  • 1. Data: 2011-06-13 12:27:13
    Temat: Kara za zerwanie umowy (476 KC)
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Witam,

    sprawa wygląda następująco:

    Podpisałem z firmą wykonującą zabudowy łazienkowe umowę.

    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0611/001a919.jpg
    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0611/0029ef2.jpg

    Umowa dotyczyć miała wykonania blatu łazienkowego. Umowę podpisałem ale
    następnego dnia dostałem informację, że firma nie należy do rzetelnych i
    postanowiłem poszukać innych, niezręcznie zapominając poinformować o tym tę
    firmę. Dziś dostałem "wezwanie do zapłaty" o treści: Na podstawie art. 476 KC
    (Dz. U. z 1964r. Nr 16, poz.93) wzywamy do natychmiastowego uregulowania
    należnej sumy, zgodnie z poniższym zestawieniem. (tutaj tabela, a w niej)

    Podstawa zobowiązania: Kara umowna - zerwanie zawartej umowy
    Nr dokumentu: Umowa nr 05/05/2011
    kwota netto: 173,97
    kwota brutto: 213,99
    data płatności: 15-06-2011
    razem do zapłaty: 213,99

    poniżej jest pieczątka i podpis firmy wraz ze standardowym "straszakiem" KRD.
    Nadmieniam, że nie wpłacałem żadnych zaliczek. Nie przelewałem firmie żadnych
    pieniędzy, nie kontaktowałem się z nimi. Po prostu odłożyłem umowę do szuflady i
    złożyłem zamówienie w innej firmie. I teraz pytanie: Czy firma ma prawo mieć w
    stosunku do mnie jakieś roszczenia? Z umowy nic takiego chyba nie wynika.

    Bardzo serdecznie dziękuję za wskazówki i pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2011-06-13 13:10:11
    Temat: Re: Kara za zerwanie umowy (476 KC)
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Prawnikiem nie jestem, mogę sobie podywagować :-)

    Z umowy wynika, że jeśli nie spełniłeś warunków z §4, to wykonawca nie
    powinien rozpoczynać prac. Jednak §12 mówi o odstąpieniu od umowy, a
    ta została zawarta. Nie ma znaczenia, że prac nie rozpoczęto. Masz
    zapłacić karę w wysokości wpłaconej zaliczki; jeśli jej nie wpłacałeś,
    zatem musisz zapłacić karę w wysokości 0 zł.

    A jeśli chcesz narobić im sporych kłopotów, to §16 zawiera klauzulę
    niedozwoloną.

    Czarek

  • 3. Data: 2011-06-13 13:36:31
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał:

    > A jeśli chcesz narobić im sporych kłopotów, to §16 zawiera klauzulę
    > niedozwoloną.

    Możesz proszę rozwinąć?

    Bardzo dziękuję za wskazówki,
    Robert

  • 4. Data: 2011-06-13 14:12:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 7:27 AM, Robert wrote:
> [...]
    > roszczenia? Z umowy nic takiego chyba nie wynika.
    >
    > Bardzo serdecznie dziękuję za wskazówki i pozdrawiam,

    Ale wynika z kodeksu cywilnego.
    Sam piszesz, ze zapomniałeś poinformować firmę i umowy nigdy nie
    wypowiedzialeś, więc wisisz firmie koszty, ktore ona poniosła do momentu
    dowiedzenia się, że umowe zerwałes.

    Ale za co cie obciażyli (było w tabelce) starannie wyciałeś.

  • 5. Data: 2011-06-13 14:15:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 8:36 AM, Robert wrote:

    > Możesz proszę rozwinąć?

    tylko tyle, ze sprawa nie musi się odbyć w sądzie właściwym dla wykonawcy.
    czyli jak złożą do sądu wniosek "u siebie" to będziesz miał prawo troche
    poprotestować, trochę to wydluży czas, podniesie odsetki, a sprawa
    ewentualnie skonczy się w sądzie właściwym dla miejsca twojego
    zamieszkania. Niech zgadnę, że to ten sam sąd.

  • 6. Data: 2011-06-13 14:42:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.06.2011 16:12), witek wrote:

    > Ale wynika z kodeksu cywilnego.
    > Sam piszesz, ze zapomniałeś poinformować firmę i umowy nigdy nie
    > wypowiedzialeś, więc wisisz firmie koszty, ktore ona poniosła do momentu
    > dowiedzenia się, że umowe zerwałes.

    Ale on nigdy umowy nie zerwał.

    p. m.

  • 7. Data: 2011-06-13 14:50:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/13/2011 9:42 AM, mvoicem wrote:

    > Ale on nigdy umowy nie zerwał.

    no to niech teraz ekipę wpuści :)

    a może zerwał, tylko nie napisał?

  • 8. Data: 2011-06-13 15:12:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 16:50:07 +0200, witek <w...@g...pl.invalid> said:

    > no to niech teraz ekipę wpuści :)
    >
    > a może zerwał, tylko nie napisał?

    Przecież napisał, że nie napisał nikomu o tym, tylko nam, obcym i nie
    będącym stroną osobom.
    :-)

    Ale fajniejsze jest coś innego:

    On 2011-06-13 14:27:13 +0200, "Robert" <j...@o...pl> said:

    > postanowiłem poszukać innych, niezręcznie zapominając poinformować o
    > tym tę firmę.

    W świetle tego:

    On 2011-06-13 14:27:13 +0200, "Robert" <j...@o...pl> said:

    > dostałem informację, że firma nie należy do rzetelnych

    ;>

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-06-13 15:16:14
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > Ale za co cie obciażyli (było w tabelce) starannie wyciałeś.

    Nic nie wycinałem. Tabelka, która przyszła z wezwaniem do zapłaty jest powyżej.

    Za co mnie obciążyli? Za zerwanie zawartej umowy.

    Dzięki za odpowiedź,
    Robert

  • 10. Data: 2011-06-13 15:18:36
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał:

    > Ale fajniejsze jest coś innego:

    > W świetle tego:

    > ;>

    Przyznałem się do niezręcznego zachowania. Źle zrobiłem nie powiadamiając firmę.
    Przedmiotem dyskusji nie jest jednak moja moralność tylko czy wierzytelność jest
    uzasadniona.

    Pozdrawiam,
    Robert