  • Data: 2005-05-31 16:26:36
    Temat: Re: Kara za rozwiązanie umowy (IDEA)
    Od: Alex<a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Alex" napisał w wiadomości

    > tą karą
    >
    > Przedawnienie jego roszczeń, to chyba trzy lata (nie wiem, czy gdzieś
    > nie ma szczególnego przepisu), ale jeśli nawet, to na pewno nie krócej
    > niż rok. I tyle czasu mają na wystawienie tych not.

    Wydaje mi się, że przedawnienie nie ma nic do tego.
    Rzeczywiście roszczenie w tym przypadku ulega przedawnieniu po 3 latach, ale
    bieg przedawnienia liczony jest od dnia w którym upłynął termin płatności.
    Natomiast tu mamy przypadek, kiedy umowa przestała obowiązywać, a
    usługodawca naliczył należność.
    Czy to oznacza, że jeżeli rozwiążę umowę z usługodawcą, a on po 5 latach
    przypomi sobie, że nie naliczył mi opłaty (która zgodnie z umową mu się należy) to
    może wysłać mi fakturę na kwotę, której zapomniał naliczyć?

    -> http://usenet.pomocprawna.info