  • 11. Data: 2004-12-03 20:51:38
    Temat: Re: Kazusik na nudny piatkowy wieczor
    Od: "Michał C. - student" <c...@g...pl>

    Dziekuje za taka ilosc opinii jutro mamy sie spotkac z kilkoma osobami w
    celu porownania wersjii i ustalenia jednej i konkretnej dlatego zanim
    cos odpisze wstrzymam sie do jutra. Pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-12-04 05:42:55
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Michał C. - student napisał(a) w wiadomości
    > Dziekuje za taka ilosc opinii jutro mamy sie spotkac z kilkoma osobami w
    > celu porownania wersjii i ustalenia jednej i konkretnej dlatego zanim
    > cos odpisze wstrzymam sie do jutra. Pozdrawiam

    Proponuje jeszcze rozważyć kwestię podżegania do kradzieży przez wierzycieli.

    --
    JOHNSON :)

  • 13. Data: 2004-12-04 11:00:36
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wnętrza przyczepy zabrał do siatki 40 konserw mięsnych o wartości około
    > 120 zł. Usiłował oddalić się szybko ze zdobytym łupem z bazaru ale
    > uniemożliwiła mu to ilość i waga zagarniętego towaru. W odległosci około
    > 300m od bazaru porzucił siatkę z konserwami. 400 m dalej zobaczył
    > patrol policykny i rzucił się do ucieczki. Policjanci, którzy
    > kontrolowali już od kilku miesięcy okolice bazaru ze względu na
    > gwałtownie wzrastającą liczbę kradzieży w tym rejonie, zatrzymali go i
    > odebrali magnetofon.
    > ustalono, że w chwili czynu Kazimierz K. był nietrzeźwy (promil alkoholu

    kwalifikacja : art. 279 § 1 k.k. w zb. z art. 278 § 1 k.k. w zw. z art. 12
    k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k.

    czyli jeden czyn, ktory wyczerpuje znamiona okreslone w dwoch przepisach
    ustawy karnej - > jedna kara

    wymiar kary na podstawie art. 279 § 1 k.k. w zw. z art. 11 § 3 k.k.

    2 lata w zawieszeniu na 3 + ewentualnie dozor kuratora

    nietrzezwosc na podstawie art. 31 § 3 nie wylacza winy sprawcy

    Był już karany rok wcześniej za usiłowanie kradzieży. Sąd
    > orzekł wówczas karę roku pozbawienia wolności z warunkowym zawieszeniem
    > wykonania wyroku na dwuletni okres próby.

    oczywiscie mozna orzec sztywne i zarzadzic wykonanie poprzedniej kary, jak
    chcesz...

    (vide art. 75 kk )

    > Kazimierz K. zeznał, że po utracie pracy popadł w długi, a do kradzieży
    > namówił go jeden z wierzycieli, od którego właśnie wracał krytycznego
    > wieczoru.

    ewentualne podzeganie ...

    Konrad

  • 14. Data: 2004-12-04 11:03:56
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2004 12:00:36 +0100, Konrad vel Legislator
    <g...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > 12
    > k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k.
    >
    > czyli jeden czyn, ktory wyczerpuje znamiona okreslone w dwoch przepisach

    ej, 278? wartość skradzionego towaru to mniej niż 25o złotych, więc ten
    element czynu wypełnia znamiona wykroczenia. Ale tak też mozna

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 15. Data: 2004-12-04 11:27:00
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > ej, 278? wartość skradzionego towaru to mniej niż 25o złotych, więc ten
    > element czynu wypełnia znamiona wykroczenia. Ale tak też mozna

    hmm... faktycznie, ale chyba wlasnie po to jest ta 12. zeby tak to
    rozwiazywac, tj. nie rozdzielac jego zachowania na przest. i wykr., ale
    uznac ze zachodzi jeden czyn, ktory podlega ocenie z punktu widzenia juz
    prawa karnego a nie wykroczen. choc oczywiscie moze ktos ma inne zdanie, bo
    juz niedawno powiedzialem...w karnym jestem narazie z doskoku :)

    tj. podtrzymuje swoje stanowisko

    konrad

  • 16. Data: 2004-12-04 11:32:47
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2004 12:27:00 +0100, Konrad vel Legislator
    <g...@p...onet.pl> napisał:

    > hmm... faktycznie, ale chyba wlasnie po to jest ta 12.

    Po co jest ta 12 to wie chyba tylko autor owego przepisu.
    Jeżeli kasjer codziennie kradnie z kasy po 5-10 zł i w ten sposób
    wyprowadził 300 zł to będzie 12kk czy nie?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 17. Data: 2004-12-04 11:58:31
    Od: "Michał C. - student" <c...@g...pl>

    No mam zaskakujace rozwiazanie :
    Dokladnie czytajac kazus widac w nim jedno zasadnicze zdanie ktore
    rozwiewa wszelkie spekulacje. Caly kazus dotyczy Pana Kazimierza a
    pytanie dotyczy Pana Krzysztofa:) takze najprosciej mowiac nie mozna
    odpowiedziec na to pytanie bo nie mamy danych o Panu krzysztofie. Ale
    mysle ze to pomylka autora Kazusu (to znaczy nie mnie tylko tego od
    ktorego to spiwyalem) :) Pozdrawiam

    Ale z drugiej strony gdyby nie ta pomylka mysle ze kazus zostal przez
    Panstwa swietnie rozwiazany i naprawde bardzo mi pomogliscie chociaz mam
    jeszcze pytanie ale zadam je pozniej musze cos sprawdzic

  • 18. Data: 2004-12-04 12:58:04
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rodrig Falkenstein napisał(a) w wiadomości

    > Po co jest ta 12 to wie chyba tylko autor owego przepisu.
    > Jeżeli kasjer codziennie kradnie z kasy po 5-10 zł i w ten sposób
    > wyprowadził 300 zł to będzie 12kk czy nie?

    Będzie. Jakie masz w tym wypadku wątpliwości?

    --
    JOHNSON :)

  • 19. Data: 2004-12-04 14:48:44
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2004 13:58:04 +0100, Johnson <j...@a...pl.nospam>
    napisał:

    > użytkownik Rodrig Falkenstein napisał(a) w wiadomości

    > Będzie. Jakie masz w tym wypadku wątpliwości?

    A potrafisz udowodnić "z góry powzięty zamiar"?
    Co innego, gdyby przepis mówił o "wykorzystaniu stałej sposobności"

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 20. Data: 2004-12-04 14:55:49
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rodrig Falkenstein napisał(a) w wiadomości

    > A potrafisz udowodnić "z góry powzięty zamiar"?
    > Co innego, gdyby przepis mówił o "wykorzystaniu stałej sposobności"

    Oczywiście, że tak, To kwestia uzasadnienia i zasad doświadczenia żywicowego. Ta
    sama sposobność, robił to ciągle, więc miał zamiar robić do zawsze. To wystarczy
    do uzasadnienia z góry powziętego zamiaru. Każdy sąd odwoławczy to chwyci.

    --
    JOHNSON :)