  • 1. Data: 2011-06-13 08:59:27
    Temat: Egzekucja składek pracowniczych
    Od: michalp <m...@i...pl>

    Witam,

    Kilka lat temu żona wygrała sprawę przed urzędem pracy o uznanie
    kilkuletniej pracy w pewnej firmie na umowę o pracę, a nie - jak było
    - na umowę o dzieło. Sprawa wygrana, mamy wyrok, w którym jest
    informacja, że to był stosunek pracy, a więc staż jest.

    Ale nie wiem, czy są jakieś możliwości egzekucji należnych składek np.
    emerytalnych, które płacone nie były, a być powinny. Firma już nie
    istnieje...

    Co możemy jeszcze zrobić?

    Michał

  • 2. Data: 2011-06-13 10:01:45
    Temat: Re: Egzekucja składek pracowniczych
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 10:59, michalp pisze:
> [...]
    >
    > Ale nie wiem, czy są jakieś możliwości egzekucji należnych składek np.
    > emerytalnych, które płacone nie były, a być powinny. Firma już nie

    Na początek: co to za firma była? To znaczy: osoba fizyczna prowadząca
    działalność? Spółka cywilna? Spółka zoo?

  • 3. Data: 2011-06-13 10:47:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-06-2011 12:01, Andrzej Ława pisze:

    > Na początek: co to za firma była? To znaczy: osoba fizyczna prowadząca
    > działalność? Spółka cywilna? Spółka zoo?

    Mnie niepokoi to "kilka lat temu wygrała".
    Jak od uzyskania tego wyroku nic nie robiła, a zlikwidowana firma to
    spółka kapitałowa, to właściwe można tylko w brodę sobie napluć.

    A jak to była/były osoby fizyczne, to też istotne ile to jest kilka lat.
    Szykuje się flejm o przedawnieniu?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2011-06-13 11:27:21
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 12:47, Maddy pisze:

    > Mnie niepokoi to "kilka lat temu wygrała".

    Słusznie, nie zauważyłem tego detalu... Co to za osoba, która dopiero
    kilka lat po wygraniu sprawy zastanawia się, co z wyrokiem zrobić?

  • 5. Data: 2011-06-13 17:20:24
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 13:27:21 +0200, Andrzej Ława
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > Słusznie, nie zauważyłem tego detalu... Co to za osoba, która dopiero
    > kilka lat po wygraniu sprawy zastanawia się, co z wyrokiem zrobić?

    Osoba, której ZUS wyliczł właśnie pierwszą emeryturę?

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-06-14 06:31:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-06-2011 19:20, Bydlę pisze:

    > Osoba, której ZUS wyliczł właśnie pierwszą emeryturę?

    NO to w tym wieku wypadłoby wykazać odrobinę więcej rozsądku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2011-06-14 06:46:10
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 08:31, Maddy pisze:

    > NO to w tym wieku wypadłoby wykazać odrobinę więcej rozsądku.

    A mi się WYDAJE, że nie macie racji osoba ta nawet nie jest stroną w tej
    sprawie, ma na papierze, że był stosunek pracy i to pracodawca ma
    obowiązek płacić należna składki do ZUS. Ilu z Was co miesiąc, a może co
    rok idzie do ZUSu i sprawdza czy jego pracodawca płacił składki?

    Skoro ma wyrok sądu - to ZUS nie ma wyjścia musi uznać ten okres jako
    składkowy i sam powinien szukać odpowiedzialnego.

    Ariusz

  • 8. Data: 2011-06-14 06:54:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2011 08:46, Ariusz pisze:

    > Skoro ma wyrok sądu - to ZUS nie ma wyjścia musi uznać ten okres jako
    > składkowy i sam powinien szukać odpowiedzialnego.

    Hmm... W sumie coś w tym jest - w końcu emerytura to zobowiązanie ZUSu
    wobec emeryta, a składki to zobowiązanie płacącego składki wobec ZUSu.
    Czyli teoretycznie ZUS powinien płacić ile trzeba, a potem ewentualnie
    bujać się z dłużnikiem o składki z karami i odsetkami.

  • 9. Data: 2011-06-14 07:18:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-06-2011 08:54, Andrzej Ława pisze:

> [...]
    > Czyli teoretycznie ZUS powinien płacić ile trzeba, a potem ewentualnie
    > bujać się z dłużnikiem o składki z karami i odsetkami.

    A tak z ciekawości - czy o takim wyroku, jak ustalenie stosunku pracy,
    ZUS jest jakoś informowany?

    Swoją droga z ustalenia stosunku pracy wynikły na pewno inne
    zobowiązania pracodawcy, np. ekwiwalent za niewykorzystany urlop.

    Nie rozumiem, siedzieć cicho parę lat z prawomocnym wyrokiem w kieszeni...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2011-06-14 07:27:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2011 09:18, Maddy pisze:

    > Nie rozumiem, siedzieć cicho parę lat z prawomocnym wyrokiem w kieszeni...

    Ludzie są dziwni ;)