  • Data: 2011-06-18 05:20:07
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.06.2011 21:00, Liwiusz pisze:
    > Świetnie, mamy zatem argument za jeżdżeniem wszystkich rowerzystów po
    > chodniku - myślę, że może to zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych do 0
    > (fakt, był kiedyś przypadek śmiertelnego potrącenia na chodniku, ale to
    > ewenement w skali kilku lat).

    No i ścieżka rowerowa to chodnik dla rowerów. Właśnie o tym piszę, że
    rowerok jadący po jezdni naraża siebie i innych na niebezpieczeństwo.

    Natomiast obostrzenia wobec jazdy roweroków wśród pieszych wynikają z
    tego, że bezpieczeństwo roweroka to jedno, a bezpieczeństwo i komfort
    pieszych, dla których budowane są chodniki, to drugie.

    Już parę razy szalony rowerzysta na chodniku mi prawie wpadł na plecy.
    Ja mam 50kg nadwagi, to może bym wyżył w razie czego. Ale co np. z
    dzieckiem 3 latka? o tym, że nie mam ochoty jako pieszy uskakiwać przed
    notorycznie mnie obdzwaniającymi rowerokami nie wspomnę, bo znów jakiś
    Tępy Anonim Używający Nazwisk będzie popierdywał o mojej wygodzie (bo
    oczywiście mam ustawowy obowiązek się uniżać).

    Dlatego jest podział:

    Jezdnia dla silnikowych
    droga dla rowerów dla rowerów
    chodnik dla pieszych i warunkowo rowerów w tych momentach, gdy
    pogorszenie bezpieczeństwa roweroka z niejechania chodnikiem na tyle
    rośnie, że warto poświęcić ew. bezpieczeństwo pieszych i ich wygodę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek