eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJazda na świtłach w dzień ... › Re: Jazda na świtłach w dzień ...
  • Data: 2007-08-07 08:47:48
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:46b78e24$1@news.home.net.pl...
    >
    > Użytkownik "Mariusz" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > news:f96pdn$oeq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >>
    >> W skali roku to dużo szczególnie dla srodowiska, jak sie zwiekszy za 15
    >> lat zachorowalność na nowotwory z powodu wiekszej chemi w atmosferze to
    >> bedziemy
    >
    > chemii, chemii, chemii, chemii, chemii...
    >
    > Jak masz od tego umrzeć na raka, to chociaż się naucz jak to się
    > nazywa.
    >
    >> jezdzic ze zgaszonymi swiatlami, to jest pewne. Auto moze Ci mniej pali
    >> bo moze zapomniales ze zmieniles filtr powietrza, kable WN, swiece, koła
    >> napompowałes ustawileś moze zbierznosc kol, lub w tym sezonie mamy nizsze
    >> srednie cisnienie atmosferyczne, jest jeszcze taka mozliwosc ze
    >> podswiadomie wciskasz mniej gazu poniewaz wiesz o tym ze jazda na
    >> swiatlach powoduje wieksze zuzycie paliwa, lub jak juz sam napisales cena
    >> paliwa jest prawie 5zł wiec napewno jezdzisz oszczedniej, albo
    >> przeczysciles troszke silnik z nagaru jezdzac czesciej w tym sezonie w
    >> dluzsze trasy z rodziną a jak wiadomo na trasie auto lubi mniej spalić :)
    >
    > Pozostaje jeszcze inne proste wytłumaczenie, rola włączonych świateł,
    > na zwiększone spalanie jest
    > mocno przesadzona. W końcu opory mechaniczne układu alternator -> silnik,
    > są takie same cały czas. Natomiast
    > opory związane z indukcją prądu w uzwojeniu mogą być pomijalne przy sumie
    > innych oporów tego układu.

    Mylisz sie. Prosze założyć na rower dynamo o wydajności 100W i obciązyć
    dwiema zarówkami po 50W założe się o 5000tyś że nie uzyskasz 100W i nie
    ujedziesz nawet 100m z powodu dużego obciązenia które stawia dynamo! Jeśli
    altrnator nie jest obciązony, fakt obraca sie dość lekko, ale obciążony
    obraca sie b.ciężko czasem to słychać jak pasek klinowy piszczy gdy jest za
    słabo naciągniety, czasem sie zrywa. Ktoś liczył że to obciążenie to 5gr.
    Skoro te 5gr nic nie zmienia to nie płacz jak paliwo zdrożeje o 5gr.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1