eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJazda na świtłach w dzień ... › Re: Jazda na świtłach w dzień ...
  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <f8v1ep$bh4$2@atlantis.news.tpi.pl> <f8v2fn$gqk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f8v2nh$650$1@news.onet.pl> <f8v309$4ou$6@news.onet.pl>
    <f8v38f$650$2@news.onet.pl> <f8v3ls$8p1$1@news.onet.pl>
    <f96pdn$oeq$1@atlantis.news.tpi.pl> <46b78e24$1@news.home.net.pl>
    <f98cec$8li$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
    Subject: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Date: Tue, 7 Aug 2007 02:47:33 +0200
    Lines: 23
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    NNTP-Posting-Host: 89.228.144.15
    Message-ID: <46b7c125$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1186447653 89.228.144.15 (7 Aug 2007 02:47:33 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: radmar.dps
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:477678
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Jacek_P" <W...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:f98cec$8li$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisal:
    >> mocno przesadzona. W końcu opory mechaniczne układu alternator -> silnik,
    >> są
    >> takie same cały czas. Natomiast
    >
    > Jaja sobie robisz, czy na fizyce w szkole spales?
    > A moze chcesz opatentowac perpetuum mobile?

    To chyba Ty sobie jaja robisz. Biorąc pod uwagę, że alternator fizycznie
    pracuje cały czas, a więc obojętnie, czy
    światła są włączone, czy też są wyłączone, to opory związane z tym układem
    nie są równe zero. A więc odejmując opory mechaniczne, które i tak występują
    cały czas, pozostaje nam te około 100W mocy, która objawia się w postaci
    oporów związanych z indukowanym polem magnetycznym. Policz sobie ile to jest
    w stosunku do całego silnika. Druga sprawa, poczytaj sobie ile wynosi
    sprawność takich urządzeń jak alternator. Prawda jest taka, że zdecydowana
    większość energii traconej w takich urządzeniach, to energia tracona poprzez
    tarcie elementów mechanicznych. Nie jest tak, że alternator, z którego nie
    jest pobierana żadna moc, stanowi zerowy opór dla silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1