  • 1. Data: 2003-11-16 19:35:06
    Temat: Re: Zabrania "kilku groszy" z firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zakładając, że nie udowodnią mu kradzieży (bo bez remanentu początkowego
    raczej trudno stwierdzić, kiedy to zniknęło), to zostaje ewentualnie
    odpowiedzialność z art. 296 kk wynikająca z niedopełnienia obowiązków. No
    ale musiało by masę tego brakować, tak ponad 16 tyś. złotych. Po za tym
    odpowiedzialność dyscyplinarna jest aktualna.

  • 2. Data: 2003-11-17 16:11:23
    Temat: Zabrania "kilku groszy" z firmy
    Od: "Franz" <f...@w...pl>

    Witam,
    jest sytuacja. Pracownik idzie do nowej pracy dostaje stanowisko po były
    pracowniku,
    zauwaza pewne niedogodnosci (braki pieniedz), ale ze nie było remanentu wina
    zaczyna spadac
    na niego dodatkowo robi sobie kłopoty, przez które pogrąza sie i trudno
    oczyscic mu sie z zarzutów.
    Zakładamy, ze na oczysczenie sie nie ma szans, za to sam zgłosił sie do PG
    (czy jak to tam sie zwie od
    przestępstw gospodarczych ). Zaczyna byc przesłuchiwany i wszczęto
    postępowanie.
    Przeszukałem na szybko prawo gospodarcze ale nie znalazłem nic co by mi
    wyjasniło,
    co grozi za taką "kradziez", proszę wziac pod uwage okolicznosci łagodzące
    typu zgłoszenie sie samemu
    do PG i poinformowanie o niezgodnosciach w firmie.
    Co grozi od strony prawnej i co w przypadku jesli firma zdenerwowana
    zgłoszeniem niedogodnosci do PG
    zaząda spłaty ukradzionych pieniedzy?

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc oraz przepraszam za niechlujny opis sytuacji

    Franz