  • 1. Data: 2003-11-16 19:27:55
    Temat: Re: Kara pieniezna... Pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przedawniło się. Były przynajmniej ze trzy razy w ciągu ostatnich tygodni.
    Pewnie nowy aktywny windykator wziął się raźnie za pracę i szuka naiwnych.

  • 2. Data: 2003-11-16 19:31:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W swietle prawa przedawni sie dopiero w maju 2004 roku

    Wiesz, Twoja sugestia stoi cokolwiek w sprzeczności z moją wiedzą. Czy
    mógłbyś podać podstawę prawną tego odkrywczego stwierdzenia. Pomijam fakt,
    że to trochę za długo, to w dodatku nie znam wierzytelności, która by się
    przedawniała akurat po sześciu latach. Rok, dwa, trzy, pięć, a nawet
    dziesięć. Ale po sześciu?

  • 3. Data: 2003-11-16 22:25:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Po pierwsze to nie tłumaczy w żaden sposób tych sześciu lat o których
    napisałeś. Stosując Twoją receptę, to przedawnienie powinno wypaść 31
    grudnia 2003 roku, a nie w maju 2004 roku. Po drugie uczyniłeś błąd w
    założeniu. Albowiem ta "kara pieniężna" nie jest żadną karą pieniężną, a
    podwyższoną opłatą za przejazd bez biletu określoną w Prawie przewozowym i
    jej przedawnienie określa ustawa. Wynosi ono chyba rok (nie mam pod ręką
    ustawy), a najwyżej dwa lata. Na pewno nie sześć.

  • 4. Data: 2003-11-17 16:20:55
    Temat: Kara pieniezna... Pytanie
    Od: "Piotr W." <w...@o...pl>

    Witam wszystkich !

    Dzisiaj dostalem do domu dwa listy wzywajace mnie do zaplaty z tytulu jazdy
    srodkami komunikacji publicznej bez waznego biletu. Nie byloby w tym nic
    dziwnego gdyby nie to, ze ponoc jechalem bez biletu w maju 1998 r. I tutaj
    nasuwa mi sie pytanie: Czy "Oni" przypadkiem troszke nie przysneli ? Chodzi
    o to ze dlug jest sprzed pieciu lat i czy przypadkiem nie ulegl
    przedawnieniu ? Jak to wyglada w swietle prawa ?

    Z gory dziekuje,

    Piotr W.

  • 5. Data: 2003-11-17 17:20:26
    Od: "W.L." <W...@c...net>

  • 6. Data: 2003-11-17 17:26:05
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Piotr W. wrote:
> [...]
    > o to ze dlug jest sprzed pieciu lat i czy przypadkiem nie ulegl
    > przedawnieniu ? Jak to wyglada w swietle prawa ?

    poszukaj w archiwum
    przedawnienie nie oznacza, że długu nie ma

    KG

  • 7. Data: 2003-11-17 17:43:55
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    W.L. wrote:
    > W swietle prawa przedawni sie dopiero w maju 2004 roku

    Jak to policzyłeś?

    KG

  • 8. Data: 2003-11-17 18:13:49
    Od: "pinowa" <p...@o...pl>

    Ja dzis tez dostałem wezwanie do zaplaty za przejazd mpk bez biletu od firmy
    zajmujacej sie sciaganiem dlugow. Z tym, ze ponoc zlapali mnie bez tego
    biletu w kwietniu 98 r.
    Firma windykacyjna, od ktorej dostalem wezwanie, to z kolei drugi faktor.
    Czy jest jakis sposob na ominiecie zaplaty kary?
    Jak radzicie?

    pinowa

  • 9. Data: 2003-11-17 19:30:54
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@N...gazeta.pl>

    pinowa <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Firma windykacyjna, od ktorej dostalem wezwanie, to z kolei drugi faktor.
    > Czy jest jakis sposob na ominiecie zaplaty kary?

    Nie ma w Polsce obowiązku posiadania pieniędzy a także jakichkolwiek dóbr. To
    jest sposób na niepłacenie kary. Tomek

  • 10. Data: 2003-11-17 22:20:41
    Od: "L1962" <L...@v...net>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > że to trochę za długo, to w dodatku nie znam wierzytelności, która by się
    > przedawniała akurat po sześciu latach. Rok, dwa, trzy, pięć, a nawet

    Kazda kara pieniezna przedawnia sie po 5 latach od dnia jej orzeczenia ale
    nie w dniu jej orzeczenia, a konczy jak rok kalendarzowy w ktorym zostala
    wypisana. Czyli jesli dostales mandat czy kare 2 stycznia 2000 to
    przedwanienie nastapi z dniem 31 grudnia 2005 roku.
    Dlatego tez aktywnosc wszelakich windykatorow nasila sie wlasnie w tachich
    miesiacach jak listopad i grudzien i komu sie uda temu sie uda, a na kogo
    trafi temu bęc...