eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJazda na świtłach w dzień ... › Re: Jazda na świtłach w dzień ...
  • Data: 2007-08-07 00:47:33
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Jacek_P" <W...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:f98cec$8li$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisal:
    >> mocno przesadzona. W końcu opory mechaniczne układu alternator -> silnik,
    >> są
    >> takie same cały czas. Natomiast
    >
    > Jaja sobie robisz, czy na fizyce w szkole spales?
    > A moze chcesz opatentowac perpetuum mobile?

    To chyba Ty sobie jaja robisz. Biorąc pod uwagę, że alternator fizycznie
    pracuje cały czas, a więc obojętnie, czy
    światła są włączone, czy też są wyłączone, to opory związane z tym układem
    nie są równe zero. A więc odejmując opory mechaniczne, które i tak występują
    cały czas, pozostaje nam te około 100W mocy, która objawia się w postaci
    oporów związanych z indukowanym polem magnetycznym. Policz sobie ile to jest
    w stosunku do całego silnika. Druga sprawa, poczytaj sobie ile wynosi
    sprawność takich urządzeń jak alternator. Prawda jest taka, że zdecydowana
    większość energii traconej w takich urządzeniach, to energia tracona poprzez
    tarcie elementów mechanicznych. Nie jest tak, że alternator, z którego nie
    jest pobierana żadna moc, stanowi zerowy opór dla silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1