  • Data: 2005-06-03 06:07:52
    Temat: Re: Kara za rozwiązanie umowy (IDEA)
    Od: Alex<a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Alex" wrote in message

    > karą
    >
    > Skoro rozwiązanie miało miejsce pod koniec okresu 1-rocznego, masz prawo
    > żądać zmiejszenia kary umownej na podstawie art. 484 par.2 Kodeksu
    > cywilnego, proporcjonalnie kara należy się do okresu, jaki pozostał do końca
    > terminu.
    >
    > Przepisami właściwymi są art. 483-485 Kodeksu Cywilnego
    >
    > pozdrawiam
    > W,

    Czy przepisy te mają zastosowanie w przypadku, kiedy w umowie jest następująco
    opisana kara umowna:

    W przypadku niedotrzymania przez abonenta jednego z warunków umowy
    określonych w &2, co będzie traktowane jako wypowiedzenie umowy przez
    Abonenta z przyczyn leżących po jego stronie lub w razie rozwiązania Umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych przez PTK Centertel z przyczyn leżących
    po po stronie Abonenta, określonych w Regulaminie świadczenia usług, Abonent
    zobowiązany jest do zapłaty kwoty pieniężnej w wysokości 750zł, co stanowi
    specjalną opłatę za odłączenie od sieci PTK centertel.

    Chodzi o to, że te 750zł jest karą za odłączenie, a nie karą za wcześniejsze
    rozwiązanie umowy. Chociaż z drugiej strony rozwiązanie umowy skutkuje
    naliczeniem kary.

    -> http://usenet.pomocprawna.info