  • 1. Data: 2007-03-11 19:15:02
    Temat: Kara nagany
    Od: "Rafał" <b...@i...pl>

    Witam!
    Po pierwsze mam pytanie czy to prawda ze kara nagany jest ważna przed okres
    1 roku od daty jej otrzymania ?
    Otrzymałem ostatnio karę nagany za niewykonanie polecenie służbowego.
    Jestem p.o. kierownika działu serwisu w firmie która nie płaci odpowiednio
    za nadgodziny. Wyjaśniam że otrzymujemy płacę za nadgodziny w postaci premii
    (liczba godzin * stawka za godzinę). Na pasku widoczna jest oprócz płacy
    zasadniczej premia. Mamy za to kupę delegacji potwierdzających nasze
    nadgodziny.
    W ubiegłą środę 15 min przed zakończeniem pracy tj. 15:00 dostałem polecenie
    od przełożonego aby kazać komuś zostać po godzinach i wykonać pewna prace -
    odmówiłem. Za to właśnie otrzymałem karę nagany.
    Przyznam ze już od dłuższego czasu myślę się zwolnić, a teraz jestem już w
    100% zdecydowany i nie wiem właśnie jak odbije się na mnie moim świadectwie
    pracy owa otrzymana kara. Proszę poradźcie co robić!

    Pozdrawiam!
    Rafał Kozioł

  • 2. Data: 2007-03-11 19:27:42
    Temat: Re: Kara nagany
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Przyznam ze już od dłuższego czasu my?lę się zwolnić, a teraz jestem już w
    > 100% zdecydowany i nie wiem wła?nie jak odbije się na mnie moim ?wiadectwie
    > pracy owa otrzymana kara. Proszę poradĽcie co robić!

    A jest na to miejsce ? Nie zagladalem do swoich. W kazdym razie mozesz
    chyba wyjasnic nowemu pracodawcy o co poszło. Moze uwierzyc ..... albo
    nie ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-03-11 19:29:34
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Po pierwsze mam pytanie czy to prawda ze kara nagany jest ważna przed
    > okres 1 roku od daty jej otrzymania ?

    Tak, to prawda. A konkretnie - pracodawca ma prawo adnotację taka
    przechowywać w aktach osobowych rpacownikach przez rok. Po tym okresie musi
    ją usunąć.

    > Przyznam ze już od dłuższego czasu myślę się zwolnić, a teraz jestem już w
    > 100% zdecydowany i nie wiem właśnie jak odbije się na mnie moim
    > świadectwie pracy owa otrzymana kara.

    Możesz spokojnie się zwalniac, bo na świadectwie pracy nie ma miejsca na
    adnotacje o karach porządkowych, chyba że na specjalne życzenie pracownika.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 4. Data: 2007-03-11 20:25:46
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Rafał napisał:

> [...]
    > 100% zdecydowany i nie wiem właśnie jak odbije się na mnie moim świadectwie
    > pracy owa otrzymana kara. Proszę poradźcie co robić!

    na pewno mozesz sie od tej kary odwolac na pismie. masz na to
    ograniczona liczbe dni (do sprawdzenia w kp ile). odwołuj sie... i
    powodzenia w szukaniu innej pracy :)

    pozdr

  • 5. Data: 2007-03-11 21:18:15
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 100% zdecydowany i nie wiem właśnie jak odbije się na mnie moim
    > świadectwie pracy owa otrzymana kara. Proszę poradźcie co robić!

    Największą frajdę w poprzedniej pracy miałem właśnie z tego jak moja pani
    dyrektor sama osobiście pisała mi przez 3 (słownie trzy) dni robocze naganę.
    Frajdę dlatego że pisała po raz pierwszy na maszynie bo jej sekretarka
    odmówiła wypisania akurat tego świstka. Poszło o pracę w sobotę - w której
    miałem być wg niej a wg wszystkich innych tak ułożyła grafik że zapomniała o
    sobotnim dyżyrze (stąd i odmowa sekretarki).
    Po wręczeniu mi kary nagany za 15 minut wręczyłem jej wypowiedzenie.
    Dostałem świadectwo pracy na którym żadnej wzmianki nie było o naganie.

    Na wszelki wypadek jednak opowiedziałem o całym zajściu następnemu
    pracodawcy. Pracę dostałem bez problemu. Za to wszyscy pracowali w soboty z
    obowiązku, a mnie szef się pytał najpóźniej w czwartek czy będę mógł
    pracować w sobotę. Raz na miesiąc mogłem.

    Tak więc moja nagana miała same plusy

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2007-03-11 22:32:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:et1kfi$7jq$1@news.onet.pl Rafał <b...@i...pl>
    pisze:

    > Witam!
    > Po pierwsze mam pytanie czy to prawda ze kara nagany jest ważna przed
    > okres 1 roku od daty jej otrzymania ?
    Niekoniecznie. Kara porządkowa (w tym kara nagany) uważana jest za nie byłą
    a odpis zawiadomienia o ukaraniu jest usuwany z akt pracownika po roku
    nienagannej pracy.

    > W ubiegłą środę 15 min przed zakończeniem pracy tj. 15:00 dostałem
    > polecenie od przełożonego aby kazać komuś zostać po godzinach i wykonać
    > pewna prace - odmówiłem.
    A trzeba było zażądać polecenia na piśmie i dopiero wówczas (naturalnie na
    piśmie - odmówić.
    Poza tym karę mozna nałożyć dopiero po wysłuchaniu pracownika (KP art. 109
    §2). Dopełniono tego obowiązku?
    Czy uwzględniono art. 111?
    Czy dopełniono warunków zawartych w art. 110 w zw. z art. 112 §1?

    > Przyznam ze już od dłuższego czasu myślę się zwolnić, a teraz jestem już
    > w 100% zdecydowany i nie wiem właśnie jak odbije się na mnie moim
    > świadectwie pracy owa otrzymana kara.
    W ogóle. W treści świadectwa nic o niej ne będzie.

    > Proszę poradźcie co robić!
    Co robić? Robić swoje.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-03-12 13:48:10
    Od: marcin szczygielski <m...@n...spamu.wytnij.poczta.onet.pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Tak, to prawda. A konkretnie - pracodawca ma prawo adnotację taka
    > przechowywać w aktach osobowych rpacownikach przez rok. Po tym okresie musi
    > ją usunąć.
    Możesz tą informację o usunięciu nagany z akt jakoś zinterpretować
    prawnie ???

  • 8. Data: 2007-03-12 13:48:56
    Od: marcin szczygielski <m...@n...spamu.wytnij.poczta.onet.pl>

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-03-12 16:35:25
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Możesz tą informację o usunięciu nagany z akt jakoś zinterpretować
    > prawnie ???

    Jeśli będziesz łaskaw zinterpretować swoje pytanie ;)

    Marcin.