  • 11. Data: 2005-07-13 12:00:59
    Temat: Re: Kara za niueopłacone OC w czasie gdy auto nie jeździło.
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    news:db2uo5$otl$2@news.onet.pl...

    > nie bierzesz pod uwage sytuacji kiedy stojący gdzieś samochód wyrządza
    > komuś szkode* - kto wtedy zapłaci?

    A jak to wygląda w innych krajach?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 12. Data: 2005-07-13 12:06:41
    Od: "rr" <...@...aa>

    no dobrze.
    Ale w takim razie powinien być nałożony obowiązek na ubezpieczycieli
    jakiegoś szczególnego nacisku na informowanie
    skoro mają z tego dochody, pewnie duże.
    Zrobiłem właśnie małe referendum :) nikt o tym nie wiedział spośród
    zapytanych, a nie są to kombinatorzy

  • 13. Data: 2005-07-13 12:10:45
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > * - sytuacja jak najbardziej mozliwa - zalozmy, ze auto stoi na lekkim
    > wzniesieniu i zerwie sie linka od ręcznego - samochod poleci w dol i
    > uderzy w inne auto

    Albo po prostu się zapali ... jak Peugeot 307 ;)

  • 14. Data: 2005-07-13 12:26:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rr wrote:

    > pomijając że to złodziejstwo (imo)
    > czy to znaczy że nawet gdy jest wyrejestrowany trzeba płacić OC???

    jak jest wyrejestrowany to nie.
    Tylko spróbuj go wyrejestrować :)

  • 15. Data: 2005-07-13 12:29:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@o...pl wrote:
    > To, że faktura została wystawiona w połowie kwietnia nie oznacza chyba, że
    > jednocześnie z tym dniem samochód został przerejestrowany na nowego właściciela?
    > Tzn jeżeli nie mieli opłaconego OC to nie mogli zarejestrować samochodu.. a
    > skoro nie był zarejestrowany to jakim prawem miałoby byc opłacone oc??
    > nie mogę pojąć, może ktoś wytłumaczy...

    jak go kupili to byl zarejestrowany.
    Kupno samochodu niczego nie zmienia.
    A przerejestrowanie samochodu na inne numery to zupelnie inna historia.
    Zreszta tez maja na to zdaje sie 30 dni.

  • 16. Data: 2005-07-13 12:41:26
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > nie bierzesz pod uwage sytuacji kiedy stojący gdzieś samochód wyrządza
    > komuś szkode* - kto wtedy zapłaci? dlatego OC trzeba mieć, inaczej jest
    > kupa kombinowania z pozywaniem wlasciciela itp itd.

    A ja mam w takim razie pytanie :
    czy samochody stojące w salonach ew komisach samochodowych
    mają wykupioną polisę OC (i czy muszą mieć)? Ja kupiłem samochód
    w komisie i żeby dostać kluczyki musiałem piechotą ;( lecieć do
    ubezpieczyciela i wykupić polisę więc prawdopodobnie samochód jej nie miał.
    Dodam że wcześniej jeździliśmy tym autkiem min. do diagnosty.
    I czy w takich przypadkach jeśli właściciel ma polisę OC (ale nie
    konkretnie na samochód) czy jeśli jego stojący samochód narobi szkód
    to taka polisa będzie ważna. Zakładając że ma też taką opcję w polisie.

  • 17. Data: 2005-07-13 12:41:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
    > Tylko spróbuj go wyrejestrować :)

    da sie, jesli złomujesz pojazd :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2005-07-13 12:50:18
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    flower napisał(a):
    > A jak to wygląda w innych krajach?
    A to cos zmienia?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 19. Data: 2005-07-13 12:52:55
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    rr napisał(a):
    > no dobrze.
    > Ale w takim razie powinien być nałożony obowiązek na ubezpieczycieli
    > jakiegoś szczególnego nacisku na informowanie
    > skoro mają z tego dochody, pewnie duże.
    moment, moment... czemu ubezpieczyciel mialby informowac. i w jaki
    sposob? agenci TU mieliby chodzic po domach i pytac sie "czy ma Pani/Pan
    samochod a jesli tak to czy jest oplacone OC"?
    > Zrobiłem właśnie małe referendum :) nikt o tym nie wiedział spośród
    > zapytanych, a nie są to kombinatorzy
    o tym tzn o czym? o obowiazku posiadania polisy OC nawet jesli sie nie
    jezdzi?
    1) Nieznajomosc prawa nie jest usprawiedliwieniem.
    2) Moi znajomi akurat wiedza w wiekszosci (Ci ktorzy nie wiedzieli a
    kupili sobie samochod, dowiedzieli sie ode mnie ze np nie moze byc dnia
    przerwy w polisie OC)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 20. Data: 2005-07-13 12:55:38
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    ElComandante napisał(a):

> [...]
    > w komisie i żeby dostać kluczyki musiałem piechotą ;( lecieć do
    > ubezpieczyciela i wykupić polisę więc prawdopodobnie samochód jej nie miał.
    Wiem ze sa jakies specjalne ubezpieczenai dla komisow ale slyszalem ze
    ta specjalnosc polega na elastyczinejszych terminach waznosci.
    > Dodam że wcześniej jeździliśmy tym autkiem min. do diagnosty.
    Wydaje mi sie ze tutaj gosc z komisu sie podlozyl w razie jakiejs kolizji
    > I czy w takich przypadkach jeśli właściciel ma polisę OC (ale nie
    > konkretnie na samochód) czy jeśli jego stojący samochód narobi szkód
    > to taka polisa będzie ważna.
    Ale polisa jest na konkretny samochod nie na wlasciciela.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl