  • 1. Data: 2005-07-19 12:46:36
    Temat: Kiedy kończy sie tydzień?, durne pytanie, sprawa poważna:-)
    Od: "Matex" <p...@N...wp.pl>

    Witam

    Czy jest jakis przepis, może w KC, kiedy kończy sie tydzień. Jaki
    dzień jest ostatni.

    Odpowiedź teoretycznie prosta - niedziela.

    A problem jest taki: Zawarłem umowę dostawy towaru. Została ona tak
    skonstruowana że towar miał trafić do klienta do końca 27 tygodnia
    roku 2005 (taki był zapis w umowie , czyli do 10.lipca). Za każdy
    dzień zwłoki zostanie naliczona kara. Niestety nieszczęśliwy zbieg
    okoliczności spowodował że spóźniłem się z dostawą. Miała ona miejsce
    w sobote 16 lipca. I teraz przeszlismy do tematu kary. Klient chce mi
    naliczyc kare za 6 dni od 10.07. do 15.07. Motywuje to tym że 10 lipca
    czyli w niedzielę firma jest i tak jest zamknięta i i tak niemógłbym
    dostarczyc towaru. Ja oczywiście chcę aby policzyc 5 dni czyli od
    11-15. Defacto w sobotę też nie pracowali ale ściągnąłem magazyniera z
    domu i towar odebrał, WZ z wpisaną datą mam. W umowie nie ma żadnych
    zapisów że to musi byc dzień roboczy itp

    Może ktos podpowie jak to jest z tą niedzielą, albo na co sie powołac
    żeby naliczyli za 5 dni.

    pzdr
    Matex

  • 2. Data: 2005-07-19 12:56:56
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Może ktos podpowie jak to jest z tą niedzielą, albo na co sie powołac
    > żeby naliczyli za 5 dni.

    Nie ma sie na co powoływać - towar miałeś dostarczyć _do_ 10.07,
    dostarczyłeś 16.07, kara należy Ci się za 11,12,13,14 i 15 lipca.
    Kwestia sporna, czy za 16.07 też....

  • 3. Data: 2005-07-19 13:07:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Matex" <p...@N...wp.pl> naskrobał/a w

    > Może ktos podpowie jak to jest z tą niedzielą, albo na co sie powołac
    > żeby naliczyli za 5 dni.

    Karę powinno się liczyć od 12.

    Art. 115 KC
    Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
    ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Niech jasna strona Mocy sie od nas odczepi!

  • 4. Data: 2005-07-19 13:24:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gollum wrote:

    > Nie ma sie na co powoływać - towar miałeś dostarczyć _do_ 10.07,
    > dostarczyłeś 16.07, kara należy Ci się za 11,12,13,14 i 15 lipca.
    > Kwestia sporna, czy za 16.07 też....

    Nie sporna.
    Bo gdyby dostarczył 11.07 to się spóźnił jeden dzień, to oczywiste.
    Czyli dzien dostawy tez wlicza się do dni spóźnionych.
    Jakby nie liczyć wychodzi 6 dni.

  • 5. Data: 2005-07-19 13:28:39
    Od: Dzejes <h...@h...pl>

    Dnia pieknego Tue, 19 Jul 2005 15:07:38 +0200, Goomich po napisaniu
    ponizszych slow zapadl(a) na ciezka chorobe przenoszona droga kropelkowa:

    > Karę powinno się liczyć od 12.
    >
    > Art. 115 KC
    > Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
    > ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    Jesli umowa zawiera klauzule : "Towar bedzie dostarczony do konca
    tygodnia", wowcas IMHO nalezy uwazac, ze strony swiadomie wylaczyly
    powyzszy przepis zgodnie z zasada swobody umow.

    --
    Bo im tylko o to chodzi
    Abyś sam sobie szkodził

  • 6. Data: 2005-07-19 13:40:33
    Od: "Matex" <p...@N...wp.pl>

    Robi mi sie weselej :)

    Wszystko cacy, tylko czy " koniec 27 tygodnia" oznacza po prostu
    niedziele. Dlatego pytałem o to czy jest jakiś przepis mówiący
    co_to_jest_tydzień.

    > Jesli umowa zawiera klauzule : "Towar bedzie dostarczony do konca
    > tygodnia", wowcas IMHO nalezy uwazac, ze strony swiadomie wylaczyly
    > powyzszy przepis zgodnie z zasada swobody umow.

    Wg tego powinienem płacić od 08.07. bo w sobotę 09.07. też nie
    pracowali:-(

    Ale bigos. W kazdym razie dzieki za wszystkie wypowiedzi i prosze o
    jeszcze. Żebym miał jak najwiecej argumentów i staneło na moim :-))

    pzdr
    Matex

  • 7. Data: 2005-07-19 14:09:24
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Matex <p...@N...wp.pl> pisze:
    > Ale bigos. W kazdym razie dzieki za wszystkie wypowiedzi i prosze o
    > jeszcze. Żebym miał jak najwiecej argumentów i staneło na moim :-))

    Sam widzisz, jak absurdalną umowę sporządziłeś/podpisałeś...

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 8. Data: 2005-07-19 14:25:27
    Od: "Matex" <p...@N...wp.pl>

    > Sam widzisz, jak absurdalną umowę sporządziłeś/podpisałeś...

    No niestety, masz rację. Mea culpa. A miało byc tak pieknie...

    A powód tego opóźnie jest tu:

    http://tinyurl.com/bbjd6

    Może ktos, coś, w tym temacie jednak pomoże..

    pzdr
    Matex

  • 9. Data: 2005-07-19 14:38:10
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Nie sporna.
    > Bo gdyby dostarczył 11.07 to się spóźnił jeden dzień, to oczywiste.
    > Czyli dzien dostawy tez wlicza się do dni spóźnionych.
    > Jakby nie liczyć wychodzi 6 dni.

    Też tak mi się wydawało, ale napisałem, że sporna, bo być może kara
    powinna być liczona do 15.07 - 16 towar już był. Ale przykład z 11.07
    faktycznie mnie przekonał ;-)

  • 10. Data: 2005-07-19 23:24:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Matex wrote:

    > Wg tego powinienem płacić od 08.07. bo w sobotę 09.07. też nie
    > pracowali:-(

    Nie.
    Towar powinieneś dostarczyć do 8, bo potem nie masz szans wywiązać się z
    umowy, ale płacić będziesz od 10, bo dopiero od tego momentu jest po
    terminu.
    Jeśli już chcemy iść tym tokiem myślenia.