bo jak ktoś pisze do Misia Puchatka, to raczej nie pisze do WOJA,
    prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-02-07 00:02:10
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Przyznam, że też czekam :) (na "paragraf", choć tam są artykuły akurat).
    Niech będzie - na szybko i "paragraf" się znajdzie.
    :)

    > Na początek, sprawca zapoznaje się z treściami nie przeznaczonymi
    > dla niego, łamiąc tajemnicę korespondencji.
    Na początek, to "firma" próbuje wyłudzić dane osobowe, których mam święte
    prawo bronić.
    Potem próbuje wysyłać umowę, "zapytanie ofertowe" lub SPAM w nie
    zakamuflowanej postaci na podane fałszywe dane.
    Oczywiście te "oferty" nie dochodzą, więc nie ma mowy o łamaniu tajemnicy
    korespondencji.
    Zupełnie innym przypadkiem jest oficjalna korespondencja z mojej strony.
    Jeżeli w takim przypadku posługuję się świadomie fałszywymi danymi w celu
    np. uzyskania korzyści, to oczywiście zgadzam się, że takie zachowanie jest
    karygodne.

    > Czyni to poprzez wprowadzenie korespondenta w błąd, świadomie :P
    Wręcz rzekłbym, że bardzo świadomie, ale ta świadomość kosztowała mnie
    "odspamianie" konta pocztowego przez kilka lat.
    BTW
    Powoli dojrzewam do decyzji rozpoczęcia "odspamiania" realnej skrzynki
    pocztowej, bo to co w niej znajduję zaczyna mnie już męczyć.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2014-02-07 00:31:06
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > wypadku danych fałszywych staniesz sie z wilka zającem, bo pobieraczek czy
    > inny kręt złoży zawiadomienie o oszustwie.
    Hmm.
    Jesteś pewien, że wystąpi z powództwem cywilnym?
    W tym wypadku zasada - "niech mówią źle, byleby mówili" się nie sprawdzi.
    Do tego chyba trzeba udowodnić, że stała się im krzywda i ponieśli stratę
    moralną/materialną itd.?
    I jeszcze jedno - czym innym jest świadome zawieranie umowy na odległość, a
    czym innym jest wyłudzanie danych.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 20. Data: 2014-02-07 01:07:37
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 06.02.2014 21:46, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > firmy świaczącej "usługi" jest proste. Składają zawiadomienie.
    > Prokurator występuje do operatora o Twoje dane. Oni są stroną, więc

    i domyslnie wlasciciel IP jest winny?

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l