  • 11. Data: 2011-06-13 15:27:08
    Temat: Re: Kara za zerwanie umowy (476 KC)
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.06.2011 17:12), Bydlę wrote:

    > Ale fajniejsze jest coś innego:

    > W świetle tego:

    > ;>

    Jeżeli firma zamiast przypomnieć o tym że klient ma wpłacić zaliczkę,
    wzywa do uregulowania kary umownej, która wg umowy powinna wynosić 0zł,
    zaś w kwotę wpisuje jakąś sumę z d... wziętą, to w dobie "klient nasz
    pan" i innych tego typu nowoczesnych wynalazków, uważam taką firmę za co
    najmniej dziwną i odradzałbym z taką firmą prowadzić jakiekolwiek interesy.

    Zauważ że:
    - par. 4 umowy mówi o tym że wykonawca nie rozpocznie prac dopóki nie
    dostanie zaliczki. Nie ma zaliczki, nie ma nakładów na umowę, nie ma
    szkody.
    - par 4 mówi także o tym, że Robert ma zatwiedzić projekt, jak rozumiem
    podpisanie umowy i wrzucenie jej do szuflady to był cały kontakt Roberta
    z tą firmą.

    Więc moim nieprawniczym okiem, potencjalnemu wykonawcy nic się od
    Roberta nie należy. Mogę się jednak mylić.

    No chyba że firma jednak do Roberta dzwoniła, próbowała się umówić na
    pomiar, wciskała mu do ręki projekt do zatwierdzenia, a ten się opędzał
    jak od natrętów. Ale nic takiego Robert nie napisał.

    p. m.

  • 12. Data: 2011-06-13 15:30:49
    Od: <s...@a...pl>

    > Podstawa zobowiązania: Kara umowna - zerwanie zawartej umowy
    > Nr dokumentu: Umowa nr 05/05/2011
    > kwota netto: 173,97
    > kwota brutto: 213,99
    > data płatności: 15-06-2011
    > razem do zapłaty: 213,99

    Hmm, a jaką to oni podstawę prawną znaleźli do owatowania kary umownej? Kara
    to ich zdaniem usługa czy towar? :D

  • 13. Data: 2011-06-13 15:34:15
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "mvoicem" napisał:

> [...]
    > typu nowoczesnych wynalazków, uważam taką firmę za co najmniej dziwną i
    > odradzałbym z taką firmą prowadzić jakiekolwiek interesy.

    Ja także nie byłem 100% fair. Ale firma nie poniosła żadnych wymiernych strat
    oprócz 10 minut rozmowy w biurze. Nie mieli nawet dokładnych wymiarów blatu.
    Miałem im dopiero dowieźć umywalkę, żeby zrobić szablon. Więc nie jest tak, że
    oni już coś pocieli, zamówili, bo nawet nie wiedzieli na dobrą sprawę co mają
    zrobić. Wycena była zrobiona na podstawie ustnie podanych wymiarów "mniej
    więcej".

    > Zauważ że:
    > - par. 4 umowy mówi o tym że wykonawca nie rozpocznie prac dopóki nie
    > dostanie zaliczki. Nie ma zaliczki, nie ma nakładów na umowę, nie ma szkody.

    Nie było żadnej zaliczki. Żadnej.

    > - par 4 mówi także o tym, że Robert ma zatwiedzić projekt, jak rozumiem
    > podpisanie umowy i wrzucenie jej do szuflady to był cały kontakt Roberta z tą
    > firmą.

    Nie zatwierdzałem żadnego projektu.

> [...]
    > wciskała mu do ręki projekt do zatwierdzenia, a ten się opędzał jak od
    > natrętów. Ale nic takiego Robert nie napisał.

    Nikt do mnie nie dzwonił, nie przesyłał żadnych projektów. Nic innego nie
    podpisywałem. Jedyny ich kontakt, to teraz wezwanie do zapłaty kary.

    > p. m.

    Dziękuję,
    Robert

  • 14. Data: 2011-06-13 15:36:04
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik napisał:

    > Hmm, a jaką to oni podstawę prawną znaleźli do owatowania kary umownej? Kara
    > to ich zdaniem usługa czy towar? :D

    Nie mam zielonego pojęcia, kompletnie się na tym nie znam.

    Dzięki za cenną wskazówkę,
    Robert

  • 15. Data: 2011-06-13 15:40:07
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał:

    > Hmm, a jaką to oni podstawę prawną znaleźli do owatowania kary umownej? Kara
    > to ich zdaniem usługa czy towar? :D

    "Reasumując należy stwierdzić, że kary umowne za niezrealizowane kontrakty,
    pełniące funkcję odszkodowawczą (rekompensacyjną) za poniesione straty, nie
    mieszczą się w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu, wymienionych w
    art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i tym samym nie podlegają
    opodatkowaniu.

    Interpretacja indywidualna z dnia 09.08.2010 r., sygn. ITPP2/443-440b/10/RS -
    Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy"

    http://www.podatki.biz/artykuly/14_11511.htm

    Dzięki, miałeś 100% racji.

    Robert

  • 16. Data: 2011-06-13 15:54:25
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13-06-2011 14:27, Robert pisze:
    > Witam,
    >
    > sprawa wygląda następująco:
    >
    > Podpisałem z firmą wykonującą zabudowy łazienkowe umowę.
    >
    > http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0611/001a919.jpg
    > http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0611/0029ef2.jpg

    "Fajna" umowa. Niby tylko 2 strony, a ma parę niedozwolonych klauzul
    umownych. O VAT na karę umowną już wiesz. Teraz, skoro w razie
    odstąpienia masz zapłacić karę umowną równą kwocie wpłaconej zaliczki, a
    ta = 0, to kara umowna = 0.

    Odstąpiłeś na podstawie art. 644 Kodeksu cywilnego - to tak na
    przyszłość, jakby ktoś Cię pytał :)

    --
    .B:artek.

  • 17. Data: 2011-06-13 16:05:01
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik ".B:artek." napisał:

> [...]
    >
    > Odstąpiłeś na podstawie art. 644 Kodeksu cywilnego - to tak na przyszłość,

    Bartku bardzo dziękuję. Mam do Ciebie ogromną prośbę. Czy mógłbyś się do mnie
    odezwać na kawier (na serwerze) o2.pl ? Mógłbyś także wymienić, które klazule
    dokładnie w tej umowie są niedozwolone?

    Bardzo dziękuję,
    Robert

  • 18. Data: 2011-06-13 17:06:17
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 17:18:36 +0200, "Robert" <j...@o...pl> said:

    > Przedmiotem dyskusji nie jest jednak moja moralność

    nie ty decydujesz, o czym będziemy rozmawiali.
    To raz.
    Dwa - jak pisałem p zarzucanie przez ciebie nierzetelności jest
    śmieszne, w świetle twoich czynów
    I trzy - to typowe, że ty jesteś bez winy (nie potrafisz ponieść
    skutków swoich działań), tylko wszyscy dookoła...
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2011-06-13 17:11:24
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 17:27:08 +0200, mvoicem <m...@g...com> said:

    > Jeżeli firma zamiast przypomnieć o tym że klient ma wpłacić zaliczkę,
    > wzywa do uregulowania kary umownej, która wg umowy powinna wynosić 0zł,
    > zaś w kwotę wpisuje jakąś sumę z d... wziętą, to w dobie

    I tu przerwijmy.
    Ten klient i ta firma są z tego samego garnka.
    Nic więc dziwnego, że ich działania są... dziwne.
    :-)

    > "klient nasz pan"

    Nie ma czegoś takiego.
    Klient ma święte prawo kupować tam, gdzie mu wygodnie.
    I niech tego się trzyma, a nie instruowania innych, jak mają prowadzić
    swój interes.

    > Zauważ że:
    > - par. 4 umowy mówi o tym że wykonawca nie rozpocznie prac dopóki nie
    > dostanie zaliczki. Nie ma zaliczki, nie ma nakładów na umowę, nie ma
    > szkody.

    Święte słowa.
    Ale też nie wychwalam tej firmy, a zauważam, że firma i kilent są siebie warci.
    O czym zeznał dobrowolnie klient.

    > - par 4 mówi także o tym, że Robert ma zatwiedzić projekt,

    To chyba nie jest dziwne.

> [...]
    > pomiar, wciskała mu do ręki projekt do zatwierdzenia, a ten się opędzał
    > jak od natrętów. Ale nic takiego Robert nie napisał.

    Mało kto zeznaje uczciwie.
    Celowo lub nie.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2011-06-13 17:41:45
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał:

    > nie ty decydujesz, o czym będziemy rozmawiali.

    kolejny malokntent dowartościowuje się na usenecie.

    > To raz.
    > Dwa - jak pisałem p zarzucanie przez ciebie nierzetelności jest śmieszne, w
    > świetle twoich czynów

    to twoje osądzanie jest śmieszne w świetle twojej niewiedzy i braku
    merytorycznego wkładu. Kolejny mędrek.

    > I trzy - to typowe, że ty jesteś bez winy (nie potrafisz ponieść skutków
    > swoich działań), tylko wszyscy dookoła...

    w którym momencie napisałem, że jestem bez winy? Czytaj ze zrozumieniem - to nie
    boli! Napiszę jeszcze raz, specjalnie dla ciebie, wielkimi literami: POPEŁNIŁEM
    BŁĄD, MOJĄ WINĄ BYŁO OLANIE SPRAWY. Teraz szukam wyjścia z sytuacji. Tak jak
    pisałem firma nie poniosła żadnych strat poza 10 minutami "straconymi" na
    rozmowę ze mną i podpisanie umowy. Prosiłem serdecznie o poradę mertytoryczną w
    sprawie a nie pseudo-porady pseudo-znawcy.

    Z mojej strony plonk. Właśnie zadecydowałem, z kim nie będę rozmawiał :-)