  • Data: 2005-05-31 21:52:55
    Temat: Re: Kara za rozwiązanie umowy (IDEA)
    Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Krótko i na temat:
    >
    > Podpisałem umowę z IDEĄ na warunkach promocyjnych (1 rok). W umowie było
    > zastrzeżenie, że w przypadku rozwiązania umowy przed upływem roku operator
    > nalicza karę umowną.

    Przytocz dokładnie txt umowy, albowiem z takiego sformułowania wynika, iż
    operator może rozwiązać umowę w 11 msc i jeszcze żądać kary umownej.
    Irracjonalne rozumienie ale tak wynika z txt przytoczonego. Wg. mnie odnosi się
    to do rozwiązania umowy przez Ciebie a nie przez każdą ze stron umowy.

    > Pod koniec tego okresu miałem problemy z "płynnością finansową" i ze względu na
    > niezapłacone (chyba 2 kolejne) rachunki operator przysłał mi wypowiedzenie
    > umowy ze skutkiem natychmiastowym.

    Sprawdź dobrze w umowie, czy zaleganie z opłatą min. 2 rachunków, AUTOMATYCZNIE
    powoduej rozwiązanie uowy, czy w umowie może była jeszcze mowa o karze umownej,
    ale przewidzianej nie za rozwiązanie prze upływem 12 msc, a za zaleganie, bo nie
    mogę sobie wytłumaczyć jaki ma związek to, że zalegasz z opłatami, z tym iż
    operator rozwiązuje z tobą umowę i jeszcze nalicza Ci karę umowną. Chyba że w
    umowie jasno jest napisane, iż zaleganie z opłątą rachunków traktowane jest jako
    rozwiązanie umowy prze Ciebie (w uproszczeniu)

    > W piśmie było zaznaczone, że jeżeli należność z tytułu niezapłaconych achunków
    > wpłynie do 30dni to będe mógł ponownie podpisać umowę, a kara umowna
    > zostanie cofnięta.

    wg. mnie podstawa jaką przytaczasz na początku, nie odnosi się do sytuacji którą
    opisujesz powyżej.