  • 1. Data: 2005-07-19 14:34:54
    Temat: Portale internetowe (dlugie)
    Od: "daros" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Chcialbym rozwiac moje watpliwosci dotyczace dzialalnosci jaka prowadze. Od
    stycznia tego roku prowadze dzialalnosc gospodarcza - Agencja Reklamowa.
    Prowadze kilka portali internetowych, ktore sa jednym z glownym zrodel moich
    dochodow. Wedlug mnie wszystko jest legalnie, ostatnio jednak jedna osoba
    probuje mnie zastraszyc twierdzac ze robie to nielegalnie...
    A teraz szczegoly:
    1. Pierwszy z portali to portal randkowy - wszystko jest gratis, uzytkownicy
    moga sie rejestrowac, korzystac z wyszukiwarki, wysylac sobie przywatne
    wiadomosci itd..., portal posiadam regulamin oraz informacje o tym kto jest
    wlascicielem czyli link do mojej firmowej strony www na ktorej sa pelne dane
    kontaktowe lacznie z nipem i regonem, fotki sa akceptowane, niedopuszczam
    tutaj zadnej erotyki, serwis jest od lat 15
    2. Drugi portal jest podobny ale glownym jego zalozeniem jest glosowanie na
    fotki uzytkownikow i komentowanie fotek, tutaj mam platnosci sms-ami za dane
    kontaktowe uzytkownikow, reszta jak wyzej
    3. Trzeci portal to anonse fotomodelek zasada dzialania rowniez podobna,
    platnosci sms-ami sa tutaj rowniez za dane kontaktowe, dopuszczam fotki
    lekko erotyczne, o czym informuje na stronie glownej
    4. Czwarty portal to anonse erotyczne - idea taka jak na randkach ale to juz
    portal od lat 18, zdjecia czesto ostro erotyczne, oczywiscie na stronie
    glownej jest informacja ze serwis jest od lat 18, rowniez tutaj platnosc za
    dane kontaktowe sms-ami

    A teraz pytanie czy do prowadzenia wymienionych tutaj portali potrzebuje
    jakichs specjalnych zezwolen koncesji itd... ? Wedlug mnie nie potrzebuje
    ale jak mowie osoba, ktora probuje mi zaszkodzic twierdzi inaczej a ja chce
    miec 100% pewnosci ze dzialam zgodnie z prawem.
    Jako agencja reklamowa mam w swoim wpisie do ewidencji pozycje mowiace o
    projektowaniu stron, prowadzeniu portali oraz reklamie:
    {72.22.z} - dzialalnosc w zakresie oprogramowania pozostala
    {72.40.z} - dzialalnosc zwiazana z bazami danych
    {74.40.z} - reklama
    Za przychod z sms-ow wystawiam fakture na ktorej widnieje opis: "Reklama w
    postaci witryny internetowej" tak wiec place podatki i od strony US jestem
    czysty.
    Jedyne co chce to upewnic sie ze wszystko jest w 100% legalne ewentualnie
    prosze o wskazowki czego sie wystrzegac i co moze byc powodem problemow, np:
    czy brak informacji kto jest wlascicielem lub brak jakiegos szczegolu w
    regulaminie moze byc podstawa do tego aby stwierdzic ze dzialam niezgodnie z
    prawem? Wiem ze najlepiej by bylo podac adresy tych portali ale nie chce byc
    posadzony o jakis spam wiec nie podaje, jesli ktos jest zainteresowany to
    podam na priv.
    Sory za tak dlugi post, licze na wyrozumialosc i prosze o pomoc. Ewentualnie
    prosze o jakiegos linka gdzie moglbym znalezc szczegolowa wykladnie prawna
    tego jakie wymogi musze spelniac aby miec pewnosc ze nie lamie prawa.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-19 15:46:52
    Temat: Re: Portale internetowe (dlugie)
    Od: rezist <s...@p...com>

    > A teraz szczegoly:

    Oczywiscie posiadasz zarejestrowane bazy danych osobowych
    dla portali ktorymi zarzadzasz (ktore takie dane
    przechowuja) w GIODO?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-07-19 15:55:07
    Od: "daros" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rezist" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie posiadasz zarejestrowane bazy danych osobowych
    > dla portali ktorymi zarzadzasz (ktore takie dane
    > przechowuja) w GIODO?

    Nie posiadam, poniewaz nie zbieram zadnych danych oprocz adresu email oraz
    numeru gg, wiec chyba nie mam takiego obowiazku, no chyba ze sie myle...
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-07-19 15:59:39
    Od: rezist <s...@p...com>

    > Nie posiadam, poniewaz nie zbieram zadnych danych oprocz adresu email oraz
    > numeru gg,

    Byc moze regulaminy tych portali nie posiadaja jakichs konkretnych
    punktow, tak na pierwszy rzut oka jednak to nie ma sie za co
    doczepic.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2005-07-19 16:12:59
    Od: "daros" <d...@p...onet.pl>

    > Byc moze regulaminy tych portali nie posiadaja jakichs konkretnych
    > punktow, tak na pierwszy rzut oka jednak to nie ma sie za co
    > doczepic.

    No mam nadzieje ze nie ma do czego, bo troche mnie przestraszyles, ale
    napisalem juz maila do GIODO z pytaniem czy musze to zglaszac.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-07-19 16:50:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie posiadasz zarejestrowane bazy danych osobowych
    > dla portali ktorymi zarzadzasz (ktore takie dane
    > przechowuja) w GIODO?

    Ale ta baza danych nie zawiera danych osobowych. Prędzej już bym się
    zastanawiał nad niebezpieczeństwem, że ktoś zacznie tam rozpowszechniać
    pornografię dziecięcą lub ze zwierzętami - bo to karalne. O ile
    wyłapanie zdjęć ze zwierzętami jest w miarę proste, to przy zdjęciach
    osób do lat 15-tu bywają kłopoty. Nie zawsze na oko ocenisz.

    Ale to raczej zarzuty dla umieszczających, niż prowadzącego. Ze strony
    prowadzącego zadbał bym jedynie o to, by posiadać dane dotyczące IP i
    czasu komputera, z którego się wrzuca dane.

  • 7. Data: 2005-07-19 17:18:37
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    > Ale to raczej zarzuty dla umieszczających, niż prowadzącego. Ze strony
    > prowadzącego zadbał bym jedynie o to, by posiadać dane dotyczące IP i
    > czasu komputera, z którego się wrzuca dane.

    I o paragraf w regulaminie, ze prowadzacy nie odpowiada za tresc danych,
    umieszczanych przez uzytkownikow?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2005-07-19 19:44:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tiger" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > I o paragraf w regulaminie, ze prowadzacy nie odpowiada za tresc
    danych,
    > umieszczanych przez uzytkownikow?

    A jak nie będzie takiego paragrafu, to zacznie odpowiadać? Ja wiem, że
    wiele portali tak pisze, ale tak naprawdę, to nie ma żadnego znaczenia.
    Ważniejsze jest zastrzeżenie, ze materiały są publikowane przez osoby
    trzecie, a nie właściciela portalu. Bo inaczej zaczynają mieć
    zastosowanie do niego przepisy prawa prasowego i zacznie odpowiadać za
    treść portalu jako "redaktor naczelny".

  • 9. Data: 2005-07-19 20:28:46
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dbjl66$o0u$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego Robert Tomasik wyjaśniam co następuje:

    > zastosowanie do niego przepisy prawa prasowego i zacznie odpowiadać za
    > treść portalu jako "redaktor naczelny".

    IMHO utrwala się orzecznictwo, iż portal nie podlega pod prawo prasowe.
    M.in. nie rejestrujesz portalu w sądzie (acz jest jakiś wyjątek),
    dziennikarze nie posiadają legitymacji, nie mogą się zasłaniać tajemnicą
    zawodową.
    Mnie się to niebardzo podoba, ale sądy tak chcą.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 10. Data: 2005-07-20 05:49:18
    Od: "daros" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tiger" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    No wlasnie nie rejestruje adresow IP, mysle ze to blad i powinienem to
    poprawic.

    > I o paragraf w regulaminie, ze prowadzacy nie odpowiada za tresc danych,
    > umieszczanych przez uzytkownikow?

    To oczywiscie mam.