  • 21. Data: 2011-06-13 17:46:57
    Temat: Re: Kara za zerwanie umowy (476 KC)
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał:

    > I tu przerwijmy.
    > Ten klient i ta firma są z tego samego garnka.
    > Nic więc dziwnego, że ich działania są... dziwne.
    > :-)

    Dziwny to jesteś ty. Siedzisz na grupie pl.soc.prawo i wypowiadasz się w
    sprawach, w których nie masz zielonego pojęcia.

    > Święte słowa.
    > Ale też nie wychwalam tej firmy, a zauważam, że firma i kilent są siebie
    > warci.
    > O czym zeznał dobrowolnie klient.

    :-)

    > Mało kto zeznaje uczciwie.
    > Celowo lub nie.

    Oczywiście napisałem tu stek bzdur i totalnie zmieniłem rzeczywistość, wszystko
    żeby dostać nietrafną poradę i lepiej się poczuć ;-) ehh...

  • 22. Data: 2011-06-13 18:49:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 10:12 AM, Bydlę wrote:
    > Przecież napisał, że nie napisał nikomu o tym, tylko nam, obcym i nie
    > będącym stroną osobom.
    > :-)
    jakby firma nic nie wiedziała to by przyszła z robotą a nie z fakturą,
    wiec cos jednak było.

  • 23. Data: 2011-06-13 18:50:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 10:18 AM, Robert wrote:

    > Przyznałem się do niezręcznego zachowania. Źle zrobiłem nie
    > powiadamiając firmę. Przedmiotem dyskusji nie jest jednak moja moralność
    > tylko czy wierzytelność jest uzasadniona.

    jest uzasadniona do wysokości kosztów, które ponieśli zanim się
    dowiedzieli, że nic z tego nie bedzie,

    Co było w tej tabelce, której nie przepisałeś?

  • 24. Data: 2011-06-13 18:52:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 10:34 AM, Robert wrote:
    > Nikt do mnie nie dzwonił, nie przesyłał żadnych projektów. Nic innego
    > nie podpisywałem. Jedyny ich kontakt, to teraz wezwanie do zapłaty kary.

    to skąd się dowiedzieli, że nic z tego nie bedzie?

  • 25. Data: 2011-06-13 18:54:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 10:16 AM, Robert wrote:

    > Nic nie wycinałem. Tabelka, która przyszła z wezwaniem do zapłaty jest
    > powyżej.
    >
    > Za co mnie obciążyli? Za zerwanie zawartej umowy.

    Nie było nic więcej?
    Wyszczególnionych pozycji składających się na 173.97 ?

    Bo sama kara umowna (jako pozycja) w świetle umowy wynosi tylko co
    zaliczka czyli zero w twoim przypadku.

    Ale mogą cię obciążyć np, za czas pracowników jeśli coś już zaczęli robić.

  • 26. Data: 2011-06-13 19:11:46
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał:

    > Nie było nic więcej?
    > Wyszczególnionych pozycji składających się na 173.97 ?

    Witku! Właśnie o tym pisałem od początku! Nie ma żadnych "pozycji" w tabelce
    poza jedną: kara umowna
    Wszystko przepisałem słowo w słowo. Też mnie to dziwi na jakiej podstawie wyszło
    im to 173,97.

    > Bo sama kara umowna (jako pozycja) w świetle umowy wynosi tylko co zaliczka
    > czyli zero w twoim przypadku.

    Też mi się tak wydaje. Kara to zaliczka. Zaliczki wpłaciłem 0 zł. Zgodnie więc z
    umową mają prawo zatrzymać wpłacone 0 zł. Poprawna logika?

    > Ale mogą cię obciążyć np, za czas pracowników jeśli coś już zaczęli robić.

    Nie mogli nic zacząć robić, bo nie podpisywałem żadnych projektów. Wymiary
    podałem jedynie do wyceny. Mocno na oko. A wymagałem dokładności 1mm. Nie dałem
    im nawet umywalki, do której miał być docięty blat a umywalka ma bardzo fikuśny
    kształt. Jedyny koszt, który poniesili to 10 minutowa rozmowa ze mną i papier
    zużyty na wydrukowanie 2 kopii umów.

    Dziękuję Witku za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 27. Data: 2011-06-13 19:50:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 2:11 PM, Robert wrote:

    > Też mi się tak wydaje. Kara to zaliczka. Zaliczki wpłaciłem 0 zł.
    > Zgodnie więc z umową mają prawo zatrzymać wpłacone 0 zł. Poprawna logika?

    w ramach kary tak.

> [...]
    > umywalka ma bardzo fikuśny kształt. Jedyny koszt, który poniesili to 10
    > minutowa rozmowa ze mną i papier zużyty na wydrukowanie 2 kopii umów.

    no to ich olej i czekaj czy pójdą do sądu czy nie.

  • 28. Data: 2011-06-13 21:03:16
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 19:46:57 +0200, "Robert" <j...@o...pl> said:

    > Dziwny to jesteś ty.

    a pięć minut wcześniej:

    On 2011-06-13 19:41:45 +0200, "Robert" <j...@o...pl> said:

    > Z mojej strony plonk.

    PLONK to nie obelga, a informacja.
    Ty jej nie rozumiesz.
    Tego czym jest umowa, też nie.

    --
    Bydlę

  • 29. Data: 2011-06-13 21:04:18
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 20:49:06 +0200, witek <w...@g...pl.invalid> said:

    > jakby firma nic nie wiedziała to by przyszła z robotą a nie z fakturą,
    > wiec cos jednak było.

    Dlatego napisałem, że to on napisał.
    Ja nie wierzę w te wszystkie zeznania składane tutaj - zazwyczja
    okazuje się, że pytający coś przeinacza lub zataja.
    Tak, jak teraz.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 30. Data: 2011-06-13 21:18:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jun 2011, Robert wrote:

    > Nie mogli nic zacząć robić, bo nie podpisywałem żadnych projektów.

    W kwestii formalnej: te projekty do podpisywania mogli.

    > Wymiary podałem jedynie do wyceny.

    A, to ja rozumiem.
    Ale poprzednie zdanie odnosi się *wyłącznie* do Twojej tezy :),
    a zmierza do wniosku iż taka uwaga w razie przytoczenie w sporze
    z wykonawcą jest bardzo mało wartościowa (w odróżnieniu od
    uwagi, że nie wyrażałeś zgody na sporządzenie projektu i nie
    dałeś danych!)

    pzdr, Gotfryd