  • 1. Data: 2003-12-06 00:52:35
    Temat: Kodeks pracy
    Od: "Jan Janusz" <m...@g...pl>

    Pracodawca chce obciążyć mnie kosztami "nienależycie wykonanej pracy" w
    kwocie trzykrotnej wysokości pensji brutto (dostałem oficjalne wezwanie do
    zapłaty). Chciałbym zaznaczyć, że praca ta została skończona (nie przez mnie -
    nie mam odpowiednich uprawnień-jadynie szef może sfinalizować pracę, ja
    tylko przygotowuję "grunt", a grunt został przygotowany, według mojej wiedzy
    i doświadczenia najlepiej jak to tylko możliwe) i zafakturowana. Moje
    pytanie: co może pracodawca w takim przypadku (poza wysyłaniem wezwań do
    zapłaty), co ja mogę zrobić, żeby ostatecznie temat zakończyć? Nie pracuję u
    tego pracodawcy od kilku miesiący, a dopiero teraz takie pismo otrzymuję.
    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam i nie życzę najgorszym wrogom takich "pracodawców".

  • 2. Data: 2003-12-06 09:19:52
    Temat: Re: Kodeks pracy
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > tego pracodawcy od kilku miesiący, a dopiero teraz takie pismo otrzymuję.

    Sa dwie mozliwosci. Albo pracodawca uwaza ze praca zostala wadliwie wykonana
    i zada zwrotu nienaleznie wyplaconego za nia wynagrodzenia (wg przepisow o
    bezpodstawnym wzbogaceniu). Badz spokojny bo skoro to wynagrodzenie to juz
    nim rozporzadziles tak ze wzbogacony nie jestes (ot, przejadles np) i
    obowiazek zwrotu odpada.
    Lub tez uwaza, ze przez niedopelnienie obowiazku wurzadziles mu szkode.
    Tyle, ze ta szkode, jej wysokosc, Twoja wine i zwiazek przyczynowy musi
    pracodawca udowodnic. Skoro jestes pewny ze pracodawca zadnej szkody poniesc
    nie mogl to spij spokojnie. Nie plac mu nic! Poczekaj na ewentualny pozew
    (to wlasnie moze pracodawca) to bedzie wiadomo czego tak naprawde facet sie
    domaga (zreszta pewnie Cie nie pozwie i sprawa umrze smiercia naturalna)

    > Pozdrawiam i nie życzę najgorszym wrogom takich "pracodawców".

    Tia, wiem cos o takich typkach. Jest ich naprawde wielu (teraz to chyba juz
    wiekszosc)

    Dan.

  • 3. Data: 2003-12-06 19:35:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, lablador wrote:

> [...]
    >+ Sa dwie mozliwosci. Albo pracodawca uwaza ze praca zostala wadliwie wykonana
    >+ i zada zwrotu nienaleznie wyplaconego za nia wynagrodzenia

    IMO nie wchodzi w rachubę:
    1. za *pracę* nienależnie wykonaną trzeba zdaje się karać każdą
    dniówkę osobno
    2. i to max. w 100% wysokości
    [...]
    >+ Lub tez uwaza, ze przez niedopelnienie obowiazku wurzadziles mu szkode.
    >+ Tyle, ze ta szkode, jej wysokosc, Twoja wine i zwiazek przyczynowy musi
    >+ pracodawca udowodnic.

    ...i AFAIK w KP tylko dla tego przypadku (niezawinionej szkody)
    odnosi się "kara" wyższa niż otrzymane wynagrodzenie !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-12-06 23:43:36
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > IMO nie wchodzi w rachubę:
    > 1. za *pracę* nienależnie wykonaną trzeba zdaje się karać każdą
    > dniówkę osobno
    > 2. i to max. w 100% wysokości

    Czemu tak sadzisz? Nie chodzi tu o zadne kary. Art. 82. § 1kp Za wadliwe
    wykonanie z winy pracownika produktów lub usług wynagrodzenie nie
    przysługuje [...] Jesli wiec zostalo pobrane jest swiadczeniem nienaleznym
    i stosuje sie przepisy kc o obowiazku zwrotu bezpodstawnego wzbogacenia.

    > ...i AFAIK w KP tylko dla tego przypadku (niezawinionej szkody)
    > odnosi się "kara" wyższa niż otrzymane wynagrodzenie !

    Nie tylko, bo przy umyslnym wyrzadzeniu szkody rowniez (do pelnej wysokosci)
    No i przy odp. za mienie powierzone.

    Dan.

  • 5. Data: 2003-12-08 18:28:59
    Od: "Jan Janusz" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > ....i AFAIK w KP tylko dla tego przypadku (niezawinionej szkody)
    > odnosi się "kara" wyższa niż otrzymane wynagrodzenie !

    Dzięki za odpowiedzi, ale czy można prosić o podstawę prawną? Będę bardzo
    wdzięczny.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-12-12 21:36:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Jan Janusz wrote:
    [...]
    >+ > IMO nie wchodzi w rachubę:
    >+ > 1. za *pracę* nienależnie wykonaną trzeba zdaje się karać każdą
    >+ > dniówkę osobno
    >+ > 2. i to max. w 100% wysokości
    >+
    >+ > ....i AFAIK w KP
    ^^

    >+ Dzięki za odpowiedzi, ale czy można prosić o podstawę prawną? Będę bardzo
    >+ wdzięczny.

    A możesz przejrzeć Kodeks Pracy ?
    W ostatecznosci (jak googlem nie znajdziesz wersji HTML, w nieznalezienie
    nie wierzę :)) zapodaj hasło Kodeks Pracy na isip.sejm.gov.pl !

    pozdrowienia, Gotfryd