  • Data: 2011-06-17 09:16:12
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 17 Jun 2011 10:44:01 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Albowiem gdyż? Jeżeli już, to z winy debili parkujących na tych
    > ścieżkach. Na szczęście omawiany przypadek dotyczy ścieżki oddzielonej
    > trawnikiem, a tam to chyba tylko Jestem Hardcorem zaparkuje.

    Po kolei:
    - piesi korzystający ze ścieżek jak z chodnika (w większości ścieżki nie są
    oddzielone od chodnika, więc w ogóle mnie to nie dziwi),
    - materiał z którego robione są ścieżki Polsce - kostka brukowa (kto
    jeździł ten rozumie, wrażenie podobne jak jazda samochodem po "kocich
    łbach")
    - często totalny bezsens umiejscowienia (standardem jest 300 m ścieżki
    znikąd donikąd),
    - przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach - IMO w PL bardziej niebezpieczne
    niż zwykłe skrzyżowania, bo kierowcy lubią sobie "dojechać" do końca drogi,
    żeby lepiej widzieć skrzyżowanie, a nie dostrzegają drogi rowerowej.

    Większość ścieżek rowerowych w Polsce nadaje się do nauki jazdy rowerem dla
    8-latków. Jak się nauczysz rozwijać te 20km/h, ścieżki stają się
    niebezpieczne i uciążliwe w użytkowaniu.

    Dla kontrastu - w np. Niemczech ścieżki są robione jako wydzielony pas
    jezdni, albo osobna droga asfaltowa wyraźnie oddzielona (np. pasem zieleni)
    o wszystkich innych ciągów (pieszych i samochodowych). W takich warunkach
    jazda rowerem po jezdni naprawdę byłaby bez sensu, ale w PL praktycznie
    takich rozwiązań nie ma :(

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net