  • Data: 2011-06-17 10:05:28
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-06-2011 10:48, Liwiusz rzecze:

    > Nie, ale można wybrać inną drogę, tak samo jak rowerzysta może jechać
    > jezdnią.

    Nie jezdnią, tylko (o ile możliwe) poboczem- art. 16 ust. 5.
    oraz Art 33 ust. 1a Ustawy PORD.

    > W przeciwieństwie do jazdy samochodem po chodniku, jazda rowerem po
    > jezdni jest dozwolona, jeśli nie można korzystać z DDR. Sam fakt

    Poważnie?

    Art. 33.
    1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla
    rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem,
    korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

    1a. W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych
    kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać
    z pobocza, z zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest
    to możliwe - z jezdni.

    W razie braku drogi dla rowerów- literalnie. Nie "niemożności
    korzystania".

    Nawet po najświeższej nowelizacji stoi w Art. 33:

    ,,1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów
    lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla
    kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący
    rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."

    Są _wyznaczone_. Nie "są w stanie umożliwiającym bezstresowe
    korzystanie".

    > istnienia DDR do jeszcze za mało, aby można było stwierdzić, ze można po
    > niej jechać. Na przykład: http://tiny.pl/hfpk5

    Ja mogę stado fotek dróg w jeszcze lepszym stanie zarzucić.
    Myślałem, że dyskutujemy o _przepisach_.

    --
    Dominik (& kąpany)