    From: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kanary i co dalej....
    Date: Sat, 20 Sep 2003 16:17:21 +0200
    Sender: Artur Górniak <j...@j...informatik.tu-cottbus.de>

    Piwek <p...@i...pl> wrote:
    > No powaliles mnie tym tekstem na kolana...ROTFL...Zeby nie umiec sobei
    > wyobrazic sytuacji, ze ktos moze niechcacy jechac na gape trzeba byc
    > calkowiecie jej pozbawionym...krotko mowiac miec IQ nie przekraczaj?cym
    > setki...Jasne, ze sie moze kazdemu zdarzyc. Takie sa prawa rachunku
    > prawdopodobienstwa. Na tyle milionow ludzi codziennie sie zdarza komus
    > NIECHCACY przejechac na gape...tak jak i zdarza sie zapewne milion innych
    > rzeczy...
    raz mi się zdażyło w czasie studiów zakupić bilet miesięczny..
    chyba nie imienny bo po złapaniu przez kanara zgodziłem się na łapówkę
    zaproponowaną przez niego..

    bodajże w przypadku imiennego mogę dokonać zakupu w ciągu tych trzech
    dni bo i tak obejmuje cały miesiąc.

    innym razem nie zdążyłem kupić biletu w automacie śpiesząc się na
    egzamin bodajże.. sam wtedy wcisnąłem kanarowi kilka złotych, które
    miałem na bilet + dodatek na piwo.. ten oczywiście nie oponował..
    i to był jedyny przypadek gdy miałem sympatię do zachowania kontrolera.
    we wrocławiu można kupować bilet u maszynisty tylko w dni wolne od
    pracy (oficjalnie).

    swoją drogą czy określenie "kanar" jest słowem obraźliwym?
    czy też nie? podobnie w przypadku policjantów.. czy określanie ich
    słowami "glina", "smerf" itp. to ich obrażanie? czy to zależy od
    nastawienia osoby mówiącej?

    a co do "zabawnych" sytuacji.
    kiedyś zapomniałem plecaka w markecie z legitymacją, dowodem itd.
    w drodze do tegoż po bagaż złapał mnie kanar wyciągnął z autobusu (noo..
    zgodziłem się wysiąść przystanek wcześniej) a następnie doszło do
    kłótni, w której bodajże po jakiejś dozie "uprzejmych" słów z jego
    strony określiłem go tak jak na to zasługiwał..
    na dodatek na moje zaproszenie by przejść kilkaset metrów dalej na
    politechnikę by potwierdzić moje bycie studentem kłócił się dalej rzucał
    hasła o policji i określał mnie jako chorego na HIV m.in. ;-) mam często
    katar, a wtedy lało mi się z nosa non stop ;-). na dodatek bodajże jakaś
    żyłka mi pękła ze zdenerwowania..
    ze względu na to, że policja nie została wezwana, a ja nie mam czasu
    na użeranie się z "debialmi" więc sprawę olałem i nie wnosiłem
    o znieważenie.
    za to spóźniłem się odebrać plecak, a następnego dnia po odebraniu
    z marketu już po moim wyjściu z tegoż okazało się, że został on
    gruntownie przeszukany. nic nie zginęło nie licząc rozkręconego
    długopisu ;-)

    kanara mogłem oskarżyć o znieważanie itd.
    a czy market miał prawo do przeszukania mojego bagażu, który został
    przez pomyłkę w nim na noc? chodzi o to co zostawia się w przechowalni
    bagażu.

    Artur Górniak