    From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kłopot z Readers Digest
    Date: Wed, 24 Jan 2007 21:40:17 +0100

    > Firma twierdzi, że są to
    > odsetki od zrobionych u nich zakupów, mimo, że ja zapłaciłem, chociaż nie
    > mam potwierdzenia gdyż minęło już 8 lat od tego czasu.

    Przedawniło się. 3 lata bodajże.

    > Firma windykacyjna żąda ode mnie dodatkowo podania pełnych danych
    osobowych
    > (łącznie z numerem PESEL) i wysłania do nich pisma, że zgadzam się
    zapłacić
    > 230 zł w ciągu 14 dni zamiast 530 zł w terminie późniejszym.

    Olej ich z góry na dół. NIC Ci nie zrobią. Może prawnicy sprecyzują, ale
    chodzi o to, że wysyłając im takie oświadczenie uznajesz swój dług. Wtedy
    zdaje się bieg przedawnienia się przerywa. Jednak zdaje mi się, że już po
    terminie przedawnienia, więc nie ma to znaczenia.

    RD to bandycka firma. Trzymaj się lepiej od nich z daleka. Niech szukają
    naiwnych wśród emerytów.

    --
    Lukasz