  • 11. Data: 2005-12-22 20:43:49
    Temat: Re: Kazus z Onetu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Cezar napisał(a):

    > To odpada, bo do wypadku nie doszlo.

    Faktycznie - nie doczytalem ze pieszy wyszedl bez obrazen.

    Po przemysleniu sprawy chyba pozostaje zwykla "jazda po pijaku", z
    gornych widelek mozna dac 2 lata.

  • 12. Data: 2005-12-22 20:51:55
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > KK art. 177 par. 1 lub 2 (w zaleznosci co sie stalo pieszemu) +50%
    > gratis z art. 178 par. 1.

    To odpada, bo do wypadku nie doszlo.

    > Za uderzenie w pociag od biedy mozna kombinowac Art. 174.

    Moim zdaniem too tez odpada, a to z dwoch powodów :
    1) mowa ta o bezposrednim niebezpieczenstwei katastrofy, a wiec o takim
    stanie ktory wg doktyrnerow jest sytuacja ktora w kazdej chwili i bez
    ingerencji czlowieka moze sie zmienic w katastofe - tutaj juz nic sie nie
    moze zmienic, bo facet juz uderzyl w pociag i juz nic nowego sie nie zdazy
    (auto stoi w miejscu i nic sie wiecej nie stalo i juz nie moze stac)
    2) bo on odwoluje do 173, gdzie jest def katastrofy, a katastrofa to takie
    zdarzenie ktore zagrozic musi zyciu lub zdrowi "wielu osob" (mowi sie o min.
    6 - tak SN, lub nawet min. 10 - niektorzy doktrynerzy) - pociag byl
    "towarowy", wiec (raczej) nie bedzie to dotyczylo tylu osob, zwlascza ze
    uderzyl w ostatni wagon

    Cezar

  • 13. Data: 2005-12-22 20:56:46
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Wypadku nie bylo na pewno ("obrażeń nie odniósł również przechodzień"),
    ale
    > moze sprowadzenie niebezpieczenstwa katastrofy w ruchu ladowym? Albo nawet
    > sprowadzenie katastrofy, w koncu w wagon uderzyl, tylko czy ten sklad
    > stanowil mienie znacznych rozmiarow?

    Nie w "znacznych" (x200 x 760 zl), ale w "wielkich" (art 173 kk nie mowi o
    "znacznych"), a to wg SN oznacza nic innego jak gabaryty, ktore nie musza
    miec zwiazku z ich wartoscia majatkowa - np katastrofa moze dotknac zespol
    "szczęk" na targowisku, ktore zajmuja duza powierzchnie, ale nie sa duzo
    warte - choc pewnie czesto idzie to w parze.

    Cezar

  • 14. Data: 2005-12-22 21:26:10
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > moze zmienic, bo facet juz uderzyl w pociag i juz nic nowego sie nie zdazy
    > (auto stoi w miejscu i nic sie wiecej nie stalo i juz nie moze stac)

    Za chwilkę wjeżdża osobowy i się wykoleja, przez ten samochód co "stoi" i
    nic nie robi. Bo stoi na torach.
    120 osób ginie.. itp.

    Lub osobowy nagle hamuje i ktoś sobie łamie w wagonie rękę, nogę itp.

    co dalej?

    Jacobs

  • 15. Data: 2005-12-22 21:37:43
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > "szczęk" na targowisku, ktore zajmuja duza powierzchnie, ale nie sa duzo
    > warte - choc pewnie czesto idzie to w parze.

    Racja

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 16. Data: 2005-12-22 21:38:42
    Od: "durna@grazyna" <s...@g...pl>

    jacobs wrote:

    > U?ytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Za chwilk? wje?d?a osobowy i si? wykoleja, przez ten samochód co "stoi" i
    > nic nie robi. Bo stoi na torach.
    > 120 osób ginie.. itp.

    Nie wyjezdza, bo go nikt nie wypuscil przed upewnieniem sie ze
    poprzednik doragtl na kolejnyh etap. Wtedy to bedzie wina osoby
    kierujacej ruchem.

    > Lub osobowy nagle hamuje i kto? sobie ?amie w wagonie r?k?, nog? itp.

    Nie mozliwe. Tak nie dziala kolej. To bylo mozliwe 150 lat temu.

  • 17. Data: 2005-12-22 22:08:07
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    Uzytkownik "durna@grazyna" <s...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Nie wyjezdza, bo go nikt nie wypuscil przed upewnieniem sie ze poprzednik
    > doragtl na kolejnyh etap. Wtedy to bedzie wina osoby kierujacej ruchem.

    Dziwne, ale jak stoje przed zamknietymi szlabanami, to czasem przemyka jakis
    towarowy, kilka minut pózniej jeszcze jeden, potem osobowy. Miejsce
    Warszawa, przejazd kolejowy rembertów , zaraz przed zjazdem na generala
    Chrusciela. Jak masz pecha to stoisz 30 minut przed szlabanem.

    Nawet jadacy z przeciwka pociag po sasiednim torze, bedzie hamowal
    awaryjnie, kiedy maszynista zauwazy taka sytuacje.

    > Nie mozliwe. Tak nie dziala kolej. To bylo mozliwe 150 lat temu.

    J.

    .

  • 18. Data: 2005-12-22 22:14:21
    Od: "durna@grazyna" <s...@g...pl>

    jacobs wrote:

> [...]
    >
    > Nawet jadacy z przeciwka pociag po sasiednim torze, bedzie hamowal
    > awaryjnie, kiedy maszynista zauwazy taka sytuacje.

    Jest to inna sytuacja, bo dotyczy rozrzadu. Przeciez nie gnaja tam 100km/h?

  • 19. Data: 2005-12-22 22:22:28
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pomyliłeś adres.

    A co ? Miał napisać Panie Pedale specjalnie dla ciebie??
    Jest to zwykła kolizja. Art.86par.1 K.W.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2005-12-22 23:12:45
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Ja mysle, ze to oczywiscie 178a/1 kk. Byc moze takze odp. z art 288 kk
    jesli facet uszkodzil pociag na kwote ponad 250 zl lub 124 kw jesli
    uszkodzil na mniej - mysle ze zapewne jakas szkode wyrzadzil skoro wrabal w
    ten wagon.

    Na pewno wywolal tez dwa niebezpieczne zdarzenia na drodze - tj potracenie
    przechodnia i ten atak na pociag - wiec dwa czyny z 86 kw, tez 92 kw, bo
    wjechal na "zamkniety przejazd kolejowy"

    Cezar